• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford Fiesta 1.4 TDCI szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Witam wszystkich serdecznie. Od dłuższego czasu mam problem z autem jak w temacie (2003 r., przebieg na liczniku 190 tys. - faktyczny nie wiem). Wymieniłem już sporo rzeczy ale nic nie pomaga i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Otóż mam problem z szarpaniem przy dodawaniu i pełnym odpuszczaniu gazu. Szarpaniu towarzyszy gwałtowny skok obrotów - spadek (przy odpuszczaniu) i wzrost (przy dodawaniu gazu). Dla zobrazowania problemu zamieszczam filmik z dokładnie takimi objawami jak u mnie. Filmik nie jest mojego autorstwa ale dokładnie odzwierciedla całą sytuację:


Zostało zrobione/wymienione:

- wszystkie poduszki silnika na oryginały (dwukrotnie)

- zostały zregenerowane wszystkie wtryski (2 lata temu)

- zostało wymienione sprzęgiełko alternatora (stare zastało się i szarpało na wolnych obrotach, po wymianie szarpanie zmniejszyło się ale nie ustało)

- został wymieniony pedał/potencjometr gazu

- diagnostyka komputerowa została przeprowadzona w różnych miejscach i w każdym miejscu zero błędów

- silnik chodzi równo, nie dymi, względne spalanie (90% miasto ok 6l przy obecnych temperaturach mierzone od tankowania do tankowania, bo nie mam komputera pokładowego; na trasie ok 4 l)

- sprzęgło nie ślizga się

Szarpanie występuje niezależnie czy jest samochód ciepły czy zimny (przy czym przy zimnym jakby troszeczkę mniej ale to tylko przez chwilę). Tak jak wcześniej pisałem szarpanie występuje przy pełnym odpuszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu. Gdy odpuszczam gaz ale nie do końca takiego efektu nie ma. (stąd wymiana pedału/potencjometru gazu).

Może ktoś znajdzie jakiś wspólny mianownik tych objawów (mogłem o czymś zapomnieć w opisie więc pytajcie) i zasugeruje mi co mógłbym jeszcze sprawdzić.

P.s. Zapomniałem dodać, że co jakiś czas (nie jest to regularne) słychać puknięcie przy zmianie biegów/ puszczaniu i wciskaniu sprzęgła.
 
Ostatnia edycja:

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Witam,bardzo dziękuję za zainteresowanie. Jakieś 4 miesiące temu byłem na diagnostyce komputerowej i elektromechanik (swoją drogą jeden z lepszych Lublinie) stwierdził, że wszystkie parametry rzeczywiste są w normie. Oczywiście bazuje tylko na tym co mi powiedział... A czy regulator może dawać jeszcze jakieś inne objawy? Może zapomniałem o o czymś napisać co może i u mnie ma miejsce.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1200
Porady
1
Punktów
118
Miasto
Nowy Sącz
Można by na ten silnik spojrzeć przez pryzmat silnika 1.6 HDI gdyż jak wiadomo ten silnik Forda powstał przy współpracy z PSA.Skoro wszystkie parametry są dobre to być może warto by było przyglądnąć się rzeczywiście osprzętowi silnika,czyli tłumikowi drgań w kole pasowym osprzętu silnika,czasami podobne objawy daje uszkodzony dwu mas.
 

