Witam.
Ford Focus MK3 1.5 ecoboost 150KM 2017r.
Silnik kręci ale nie odpala.
Historia pojazdu: Kupiony w Niemczech z rozkręconym silnikiem bo ktoś się sądził z naprawą. Klient kupił, zrobił remont i jeździł kilka dni bez żadnych problemów. Po kilku dniach auto miało problem z rozruchem- długo kręcił ale odpalił. Podobno tak jakby brakowało paliwa. Tak kilka razy, aż przestał odpalać. Wymienił pompę paliwa w zbiorniku, pompę wysokiego ciśnienia, listwę paliwową wraz z wtryskami i czujnikiem wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wału. Nic to nie dało.
Sprawdziłem:
- Iskra jest.
- Świece robią się mokre więc wtryski otwierają się.
- Sterownik widzi obroty silnika.
- Brak błędów w sterowniku, diagnozuje autocomem
- Wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, zasilania i masy sprawdzone.
- Pompa paliwa w zbiorniku podczas rozruchu dobija do 7,5 bara
- Ciśnienie na listwie chwilowo podczas rozruchu dobija do 80 bar i spada do 20 bara. Sterownik wymaga 130 bar. Na obu pompach wysokiego ciśnienia jest tak samo.
- Podałem stałe napięcie na zawór w pompie wysokiego ciśnienia by ładowała ile jest w stanie nabić i dobiła do 17 bar ale i tak auto nie odpaliło.
- Jest taki parametr do odczytu z sterownika: "Ciśnienie w listwie paliwowej OK do synchronizacji silnika - NIE". Niestety nie zmienia się nawet jak oszukam czujnik wysokiego ciśnienia na listwie i ustawie tak jak chce sterownik.
Pomyślałem, że ten układ paliwowy nie ma z listwy powrotu więc nie może być za dużo paliwa pchane w stronę pompy wysokiego ciśnienia i sterownik jak widzi 7 bar na niskim to zamyka zawór na pompie wysokiego ciśnienia choć bardziej prawdopodobne jest, że powinien otwierać i dobijać do 130bar tyle ile chce sterownik. Chciałem oszukać czujnik niskiego ciśnienia i ustawiłem go na 5,5 bara. To też nie pomogło.
Przyszło mi do głowy jeszcze koło pasowe ale chyba mało prawdopodobne jest, że kilka dni było dobrze ustawione aż tu nagle się przestawiło. No chyba że konstrukcja tego koła na to pozwala.
Proszę o jakieś sugestie. Co można jeszcze sprawdzić.
Zajmuje się bardziej elektryką a nie mechaniką ale znajomy prosił o pomoc bo myśli że to problem elektryczny bo już tyle rzeczy wymienił i nic nie pomogło.
Ford Focus MK3 1.5 ecoboost 150KM 2017r.
Silnik kręci ale nie odpala.
Historia pojazdu: Kupiony w Niemczech z rozkręconym silnikiem bo ktoś się sądził z naprawą. Klient kupił, zrobił remont i jeździł kilka dni bez żadnych problemów. Po kilku dniach auto miało problem z rozruchem- długo kręcił ale odpalił. Podobno tak jakby brakowało paliwa. Tak kilka razy, aż przestał odpalać. Wymienił pompę paliwa w zbiorniku, pompę wysokiego ciśnienia, listwę paliwową wraz z wtryskami i czujnikiem wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wału. Nic to nie dało.
Sprawdziłem:
- Iskra jest.
- Świece robią się mokre więc wtryski otwierają się.
- Sterownik widzi obroty silnika.
- Brak błędów w sterowniku, diagnozuje autocomem
- Wszystkie bezpieczniki, przekaźniki, zasilania i masy sprawdzone.
- Pompa paliwa w zbiorniku podczas rozruchu dobija do 7,5 bara
- Ciśnienie na listwie chwilowo podczas rozruchu dobija do 80 bar i spada do 20 bara. Sterownik wymaga 130 bar. Na obu pompach wysokiego ciśnienia jest tak samo.
- Podałem stałe napięcie na zawór w pompie wysokiego ciśnienia by ładowała ile jest w stanie nabić i dobiła do 17 bar ale i tak auto nie odpaliło.
- Jest taki parametr do odczytu z sterownika: "Ciśnienie w listwie paliwowej OK do synchronizacji silnika - NIE". Niestety nie zmienia się nawet jak oszukam czujnik wysokiego ciśnienia na listwie i ustawie tak jak chce sterownik.
Pomyślałem, że ten układ paliwowy nie ma z listwy powrotu więc nie może być za dużo paliwa pchane w stronę pompy wysokiego ciśnienia i sterownik jak widzi 7 bar na niskim to zamyka zawór na pompie wysokiego ciśnienia choć bardziej prawdopodobne jest, że powinien otwierać i dobijać do 130bar tyle ile chce sterownik. Chciałem oszukać czujnik niskiego ciśnienia i ustawiłem go na 5,5 bara. To też nie pomogło.
Przyszło mi do głowy jeszcze koło pasowe ale chyba mało prawdopodobne jest, że kilka dni było dobrze ustawione aż tu nagle się przestawiło. No chyba że konstrukcja tego koła na to pozwala.
Proszę o jakieś sugestie. Co można jeszcze sprawdzić.
Zajmuje się bardziej elektryką a nie mechaniką ale znajomy prosił o pomoc bo myśli że to problem elektryczny bo już tyle rzeczy wymienił i nic nie pomogło.