• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford C-MAX 1.6 TDCi - przestawiony rozrząd?

puz219

Początkujący
Dołączył
18.10.2019
Postów
6
Punktów
0
Wiek
34
Witam serdecznie.

Zabrałem się za wymianę rozrządu w Fordzie Focus C-MAX 1.6 TDCi (2004 rok) i problem pojawił sie już na etapie blokowania kół zębatych.

Według instrukcji koło zębate wałków rozrządu powinno się zablokować na godzinie 10, koło czujnika na wale korbowym na godzinie 12, natomiast koło zębate pompy wysokociśnieniowej w pozycji godziny 5 i u mnie jest właśnie problem z kołem zębatym pompy.

Mianowicie chodzi o to, że gdy koło zębate wałków i wał korbowy są zblokowane na swoich miejscach tak koło zębate pompy za nic nie zatrzymuje sie w pozycji godziny 5.

Obracałem wałem już z 20 razy i w momencie gdy koło wałków i wał są zblokowane na swoich miejscach, tak otwór do blokowania na kole zębatym pompy jest w pozycjach godziny 6 następnie 10 i kolejno 2.

I teraz zgłupiałem, nie wiem co z tym zrobić - samochód odpalał bez problemu.

Gdy koło zębate pompy zatrzymuje się w pozycji godziny 10, to otwór do blokowania jest dokładnie o 180 stopni przestawiony względem miejsca do blokowania w bloku.

20220815_184316.jpg
20220815_184259.jpg

Czy to możliwe, że ktoś przy montażu pompy popełnił błąd zamontował koło zębate przestawione o 180 stopni?

I co najlepiej zrobić w moim wypadku, czy narysować swoje znaki i złożyć rozrząd tak jak jest czy też po zdjęciu paska zębatego obrócić pompę i zablokować ją, a następnie dopiero zamontować pasek?

Proszę o jakieś rady i z góry dziękuję
 

ostry957123

SuperMechanior
Dołączył
17.10.2014
Postów
268
Punktów
7
Wiek
23
Miasto
Kalisz
W tym silniku nie trzeba ustawić pompy CR bo jakby nie była ustawiona to będzie ok. Ja przy tym silniku podczas wymiany rozrządu wcale nie zwracam uwagi na pompę CR.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
1497
Porady
1
Punktów
365
W tym silniku nie trzeba ustawić pompy CR bo jakby nie była ustawiona to będzie ok. Ja przy tym silniku podczas wymiany rozrządu wcale nie zwracam uwagi na pompę CR.
jedni ustawiają, drudzy nie...
a ja wychodzę z założenia, że jeżeli producent zrobił znaki na pompie to wiedział lepiej niż ja :) i lepiej ustawić na znaki

a czemu? pompa też obciąża pasek i powinno się ją ustawić, żeby największe obciążenie wypadało pomiędzy otwieraniem zaworów- wtedy one mocno obciążają pasek. po co ma się to kumulować

nawet ina wydała notkę na ten temat
 

Załączniki

  • 530 0691 30 - Dokument nr 9.pdf
    839,8 KB · Wyświetleń: 7

puz219

Początkujący
Dołączył
18.10.2019
Postów
6
Punktów
0
Wiek
34
jedni ustawiają, drudzy nie...
a ja wychodzę z założenia, że jeżeli producent zrobił znaki na pompie to wiedział lepiej niż ja :) i lepiej ustawić na znaki

a czemu? pompa też obciąża pasek i powinno się ją ustawić, żeby największe obciążenie wypadało pomiędzy otwieraniem zaworów- wtedy one mocno obciążają pasek. po co ma się to kumulować

nawet ina wydała notkę na ten temat
I właśnie tak też zrobiłem, po zdjęciu paska ustawiłem koło pompy w miejsce blokowania. Jak to auto przetrwa u mnie do kolejnej wymiany rozrządu, to nie będę miał przynajmniej zagwozdki jak teraz, a jak nie ja, to ktoś inny będzie miał lepiej ;) A na dodatek jeżeli to ma jeszcze zmniejszyć obciążenie paska, to już w ogóle super.

Dzięki Panowie za pomoc i za cenne rady
 
Do góry Bottom