• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford Fiesta 1,3 Benzyna. Wysokie ciśnienie w układzie klimy.

Mar-Kos

Bywalec
Dołączył
23.03.2015
Postów
49
Punktów
3
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Witam Wszystkich . Pacjent Ford fiesta Mk5 2006r 1,3 Bena . Problem z wysokim ciśnieniem w układzie klimatyzacji . Klima załanczana manualnie przyciskiem . Czynnika jest tyle ile fabryka sobie życzy 470g . Przycisk włączony , sprzęgiełko zapina kompresor , wentylator wkręca się na pełne obroty . Niskie ciśnienie LP schodzi na 3-2,7 Bara , a Wysokie Ciśnienie HP rośnie na Maxa 28 bar i chce więcej jeszcze . Wymieniłem osuszacz na nowy , czujni niskiego i czujnik wysokiego ciśnienia na nowe z NRF . Wymieniłem Dyszę dławiącą na nową , bo była leko przytkana na śitkach . Jak ściągne wtyczke z czujnika wysokiego ciśnienia , to sprzęgiełko na kompresorze się rozłączy . Ale w trakcie włączonej klimy bez przerwy pracuje kompresor , a powinien w Fieście chyba się załączyć i rozłączyć cyklicznie . Wiem z doświadczenia że w większości starych fordów tak jest , że zapina się sprzęgiełko i rozpina ... A Tu pracuje bez przerwy i rośnie ciśnienie na maxa ? Dodam że w tej Fieście nie ma zaworu rozprężnego ! Błędów w sterowniku silnika odnośnie klimy nie ma . Zaczyna mi brakować pomysłów co mógłbym jeszcze sprawdzić przy tym problemowym starym paziu ? Będę bardzo wdzięczny za pomocne sugestie Kolegów po fachu ....
 

beny282

SuperMechanior
Dołączył
18.11.2014
Postów
164
Punktów
32
Wiek
49
Miasto
Ruda Śląska
Sprawdż jak wygląda skraplacz czy nie jest zasyfioy albo już nie ma lamelek i jeszcze czy między skraplaczem a chłodnicą płynu nie ma syfu to na początek.
 

ojek

SuperMechanior
Dołączył
13.07.2016
Postów
863
Punktów
137
Miasto
Węgrów
Myślę że bardziej masz coś zablokowane. Prawdopodobnie skraplacz. Skoro na dyszy były opiłki to nie wzięły się z nikąd i nie osiadły tylko tam.
 

Mck pomocnik

SuperMechanior
Dołączył
31.10.2015
Postów
1018
Punktów
52
Polej skraplacz wodą i obserwuj,czy ciśnienie spadnie. Jeśli nie,to coś jest zapchane
 

Mar-Kos

Bywalec
Dołączył
23.03.2015
Postów
49
Punktów
3
Miasto
Wschowa woj. Lubuskie
Jednak cały problem był w skraplaczu , mocno zabrudzony od strony chłodnicy wody , nie mogło powietrze przelatywać między kanałami , dodatkowo i trochę lamelek brakowało . Ale głównym powodem była zaklejona chłodnica wody , przez którą wentylator nie mógł zaciągać powietrza . Co prawda dziwne że sam silnik się jeszcze nie grzał , widocznie na tyle była jeszcze wydolna , że nie podnosiło temperatury . W każdym bąć razie , przedmuchałem dokładnie powietrzem i umyłem zmywaczem chłodnice wody . Żeby powietrze przez nią przepływało , no i wymieniłem skraplacz na nowy . Teraz Ciśnienia w układzie klimy prawidłowe LP 2-2,5 Bara a HP 8,5-14 Bara max , no i zamrażarka się zrobiła , bo zbija temperaturę na wylocie z kratek do 4,7 stopnia . Więc jest Bardzo dobrze . Ale na pozór jak się patrzyło na skraplacz z przodu ,to wyglądał całkiem jeszcze nie źle . Nauczka na przyszłość żeby dobrze zweryfikować przelot powietrza na skraplaczu i chłodnicy wody . Więc temat zamykam i bardzo dziękuje Kolegom po Fachu za pomoc .
 
Do góry Bottom