• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

FORD Focus 1.0 ecoboost nie odpala

karolkulaga

Początkujący
Dołączył
15.04.2019
Postów
19
Punktów
4
Wiek
39
Witam, dostał mi się do roboty focus 1.0 ecoboost, auto po wymianie rozrządu i remoncie głowicy. Samochód kręci ale nie odpala. Pierwsze co to rozrząd odnowa złożony, auto zachowuje się lepiej z pedałem gazu nacisnientym lekko zapala ale chodzi na 650rpm puszczam gaz i gaśnie. Brak błędów, monitor danych pokazuje za niskie ciśnienie na szynie, przed rozrząd em było 5 teraz ma koło 10-11 to jednak dalej za małe. Zakres pompy wysokiego jest 40-150 . Położona druga pompa wysokiego i dalej to samo. Elektryczna w baku pompuje 5-6. Czujnik na listwie przełożony. Jakieś pomysły?
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
1930
Punktów
395
Wiek
37
Miasto
PLE
Chyba trzeba wrócić do początku i czapkę od nowa zwalać. Bo tak się kończy zakładanie nierządu na chybił trafił.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
zmierz skok krzywki napędzającej pompę wysokiego . Ja tez podejrzewam ponowna robotę głowicy .
 

karolkulaga

Początkujący
Dołączył
15.04.2019
Postów
19
Punktów
4
Wiek
39
No chyba tak trzeba będzie zrobić, szczególnie że ten kto robił silnik rozrząd robił bez blokad, najciekawsze było zaznaczenie koła prasowego na Wake, ktoś zrobił znak na kole markerem i na śrubie trzymające koło.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Bo ta śrubę dokręca się o ile mnie pamięć nie myli momentem 400Nm . Mało kto ma taki klucz dyno .
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Pamiętam to z szkolenia contitech'a . Były przypadki ze blokada wału odłamała kawałek bloku . Oprócz tego dużo uszczelki w płynie wiec rozrząd w tym silniku najlepiej zaplanować na 3 dni .
 

karolkulaga

Początkujący
Dołączył
15.04.2019
Postów
19
Punktów
4
Wiek
39
Narazie czekam na decyzję właściciela bo koszty go przerastaja szczególnie płacić drugi raz za robotę. Najciekawsze jest to że samochód można odpalić ale chodzi na obrotach 650 i ECU nie wykrywa że odpalił. Pompą paliwa w baku steruję modół pod siedzeniem, pompą wysokiego ciśnienia steruję ECU bezpośrednio. Naprawdę wynalazek.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1127
Punktów
218
Miasto
Podkarpacie
Jakim kompem to diagnozowałeś bo nie chce mi się wierzyć ze silnik pracuje a komputer silnika nie pokazuje obrotów .
 

karolkulaga

Początkujący
Dołączył
15.04.2019
Postów
19
Punktów
4
Wiek
39
Witam, sorry że tak
Jakim kompem to diagnozowałeś bo nie chce mi się wierzyć ze silnik pracuje a komputer silnika nie pokazuje obrotów .
Witam sorry że tak późno odpowiadam, komp do diagnostyki Ford IDS, FDRS I nawet forscan, żaden program nie pokazuje błędów. Samochód dalej stoi klijet nie może się zdecydować czy ściągamy głowicę czy nie.
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
5453
Porady
1
Punktów
2571
pawcar ty zejdź na ziemię...:D jaki janusz biznesu ci kupi taki zestaw blokad...:meh:wiesz ile to kosztuje...:eek:a nowe audi się samo nie kupi...:rolleyes::D

Marker-pisak-olejowy-olejny-szyb-opon-TOMA-bialy.jpg tu masz ,,blokadę,, uniwersalną...:p:D a jak nie potrafisz ustawić, to znaczy, że hooj z ciebie nie fachowiec...:p:D
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2486
Punktów
710
Miasto
Manchester
Tam masz jakoś chyba 60 nm + 6 x 90 stopni... bez blokady mozna się ... :D

Obstawiam również, ze wynika to z faktu, trzymania zębatki wału jak w mini, przestawi się i mamy klps, a zawory mówią papa
 

pawel2406

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
9.08.2018
Postów
3453
Punktów
1449
Wiek
50
Miasto
łódź
weź to na ucie zrób -ciekawe ....... ile brać za wymianę rozrządu ??

zawsze mówiłem i amerykanie także mowią ecobost to gów...........o wielkie .....PO CO TAKI WIELKI MOMENT DOKRECANIA ???
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2486
Punktów
710
Miasto
Manchester
Generalnie rozchodzi się tylko o sam fakt zablokowania wału, oraz pin/blokada do ustalenia pozycji koła pasowego, samo dokręcanie to już kwestia klucza na minimum 3/4 cala, bo tam finalnie może się faktycznie kręcić koło 500 NM, a blokada koła pasowego wkręcana w miejsce rozrusznika to parę złotych.

Ten multitorque to tylko ułatwienie żeby się nie siłować rurą ze śrubą. To samo można zakombinować z kluczem do odkręcania kół w trach- klucz przekładniowy , tylko dobry punkt podparcia trzeba mieć, bo faktycznie blok może pójść w drzazgi.
 
Do góry Bottom