• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Focus 1.5 ecoboost nie odpala

bystry_b

Bywalec
Dołączył
18.01.2015
Postów
61
Punktów
8
Witam.

Ford Focus MK3 1.5 ecoboost 150KM 2017r.
Silnik kręci ale nie odpala.

Historia pojazdu: Kupiony w Niemczech z rozkręconym silnikiem bo ktoś się sądził z naprawą. Klient kupił, zrobił remont i jeździł kilka dni bez żadnych problemów. Po kilku dniach auto miało problem z rozruchem- długo kręcił ale odpalił. Podobno tak jakby brakowało paliwa. Tak kilka razy, aż przestał odpalać. Wymienił pompę paliwa w zbiorniku, pompę wysokiego ciśnienia, listwę paliwową wraz z wtryskami i czujnikiem wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wału. Nic to nie dało.

Sprawdziłem:
- Iskra jest.
- Świece robią się mokre więc wtryski otwierają się.
- Sterownik widzi obroty silnika.
- Brak błędów w sterowniku, diagnozuje autocomem
- Wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, zasilania i masy sprawdzone.
- Pompa paliwa w zbiorniku podczas rozruchu dobija do 7,5 bara
- Ciśnienie na listwie chwilowo podczas rozruchu dobija do 80 bar i spada do 20 bara. Sterownik wymaga 130 bar. Na obu pompach wysokiego ciśnienia jest tak samo.
- Podałem stałe napięcie na zawór w pompie wysokiego ciśnienia by ładowała ile jest w stanie nabić i dobiła do 17 bar ale i tak auto nie odpaliło.
- Jest taki parametr do odczytu z sterownika: "Ciśnienie w listwie paliwowej OK do synchronizacji silnika - NIE". Niestety nie zmienia się nawet jak oszukam czujnik wysokiego ciśnienia na listwie i ustawie tak jak chce sterownik.

Pomyślałem, że ten układ paliwowy nie ma z listwy powrotu więc nie może być za dużo paliwa pchane w stronę pompy wysokiego ciśnienia i sterownik jak widzi 7 bar na niskim to zamyka zawór na pompie wysokiego ciśnienia choć bardziej prawdopodobne jest, że powinien otwierać i dobijać do 130bar tyle ile chce sterownik. Chciałem oszukać czujnik niskiego ciśnienia i ustawiłem go na 5,5 bara. To też nie pomogło.

Przyszło mi do głowy jeszcze koło pasowe ale chyba mało prawdopodobne jest, że kilka dni było dobrze ustawione aż tu nagle się przestawiło. No chyba że konstrukcja tego koła na to pozwala.

Proszę o jakieś sugestie. Co można jeszcze sprawdzić.
Zajmuje się bardziej elektryką a nie mechaniką ale znajomy prosił o pomoc bo myśli że to problem elektryczny bo już tyle rzeczy wymienił i nic nie pomogło.
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1402
Porady
1
Punktów
338
Wiek
31
A paliwo przez pompkę nie ucieka i szklanka od pompki jest cała ? oczywiście mówię o pompce wysokiego ciśnienia
 

bystry_b

Bywalec
Dołączył
18.01.2015
Postów
61
Punktów
8
Szklanki nie wyciągałem na zewnątrz ale od góry wygląda na ładną. Myślę, że pompa wysokiego ciśnienia nie jest uszkodzona ponieważ jak podałem napięcie na zawór regulujący tak by był otwarty to na listwę poszlo ponad 170 bar.
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
432
Punktów
46
Wiek
47
Miasto
Krupski Młyn
Sterownik widzi obroty silnika
Tęż miałem kiedyś takiego pacjenta że nie wywalał błędu i podczas próby rozruchu silnika komputer widział obroty lecz jak podpiłem oscyloskop pod czujnik wału to okazało się że wykres nie jest taki jak powinien być, a problem był z uszkodzonym jednym ząbkiem i on powodował że ECU nie pozwalało uruchomić silnika. Wymiana pierścienia załatwiła sprawę. I jednocześnie sprawdził bym oscyloskopem zachowanie czujnika wałka rozrządu.
 
Ostatnia edycja:

bystry_b

Bywalec
Dołączył
18.01.2015
Postów
61
Punktów
8
W tym pojeździe koło pasowe ma w sobie wtopiony pierścień magnetyczny. Zobaczę czy przebieg z tego czujnika nie będzie miał jakiś anomali.
Fajnie by było mieć wzorzec takiego przebiegu.
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
399
Punktów
94
Wiek
34
Blokada a raczej pozycjoner koła pasowego musi być dobrej jakości. Inaczej drobną odchyłka i nie pali. Wyciągnij też szklankę pompy wysokiego ciśnienia i zweryfikuj ją i krzywkę napędzająca pompę paliwa.
 

bystry_b

Bywalec
Dołączył
18.01.2015
Postów
61
Punktów
8
Obejrzałem film instruktażowy jak wymienić to koło. Myślę że w moich warunkach garażowych bez odpowiedniego sprzętu nie będę podejmował się tego typu sprawdzenia.
 
Ostatnia edycja:

wdwiesiek

SuperMechanior
Dołączył
21.08.2011
Postów
220
Punktów
30
bolec w koło i otwór w pokrywie
 

Załączniki

  • IMG_20250202_101701520.jpg
    IMG_20250202_101701520.jpg
    3,1 MB · Wyświetleń: 5

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
41
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
A czy fizycznie zajrzałeś do tej pompy paliwa? W sensie na wałek? Widziałem raz przypadek w necie, że klient sobie wymienił sam pompę wysokiego ciśnienia, ale zapomniał o tej tulei prowadzącej na wałek. Ciśnienia oczywiście brakowało. Może wałek jest uszkodzony a on tego nie zauważył?