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Witam ponownie. Nie miałem wcześniej czasu odpisać. Odnośnie paska osprzętu. Został on wymieniony przy okazji wymienienia sprzęgiełka na alternatorze ponieważ się zatarło (telepało samochodem na wolnych obrotach - w sumie dalej telepie ale zdecydowanie mniej). Przy okazji były sprawdzane napinacze i wszystko jest ok. Nie mają luzów, dobrze amortyzują. Dwumasy nie mam. Weryfikowałem to po nr vin w serwisie forda. Sprawdzane było również koło pasowe z tłumikiem drgań - również brak oznak z użycia (robiony był nawet test tego tłumika i nic się z nim nie dzieję niepokojącego). No właśnie EGR... Ciągle o nim myślę. Jak już pisałem byłem na różnych komputerach diagnostycznych (Bosch Serwis, Aso Ford i inne) i według mechaników "nie ma się czego przyczepić). Więc postanowiłem kupić swój interfejs i wszystko sam zweryfikować. Mój inny temat: http://forum-mechanika.pl/threads/tdci-diagnostyka-egr.26074/. Kupiłem zaślepkę EGR ale nie mam obecnie warunków, żeby ją zamontować. Nie mam garażu a żona w ciąży więc nie chce się przeziębić aby nic nie przeszło na nią. Jak tylko zrobi się trochę cieplej to spróbuję spróbuję to zrobić. Zastanawiam się również nad sprzęgłem i skrzynią. Obserwując inne tematy natrafiłem na takie coś jak luz w mechanizmie różnicowym. Niby mam lekki luz (sprawdzałem przy podniesionym kole) ale czy to by powodowało takie skoki obrotów przy dodawaniu i odejmowaniu gazu? A rozrząd? Mam już zrobione na rozrządzie ok 50 tys. km. Ostatnio pojawił się dziwny dźwięk na wolnych obrotach (jakby wycie), które znika po lekkim dodaniu gazu. Z tym, że szarpanie było wcześniej niż ten dźwięk... Sam już nie wiem. A czy jest ktoś z Lubelszczyzny, kto byłby zainteresowany podjęciem się tego problemu? Bo ja już mechanikom nie ufam, biorą kasę, wymieniają i dalej jest problem.
 
Ostatnia edycja:

JerryG1

SuperMechanior
Dołączył
14.10.2013
Postów
1139
Punktów
108
Wiek
66
Miasto
Londyn
A rozrząd? Mam już zrobione na rozrządzie ok 50 tys. km. Ostatnio pojawił się dziwny dźwięk na wolnych obrotach (jakby wycie), które znika po lekkim dodaniu gazu. Z tym, że szarpanie było wcześniej niż ten dźwięk... Sam już nie wiem.

Co do innych dolegliwosci tego auta nie wypowiem sie na odleglosc nie mogac pomacac.
A co do dziwnego dzwieku zamiast interfejsu pozycz lub kup stetoskop i osluchaj wszystkie rolki, ktores lozysko wysiada.
Z czasem bedziesz slyszlal nawet na obrotach o ile wczesniej sie nie wysypie i stanie w miejscu bo i tak moze byc.
 

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Skoro nie ufasz mechanikom to czemu tu piszesz? Przecież my tylko wymieniamy i kasę bierzemy...

Eh... Przepraszam, że uraziłem... Mam pecha do mechaników i wyraziłem tylko swoją opinię. Nie miałem na celu nikogo urazić ani obrażać.

Co do innych dolegliwosci tego auta nie wypowiem sie na odleglosc nie mogac pomacac.
A co do dziwnego dzwieku zamiast interfejsu pozycz lub kup stetoskop i osluchaj wszystkie rolki, ktores lozysko wysiada.
Z czasem bedziesz slyszlal nawet na obrotach o ile wczesniej sie nie wysypie i stanie w miejscu bo i tak moze byc.
Co do dźwięku to zdaję sobie sprawę, że to jakaś rolka. I zrobię tak jak piszesz. Moim głównym problemem jest jednak to szarpanie.

Wielkie dzięki wszystkim za rady. Na chwilę obecną muszę wyeliminować EGR żeby myśleć i radzić się ewentualnie co dalej.

Tak jak wcześniej pisałem nie chciałem nikogo urazić.
 
Ostatnia edycja:

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15082
Punktów
1851
Miasto
Sląsk
Naoglądałeś sie będziesz pan zadowolony a czasem fakt są paproki ale wiekszość z mechaników to trochę pasjonaci chcą naprawić auto.
 

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Wiem o jaki program chodzi lecz niestety go nie oglądam, bo nie mam kablówki. Ale to nie istotne. Niestety nie mam szczęścia. Jak ogarnę EGR to napiszę co wyszło. Dzięki
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15082
Punktów
1851
Miasto
Sląsk
Stety , czasem mam wrażenie że to jest reżyserowane ale ....
 

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Wiadomo, że zawsze znajdzie się czarna owca i psuje pozostałym opinie. I to nie tylko w tej branży. Jeszcze raz podkreślam, że nie miałem zamiaru nikogo urazić.
 

