1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford focus 1.6 tdci 2013r. problem z DPF p2463

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika damar15, 8-10 18.

  1. damar15

    damar15 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-09 13
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    witam mam problem z fordem focusem 1.6 tdci samochód pokazuje błąd p2463 filtr antypylowy nagromadzenie sadzy . Po podłączeniu testera samochód odrzuca możliwość wypalania , dpf został zdemontowany i odpowiednio wyczyszczony ( był trochę zabity ale nie było tragedii ) . Po zamontowaniu filtra dalej widnieje ten sam bład który można skasować ale tylko do odpalenia , dziwne jest tez to ze 1 czujnik pokazuje 136'C na zimnym silnku a drugi 936'C czujnik który pokazuje 136' reaguje na podgrzewanie i widac jak rośnie temp. natomiast drugi czujnik z temp. 936' nie reaguje , natomiast przy podmianie na inny czujnik tez nie mam żadnej zmiany prócz spadku napiecia 4,9v na 2-3 v .
     

    Załączone pliki:

  2. gtszudi

    gtszudi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    18-08 17
    Postów:
    1 141
    Docenione treści:
    290
    Miasto:
    Pruszcz Gdański
    Adres strony:
    upload_2018-10-8_11-4-58.png

    jakie przeciwcisnienie widzi na wolnych obrotach

    jesli filtr dobrze wyczyszczony to zrob mu w programie wymiane filtra
     
  3. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 556
    Docenione treści:
    1 533
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Przyczyny
    p2463

    Możliwe przyczyny tego kodu silnika to: Nadmierne gromadzenie się sadzy z powodu niewystarczającej regeneracji DPF Nieprawidłowy czujnik ciśnienia DPF Niewystarczająca ilość oleju napędowego wydechowego Nieprawidłowy płyn wylotowy silnika wysokoprężnego Zwarte lub otwarte przewody do układu wtryskowego DPF lub czujnika ciśnienia spalin Uszkodzony PCM lub błąd programowania PCM Wadliwy czujnik ciśnienia spalin
     
  4. damar15

    damar15 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-09 13
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    nie mogę mu zrobić trybu wypalania po cały czas komputer widzi 936'C , tak jak pisałem podmieniam czujnik na inny i dalej pokazuje tyle samo stopni
     
  5. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 987
    Docenione treści:
    1 550
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Spróbuj zrobić adaptacje nowego filtra.
     
  6. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    1 006
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Szczytno
    Czujnik drugi 100% sprawny ?
    Zrób jeszcze adaptację
     
  7. damar15

    damar15 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-09 13
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    czujnik który pokazuje 936' przekładam zamiast tego pierwszego i podczas podgrzewania temp. rośnie . co do adaptacji nie mam takiej opcji bo program pokazuje ze nie zezwala wydaje mi sie ze to przez to ze pokazuje caly czas 936' sprawdziłem ze przedział tego czujnika wychodzi od 100 do 700'C a ja mam caly czas sygnal odczyt 936
     
  8. Misiakowski

    Misiakowski Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-06 14
    Postów:
    765
    Docenione treści:
    92
    Miasto:
    Gdansk
    Koledzy miałem ten sam problem i w moim przypadku pomógł reset oil i odliczenie akumulatora oczywiście wcześniej wymyty filtr
     
    pawel2406 lubi to.
  9. Bartek4x4

    Bartek4x4 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 513
    Docenione treści:
    462
    Miasto:
    Lubliniec
    Zobacz różnicę ciśnień bo.moze być tak, ze jest nieszczelnosc na przewodach. Przy bucie bedzie cały czas 0 atm i dupa z wypalania.
     
  10. damar15

    damar15 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-09 13
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    witam mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość ze uszkodozny jest sterownik silnika i dlatego pokazuje cały czas taka wysoką temp. na czujniku ?
     
  11. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    1 006
    Docenione treści:
    135
    Miasto:
    Szczytno
    Tak,. A jaka temp po odlaczeniu czujnika?
     
  12. damar15

    damar15 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-09 13
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    236' , a po zamianie na inny to samo , nawet jak go podgrzewam to nic nie pokazuje oprócz spadku napięcia volt
     
  13. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 761
    Docenione treści:
    368
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Zanim się weźmiesz za sterownik, podłącz do niego ids'a. Inaczej możesz wtopić. Czym to tak w ogóle diagnozujesz?
     
  14. damar15

    damar15 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-09 13
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    texa idc4
     
  15. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 062
    Docenione treści:
    789
    Miasto:
    Olsztyn
    DPF OFF nikt nie robił ? bo ta temp. drugiego czujnika mnie zastanawia.
     
  16. damar15

    damar15 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    13-09 13
    Postów:
    52
    Docenione treści:
    0
    nikt nie robił OFF :) dla mnie też jest dziwny objaw z tą temp. od komputera do czujnika ida tylko dwa kable , sprawdziłem przejście i jest jak robię zwarcie też mi komputer to pokazuje , ale zastanawiam się skąd on widzi 936' ( pomyłka 236' sorry ) czy nie moży byc takiej sytuacji ze komputer próbował go sam wypalić i coś poszło nie tak dlatego zapisał taką wartość