• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Focus 1,5 ecoblue ciągłe wypalanie dpf

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Witam. Focus 1,5 ecoblue. Podczas jazdy po mieście temperatura spalania egt 11 i egt 12 skacze od 240 do 300 stopni. Po wyjeździe za miasto prędkość 140 km/h temperatura rośnie do 600 stopni i zaczyna wypalać nie zależnie czy filtr dpf jest pełny czy pusty. Po 2000 tys.km musiałem wymienić olej bo przybyło około 400ml. Wtryski nowe, dpf wyprany ,czujniki temperature spalin wymienione sondy sprawne egr działa prawidłowo, czujnik różnicy ciśnień pokazuje prawidłowe ciśnienie .Byłem w 2 warsztatach przejrzeli parametry i nie widza problemu .Co jeszcze można sprawdzić. Wypala się do 5% .Jadę autostrada wypali się licznik się wyzeruje do zera ujadę powiedzmy 20km lekko deepen do 140km/h i znowu temperatura rośnie do 600 i zaczyna wypalać.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4798
Porady
5
Punktów
1505
Różnice ciśnień na wolnych i na wyższych obrotach i jest ok .
czyli jaki? możesz podać konkretne wrtości?

W dpf są dwa czujniki temperatury spalin na pewno sprawne bo je wymieniałem i nie ma różnicy w temperaturze pokazują tak samo jak poprzednie .To właśnie one pokazują wysoką temperature ,
ale czujnik temperatury i czujnik ciśnienia to nie to samo.
czemu wymieniałeś czujniki temperatury?

Tak jak by dpf był przypchany .Ale nie jest bo był prany
wystarczy trochę pojeździć z dymiącym silnikiem i jest ponownie zapchany jak przed myciem.

i na komputerze pokazuje że różnica ciśnień na wlocie i wylocie jest ok .
czyli ile?

Jeszcze jedna rzecz chodzi mi po głowie taka ,że auto nie dawno kupione może poprzedni właściciel cos grzebał przy sofcie ,może zwiększał moc i jest cos namieszane. W warsztacie powiedzieli mi że jak na 120 koni to auto za dobrze się zbiera .
to chyba najważniejszy trop. sprawdź to i doprowadź silnik do stanu fabrycznego na początek.

Dla mnie dwa i trzy zera to jest dwa tysiące a jak ty twierdzisz że to dwa miliony to niech i tak będzie

2000 tysięcy czyli 2000 000 ;)
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Nie jestem w stanie teraz z głowy podać wartości różnicy ciśnień bo pomiary były na warsztacie robione .Wiem że czujnik różnicy ciśnień to nie jest czujnikiem temperatury spalania dpf. Czujniki wymieniłem bo myślałem ,że są uszkodzone i pokazują złe wartości bo cały czas pokazują za wysoką temperature .Dziwna jest sprawa że jak jadę powiedzmy na 4 biegu 2tys.obrotów to temperatura spalania egt12 jest około 350 stopni a jak jade na 6 biegu te same obroty silnika to już temperatura silnika rosnie do 600
Nie jesteś w stanie podać wartości ciśnień ale wartości temperatur podajesz prawie co do stopnia, to jak tą temp mierzysz ? kalkulatorem, ręką czy na oko?
A w większości "pranie" DPF nie przynosi pozytywnego efektu dla DPF i właściciela samochodu tylko pozytyw w postaci kasy dla firmy piorącej ....
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Właśnie dla tego tu jestem i zadaje pytania bo może ktoś miał podobny problem i napisze co u niego zostało zrobione. Po to jest to forum.A co do warsztatów to masz 100 % racji. Zarabiają tylko na wymianie i marży z części .Nie chce się dupy ruszyć po testować auto tylko na ślepo wymienić czujnik a może się uda a jak się nie uda to następny kiedyś się trafi.
A jesteś w stanie zapłacić za prawidłową diagnozę która może trwać nawet 10 rbh ? pomnożone przez ok 200-250 zł?
Nie mówimy o żadnej wymianie, mówimy o samej diagnozie prawdopodobnej przyczyny bez wymiany żadnej części?
 