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Witam po baaardzo długiej przerwie. Nie miałem czasu wcześniej. Piszę to bo może komuś się to przydać. Kupiłem wakuometr żeby zweryfikować wartość podciśnienia, które steruje EGRem. Oczywiście wszystko w normie. Więc idąc za Waszymi radami zaślepiłem EGR wraz z przewodem podciśnienia ale to nic nie pomogło. Dalej szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu. Jest to więc kolejna rzecz, którą wykluczyłem. Wyczyściłem również przepływomierz z nadzieją, że to coś pomoże. Niestety również bez efektów.W międzyczasie ponownie w aucie wymieniane były podkładki pod wtryskami (po 2 latach) bo "cykało" i śmierdziało spalinami. Dodatkowo zostało splanowane gniazdo jednego z wtrysków ponieważ wypalił się mały "rowek", który spowodował konieczność wymiany podkładek. Zostały przy okazji wymienione przewody przelewowe, które nie były do końca szczelne (robiłem to wszystko w Bosch Service). Jedyne co mi jeszcze chodzi po głowie to sprzęgło. Co prawda nie ślizga się ale czytałem, że ono również może być powodem powyższych szarpań. Niestety nie prędko się o tym dowiem, bo żeby to zweryfikować trzeba byłoby wyciągać skrzynię a to wiąże się z kosztami, na które na razie nie mogę sobie pozwolić. Dopóki działa to nic z nim nie będę robił. Nic innego więcej nie przychodzi mi do głowy. Poddaję się i będę z tym żył. Już się nauczyłem nie operować samym pedałem gazu tylko używać go wraz ze sprzęgłem. Dzięki temu szarpanie chociaż przy odpuszczaniu gazu nie występuje. Pozdrawiam wszystkich.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1200
Porady
1
Punktów
118
Miasto
Nowy Sącz
Jesli szarpanie nie jest dolegliwe przy specyficznym operowaniu pedalem sprzegla i gazu,to moze wina lezec po stronie sprzegla.
 

Master22

Początkujący
Dołączył
7.09.2016
Postów
13
Punktów
0
Miasto
Lublin
Sam już nie wiem. Od kilku dni (nierozgrzane auto) przy zmianie biegu z "jedynki" na "dwójkę" i coraz częściej na "trójkę" jest straszny "kangur". Telepie autem jak w jakimś starym JELCZU. Dzieje się tak przy trochę szybszym puszczeniu sprzęgła. Gdy puszczam bardzo delikatnie prawie przypalając sprzęgło takie telepanie nie występuje. Pomaga również ponowne wciśnięcie sprzęgła i ponowne puszczenie go ale już o wiele wolniej. Ale na to szarpanie nie ma reguły. Nie występuję cylkicznie. Powiedziałbym, że najczęściej gdy jest zimno. Tak samo się dzieje przy z tym "szarpaniem przy dodawaniu i odejmowaniu gazu". Gdy robię to (dodaję lub ujmuję gazu) delikatnie ale to bardzo delikatnie wówczas szarpania nie ma. Ale tak się po prostu nie da ciągle jeździć z myślą, że trzeba puszczać i dodawać gazu jakby się grało w "bierki".

Byłem jakiś czas temu u mechanika z prośbą o weryfikację sprzęgła. Przejechał się i stwierdził, że sprzęgło dobrze bierze i nie ślizga się więc nie widzi żadnego problemu.
 

mzieba

Początkujący
Dołączył
5.03.2018
Postów
11
Punktów
0
Wiek
34
Miasto
kraków
Witam wszystkich, podpinam się pod temat, kolego Master22 uporałeś się z powyższym problemem? Mam identyczny problem czyli szarpanie przy każdym dodaniu- odpuszczeniu pedału gazu, pojazd Fiesta 1.4 Tdci, dodatkowo porannemu rozruchowi towarzyszy niebiesko-siwa chmurka i przez 10-15 sekund po odpaleniu faluje wskazówka obrotomierza, po chwili juz silnik pracuje prawidlowo natomiast szarpanie jest caly czas, nie ma wplywu czy silnik jest zimny czy rozgrzany.
 
Do góry Bottom