A masz oscyloskop? Podpiąć i zobaczyc czy jest jakies sensowne sterowanie przez komputer czujnika na pompie wysokiego ciśneinia. Skoro powinno byc 130bar a jest mniej to tu bym szukał problemu.

Aczkolwiek... czy przypadkiem taki bezposredni wtrysk nie pracuje na jałowym przy około 20bar? Chyba, ze przy rozruchu jest potrzebny wieksze cisnienie?
 
Ostatnia edycja:

bystry_b

Bywalec
Dołączył
18.01.2015
Postów
61
Punktów
8
Przy rozruchu komp ma wymagane 130bar. Pompa nabija do 80 i zaczyna spadać. Moze tak jest, że jak nie ma rozruchu to sterownik zamyka zawór na pompie by nie potrzebuje paliwa do komory spalania. Nie sprawdzałem zaworu oscyloskopem tylko podłączyłem żarówkę i widzę że impulsy przychodzą ale z jaką częstotliwością tego nie wiem.
Specjalnie otworzyłem na stałe zawór by zobaczyć czy pompa generuje ciśnienie i działa według mnie prawidłowo. Dobija do 170 bar. Także szklanka jak i wałek pewnie jest sprawne.
Zobaczę ustawienie koła pasowego.
 

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
41
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
Nie zauważyłem co wcześniej napisałeś. No to faktycznie wygląda na to, że układ paliwowy można sobie odpuścić na razie.

To daj znać co z tym kołem.

Taka głupia myśl, może czujnik wału jest przestawiony w jakiś sposób?
 

bystry_b

Bywalec
Dołączył
18.01.2015
Postów
61
Punktów
8
Chłopak wymienił czujnik położenia wału na nowy Boscha. Widać że jest przykręcony w prawidłowy sposób. Sterownik widzi obroty. Podczas próby rozruchu dochodzi do 250 obrotów. Jutro wykręce półoś by dostać się do miejsca wkręcania blokady i zobaczę czy pokrywa się punkt ustawiania koła pasowego.
Na tą chwilę dziękuję bardzo za zaangażowanie. Każde nowe spojrzenie na problem + wasze doświadczenie daje szansę na znalezienie usterki.

Koło pasowe sprawdzone. Jest ustawione prawidłowo. Podobno też było założone nowe. Rozlączyłem jeszcze wydech za turbiną by zobaczyć czy przypadkiem wydech nie jest zapchany ale to nic nie dało.
Klient mówi, że auto jak miało ciężko odpalić to jadąc stawało się coraz słabsze. Po zgaszeniu już nie odpaliło.
 

szary1977

SuperMechanior
Dołączył
25.01.2012
Postów
432
Punktów
46
Wiek
47
Miasto
Krupski Młyn
Ale sprawdza oscyloskopem wykres czujnika wału i wałów rozrządu a jak będzie ok to do sprawdzenia zasilanie paliwem.
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
511
Punktów
103
Wiek
28
Miasto
Świdnica
1. Sprawdź kompresje
2. Notorycznie mi się w fordach zdarza że świece są uszkodzone. Nie wiem dlaczego ale tylko oryginały działają...
 
Ostatnia edycja:

bystry_b

Bywalec
Dołączył
18.01.2015
Postów
61
Punktów
8
1. Mam oscyloskop jedno kanałowy więc synchronizacji na wykresie nie złapie.
2. Kompresja była sprawdzana przez mechanika który składał silnik.
3. Świece rzeczywiście są słabe ale myślę, że mógłby przerywać, wypadać zapłon , a nie, że auto traciło moc a później nie odpaliło.
4. Nie słyszałem o czymś takim jak adaptacja koła fonicznego tym bardziej, że auto jeździło 3 dni bez żadnych niepokojących objawów.
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
399
Punktów
94
Wiek
34
Pomierz fizycznie te ciśnienia paliwa. Manometry w rękę i ogień. Rozrząd cały sprawdziłeś czy gra ustawienie? góra i dół na blokady. Pomiar kompresji. Może wtryskiwacze? Świece w tych silnikach jeśli źle dokręcone to pękają porcelany i dupa.
 

Grzegorz.Józefów

SuperMechanior
Dołączył
31.08.2014
Postów
1277
Porady
1
Punktów
399
Miasto
Józefów
1. Sprawdź kompresje
2. Notorycznie mi się w fordach zdarza że świece są uszkodzone. Nie wiem dlaczego ale tylko oryginały działają...
Też mi się obiło o uszy coś ze świecami że tylko oryginały bo przy zamiennikach nie ustawia się "prawidłowo" elektroda masowa i silnik nie będzie chodził
siła dokręcania też ma być odpowiednia bo to się łączy z ustawieniem elektrody
Sam tego nie przerobiłem na własnej skórze ale coś może być na rzeczy
 

michal_michal

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2016
Postów
399
Punktów
94
Wiek
34
Też mi się obiło o uszy coś ze świecami że tylko oryginały bo przy zamiennikach nie ustawia się "prawidłowo" elektroda masowa i silnik nie będzie chodził
siła dokręcania też ma być odpowiednia bo to się łączy z ustawieniem elektrody
Sam tego nie przerobiłem na własnej skórze ale coś może być na rzeczy
dokładnie tak jest tylko wtedy auto szarpie i ma wypadanie zapłonu, odpaliłby
 
Do góry Bottom