Grzegorz.Józefów

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
31.08.2014
Postów
1391
Porady
1
Punktów
464
Miasto
Józefów
Tak stać mnie. Tylko jak mi udowodnisz bez wymiany części że twoja diagnoza jest trafna a nie wróżenie z kart ?
A tak po za tym to daruj sobie .Chciałeś parametry ,to dostałeś i co masz do powiedzenia ?Siedzisz tu na tym forum i mądrale strugasz chyba po to żeby tylko statystyki se nabijać.
Na gwizdek mi statystyki, nic z tego nie mam natomiast napisałem Ci że moim zdaniem pranie i informacja że DPF jest ok jak dla mnie jest bzdurą
Jaki samochód ma rzeczywisty przebieg a nawet bardziej ile jest przelatane na tym DPF'ie ?
Albo wtryski są do bani i zawalają momentalnie DP'a rzekomo sprawnego.
Powtórzę się pojechać do "dobrego diagnosty" nie do wymieniacza.
I tak też napisałem wartości podane przez Ciebie mierzone są "kalkulatorem" ...
cytat" Mam aplikacje FDPF i Car Skanner .Zaraz pójdę i sprawdzę ciśnienie."
 
Ostatnia edycja:

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
555
Punktów
-28
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Jak czytam ten temat, to nikt jeszcze nie wspomniał o świecy, jak dla mnie to jest zawalona i nie podwyższa temperatury przy wypalaniu, dopiero jak silnik przy 140km ja osiąga to zaczyna wypalać. @rtdl76 ochłoń trochę,
Sprawdzałeś pompkę?
Jak nie to sprawdź czy instalacja dochodzi do świecy, wypnij złącze świecy podaj 12v na bezpiecznik i zobacz czy masz na złączu 12v.
Tak jest pompka osobna która sika na świece, więc jest i złącze elektryczne i wężyk który podaje paliwo.
Pozdrawiam
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Żeby rozwiać wątpliwości dlaczego wymieniłem wtryski to zacznę od początku .Dzisiaj to wiem że z tym autem sprzedający wbił mnie na minę .Jak go kupiłem to nie podejrzewałem ,że może być coś nie tak z autem z takim przebiegiem. Pojechałem do Niemiec i z powrotem około 2tys.km. Średnia prędkość około 160km/h. Po dojechaniu do domu zauważyłem ze silnik głośniej chodzi. Pojechałem do mechanika i ten stwierdził ,że trzeba górę rozbierać bo coś klepie .Po rozebraniu dźwigienki zaworowe miały ślady zużycia w miejscu styku z zaworem wgłębienia były około 0,5mm.Zamintował nowe dźwigienki, popychacze wszystko poskładał. Jak spuszczał olej to mówił że dosłownie wodę spuścił taki rzadki był. Podejrzewam że problem rozcieńczania oleju już występował jak kupiłem auto bo jadąc autostradą 1000 kilometrów w jedna stronę to powinien się wypalać dpf idealnie a nie dolewać ropy. Mechanik zalał olej 5w30 i zrobił płukankę silnika. Spuścił i został wlany 0w20 taki jak powinien być. Po odpaleniu jeszcze mu cos nie pasowało mówił że za głośno wtryski słychać. Poszły wtryski do sprawdzenia i okazało się że przytkane są. Kosz regeneracji 400 a nowy 600 to wziąłem nowe. Silnik teraz chodzi cicho ma moc nic się z nim nie dzieje odpala na dotyk tylko został problem z dpf .Poprzedni właściciel jeździł na 5w30 mówił że dla tego taki lał żeby łańcuch lepsze smarowanie miał. Ja po kupnie nie wymieniałem oleju bo była faktura olej był świeżo wymieniony pewnie do sprzedaży żebym się nie kapnął. Jesteś pewny? Sprawdź to dokładnie. Mam takiego focusa pod opieką jak przyjedzie sprawdzę.
Jak by ta świeca była u mnie walnięta to by się nie wypalał a u mnie wypalanie statyczne przebiega normalnie wypala się do 5%.Problem polega na tym że wypala go zbyt często i nie zależnie od zapełnienia jak jade po drogach krajowych krętych do 100km/h to i potrafi bez wypalania przejechać 300km a jak tylko wyjadę na drogę szybkiego ruch to potrafi nawet co 20km wypalać się zwiększ prędkość i go bierze zajob.
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Po płukance zawsze częstotliwość wypalania chwilowo się zwiększa.

