1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford C-max 2.0 Tdci przerywa, dpf?

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika ames132, 19-06 19.

  1. ames132

    ames132 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-06 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Witam. Problem z cmaxem po lifcie 2007r 2.0 tdci. Podczas jazdy na stalych obrotach sobie lubi przerywac, smierdzi spalinami na postoju. Czesto traci z 50% mocy, wyskakuje blad silnika.

    Podjerzewam zapchany dpf. Komputer pokazal takie bledy :

    P242F - ograniczenie filtra czastek stalych silnika diesla - akumulacja sadzy
    - obecny

    P2452- obwod roznicowego czujnika cisnienia czastek stalych
    - nieciagly

    P2456-obwod roznicowego czujnika cisnienia czastek stalych
    - nieciagly


    Prosze o jakies rady
     
  2. david2291

    david2291 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-07 11
    Postów:
    979
    Docenione treści:
    97
    Looknij w parametry?
    Jakie cisnienie roznicowe na dpf?
    Jak sie zachowuje czujnik roznicowy podczas zmian obciazenia?Jak wygladaja temperatury spalin na rozgrzanym silniku?
     
  3. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    345
    Docenione treści:
    47
    Przeprogramuj komputer i zrób dpf egr OFF , dla tego silnika to jedyna szansa i uzdrowienue. Tylko kogoś znajdź w okolicy co zna sie na rzeczy i ma komp pozniej do forda, trza poadaptowac i skalibrowac co nieco.
     
  4. ames132

    ames132 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-06 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Mowisz o wycieciu dpf i przeprogramowaniu kompa?
     
  5. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    345
    Docenione treści:
    47
    Tak , o tym mówię , ale wyciąć nie można dpf bo są niepożądane reperkusje-mechaniczne i prawne :)
     
  6. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    380
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Podkarpacie
    Śmierdzi paliwem - wtryski się skończyły a one kończą dpf'a .
     
  7. ames132

    ames132 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-06 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Tzn spalinami sobie lekko smierdzi

    Rozumiem, czyli teraz jest modne powiedzenie dpf off :)
     
  8. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    345
    Docenione treści:
    47
    Nie znam się na modzie stary jestem, faktem jest że mapa sterownika na- DPF OFF .
    Można nazwać, chlastaniem, rżnięciem, wyje..niem, pier...nieciem itp, wazne żeby naprawić autko jak kogoś nie stać na naprawę za ok 2300 euro.
     
  9. ames132

    ames132 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-06 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Na wylaczonym silniku cisnienie pokazuje 1.46 kpa a na odpalonym jest pomiedzy 5.50kpa a 7 kpa
     
  10. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    1 216
    Docenione treści:
    216
    Miasto:
    Szczytno
    Rozumiem że jak ząb boli to od razu również go wyrywasz?
     
    winetoo lubi to.
  11. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    345
    Docenione treści:
    47
    Jak ząb nie rokuje nadziei na jakiekolwiek wyzdrowienie to jak najbardziej, podbudowa i implant takie życie.
    DPF problemem zajmuje się ponad 11lat , nie wymyślono na razie nic lepszego. Staram się usprawniać pracę silników a nie utrudniać, od tego drugiego są koncerny i mafie-korpo.
     
  12. ames132

    ames132 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-06 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Kubart co mowisz o tym cisnieniu?
     
  13. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    1 216
    Docenione treści:
    216
    Miasto:
    Szczytno

    Usunie dpf i okaże się że auto zacznie walić czarnym jak z komina.. ? Co wtedy? Szukanie faktycznej przyczyny dlaczego dpf padł?
     
    gtszudi i winetoo lubią to.
  14. ames132

    ames132 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    19-06 19
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Co radzisz ?
     
  15. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    380
    Docenione treści:
    95
    Miasto:
    Podkarpacie
    Dpf można wyczyści koszt 500 zł . Ale najpierw musisz usunąć przyczynę problemów z dpf'em . A ta może być bardzo kosztowna czytaj w najgorszym przypadku przekroczyć wartość pojazdu . Dlatego handlarze uwielbiają wycinanie dpf'a ponieważ tanim kosztem odstawiają druciarstwo maskujące poważny problem z samochodem . Kupują taki jak twój za psie pieniądze , wycinają dpf'a i sprzedają z dużym zyskiem a nowy właściciel kupuje cos takiego z przekonaniem ze "diesel musi dymić" .
     
  16. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    345
    Docenione treści:
    47
    Że przerwany wężyk od czujnika różnicowego albo uszkodzony czujnik, kiepski interfejs diagnostyczny,
    Sterownik w tych fordach to niskobudżetowe badziewie , ledwo možna odczytac kilka interesujacych parametrow ori sprzetem,
    DPF_load ile wynosi % ma? Od tego zalezy jak komputer dawkuje. A na powiekszanie tego parametru wplywa kilka czynnikow i czesto ma sie nijak do rzeczywistego zapchania DPF. Niestety podobna niedorôbka ja w grupie VAG uszkodzenie EGR po poprawce dieselgete w silnikach montowanych poprzecznie.
     
    Ostatnio edytowano: 21-06 19
  17. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    67
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    Podmień czujnik ciśnienia różnicowego i będzie latał
     
  18. Krzychu78

    Krzychu78 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    3-03 13
    Postów:
    67
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Iłża
    :)
     
    Ostatnio edytowano: 21-06 19
  19. winetoo

    winetoo SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    2 155
    Docenione treści:
    689
    Miasto:
    Radom
    Kur.a, naprawiacze, wycinacze, a może by tak na początek jednak sprubować naprawić a potem dopiero myśleć czy rokuje nadzieję czy nie.
     
  20. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    345
    Docenione treści:
    47
    Nie rokuje od momentu jak go założono , nie służy do usprawnienia pracy silnika ani procesôw z nim zwiazanych. Skraca żywotnosc całego ukladu. Mówimy o autach z przebiegami ponad 100-300 tys.
    Zaproponowalem tez wymiane ukladu dpf/egr za ok 2tys euro ( na ori czesciach) ale cos słaby odzew.
     
    Ostatnio edytowano: 22-06 19