Tam 5W30 tu 0W20 to może teraz czas na 0W30.

Chłopie, jak sam tego oleju nie wymieniłeś, to skąd możesz wiedzieć co masz wlane.
Jak Ci wlał jakieś gówno to ten DPF będzie się wypalał co chwila.

A tu każda wypowiedź, to wróżenie z fusów z nudów w wolnej chwili przez internet. Jak samochodu namacalnie się nie widzi.

A Ty przygodę z mechaniką zacznij od OSOBISTEJ wymiany oleju. Własnymi rączkami. To przynajmniej czegoś będziesz pewny i info. dla forum także będzie rzetelne.

DPFa w środku widziałeś po myciu, czy szmatą na zapleczu był przetarty.
Nitro zalali do środka i chu. :D
Automatyczne połączenie postów:


Czyli wszystko w porządku :D
Dramat.
A skąd wierz ,że sam nie zmieniam ? Złotą kule masz. ? Panu już podziękuje za porady.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4798
Porady
5
Punktów
1505
A skąd wierz ,że sam nie zmieniam ? Złotą kule masz. ?
powiedzmy, że to statystyka :)
po pewnym czasie po obcowaniu z klientami człowiek wie co ludzie robią. a właściwie w tym przypadku czego nie robią

Panu już podziękuje za porady.
oj nerwowo strasznie się zrobiło.
wyluzuj trochę. bo każda twoja odpowiedź wygląda na atak.

p.s. przy okazji: za co mi 2 minusy dałeś?
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Wiem na pewno, że nie zmieniasz oleju po zakupie pojazdu. To mi wystarczy.

p.s ciekawe kiedy się zatrze od nadmiaru ropy w oleju.
Pozdr.
Panu już podziękuje za swoje za angażowanie w pomoc ,jest ona zbędna i nie wnosi nic nowego w temacie. Jak będę szukał krytyka to się odezwę, powiedzmy, że to statystyka :)
po pewnym czasie po obcowaniu z klientami człowiek wie co ludzie robią. a właściwie w tym przypadku czego nie robią


oj nerwowo strasznie się zrobiło.
wyluzuj trochę. bo każda twoja odpowiedź wygląda na atak.

p.s. przy okazji: za co mi 2 minusy dałeś?
Akurat kolego tu się mylisz kiedyś nie miałem czasu to wszystko dawałem na warsztat. Teraz mam czas to oleje ,hamulce i tam gdzie można dojść bez podnośnika to sam ogarniam z tego względu ze po pseudo warsztatach za dużo jest poprawek. Nie mowie że wszyscy ale znaleźć dobrego i uczciwego mechanika to ciężko. A minus za to że podoba ci się jak mądrala Heniek1000 mnie hejtuje
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3734
Porady
2
Punktów
968
Wiek
38
Miasto
PGS
Wejdz w parametry silnika , ustaw sobie takie cos jak " temperatura płynu chłodniczego " . Daj wykres jak jezdzisz po miescie a później ten z autostrady( lub tylko obserwowac czy temperatura nie " skacze " . Główną przyczyną tego ze rozciencza sie olej jest zbyt czesta regeneracja dpf i jej przerywanie ( np przez uszkodzony termostat )
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Wejdz w parametry silnika , ustaw sobie takie cos jak " temperatura płynu chłodniczego " . Daj wykres jak jezdzisz po miescie a później ten z autostrady( lub tylko obserwowac czy temperatura nie " skacze " . Główną przyczyną tego ze rozciencza sie olej jest zbyt czesta regeneracja dpf i jej przerywanie ( np przez uszkodzony termostat )
Wiem ,ze rozcieńcza przez ciągłe wypalanie. Temperatura cieczy jest w porządku była obserwowana i nie rośnie.
I Wy się dziwicie, że chłopaki go kroją.
Tam na bank mu uszkodzili pina, żeby kurkę z piórek skubać :D

A mŁĄdry, najmądrzejszy, gdyby tylko miał podnośnik i czas.

Silnik przytarty na bank, teraz to już z górki będzie.

Ciekawe dlaczego ma jeden minus, jak w tym wątku nikt mu niczego nie dawał.
Jedynie henio teraz wejdzie w tryb wendety, żeby go naznaczyć gorącym żelazem :D
Ty i te twoje teorie żeby chociaż w 1 stopniu się pokrywały .Uszkodzony to ty masz pin w głowie ,bo nie dociera do ciebie ,że już podziękowałem ci za twoje spiskowe teorie. Zazwyczaj to ten co kogoś posądza o coś sam tak robi. Powinni to przeczytać osoby ,które u ciebie naprawiają auto. podejrzewam ,ze ładnie ich skubiesz.
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3734
Porady
2
Punktów
968
Wiek
38
Miasto
PGS
Masz sprawdzić czy trzyma 82-90'C na silniku ( jazda , postój, jazda ) jak np masz 82 'c i zaczyna wypalac a ty sie zatrzymujesz i temperatura spada to przerywa proces regeneracji . Ustaw sobie ten parametr i pojeździj autem, zaobserwuj tez temperature na wydechu i zezwojenie na regeneracje . Po tym idzie zobaczyc jak czesto ci wypala dpf . No i druga sprawa to " olej " ...nie leje sie do tych silnikow zadnego 10w ...
 

rtdl76

Uczestnik
Dołączył
6.04.2025
Postów
27
Punktów
-8
Wiek
49
Masz sprawdzić czy trzyma 82-90'C na silniku ( jazda , postój, jazda ) jak np masz 82 'c i zaczyna wypalac a ty sie zatrzymujesz i temperatura spada to przerywa proces regeneracji . Ustaw sobie ten parametr i pojeździj autem, zaobserwuj tez temperature na wydechu i zezwojenie na regeneracje . Po tym idzie zobaczyc jak czesto ci wypala dpf . No i druga sprawa to " olej " ...nie leje sie do tych silnikow zadnego 10w ...
Po pierwsze to nikt nie nalał oleju 10w bo taki to można lać do starej wywrotki MAN.Tu jest po praniu dpf zalany 0w20 zgodny z norma Forda i zaleceniami do normy euro 6,2.Wcześniej był zalany 5w30 tylko dla tego że to jest ten sam silnik co PSA bluehdi. PSA obecnie zaleca 5w30 żeby zwiększyć żywotność łańcucha który się rozciągał .Nie będę tu opisywał bo kto jest w temacie to wie o co chodzi. A co do temperatury to cały czas utrzymuje się na poziomie 92 stopnie. Ale podłączę kompa i poobserwuje.
Automatyczne połączenie postów:

Jak dpf jest zapchany, to wypalanie dpfa może się rozpocząć kiedy temp. płynu jest poniżej 50*C.
Sterownik nie wie czy jedziesz na ryby kilkadziesiąt kilometrów, czy do sklepu 5 kilometrów i nie ma czasu na rozgrzewanie, Luki.
Ważne, żeby zrobić to jak najszybciej i nie przerwać procedury dokańczając ją.
U mnie chyba nawet przy 40 potrafi odpalić wypalanie, jak MUSI wypalić.
Co producent to inne wytyczne i kryteria.

A w tym przypadku, to i tak nie ma co się wpuszczać, bo motor już dawno przytarty. Kwestia czasu, jak się zatrze.
Chyba w euro 4 wypala się przy 40 stopniach .Przestań wypisywać bzdury jak nie masz pojęcia o euro 6.
 
Ostatnia edycja:

malerikula

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.07.2017
Postów
555
Punktów
-28
Wiek
39
Miasto
Rybnik
Powtarzam niesprawna świeca, termostat może powodować ciągle przerywanie w wypalaniu. Bo nie osiąga danej temperatury potrzebnej do wypalania. Co ci szkodzi sprawdzić to w parametrach, szukaj oznaczenia glow plug status, glow plug activation during regen, glow plug request, post injection quantity.
 

lukkiwlkp

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.12.2015
Postów
3734
Porady
2
Punktów
968
Wiek
38
Miasto
PGS
Heniu ...co daje wypalanie dpf jak on nie jest rozgrzany ? Ty tak na poważnie chcesz ludzi w błąd wprowadzac ? I masz górną granice zapełnienia filtra dpf do wypalania ....
Widziałes kiedys filtr zabity 120% i proces wypalania ? Przeciez to grozi pozarem ... a nawet wystąpi pozar auta bo filtr tego nie wytrzyma ...
 
Do góry Bottom