• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford focus 1.6 tdci 2013r. problem z DPF p2463

damar15

Bywalec
Dołączył
13.09.2013
Postów
52
Punktów
1
Wiek
36
witam mam problem z fordem focusem 1.6 tdci samochód pokazuje błąd p2463 filtr antypylowy nagromadzenie sadzy . Po podłączeniu testera samochód odrzuca możliwość wypalania , dpf został zdemontowany i odpowiednio wyczyszczony ( był trochę zabity ale nie było tragedii ) . Po zamontowaniu filtra dalej widnieje ten sam bład który można skasować ale tylko do odpalenia , dziwne jest tez to ze 1 czujnik pokazuje 136'C na zimnym silnku a drugi 936'C czujnik który pokazuje 136' reaguje na podgrzewanie i widac jak rośnie temp. natomiast drugi czujnik z temp. 936' nie reaguje , natomiast przy podmianie na inny czujnik tez nie mam żadnej zmiany prócz spadku napiecia 4,9v na 2-3 v .
 

Załączniki

  • 43390538_1924776514265287_3674811685320785920_n.jpg
    43390538_1924776514265287_3674811685320785920_n.jpg
    76,8 KB · Wyświetleń: 18
  • 43422157_252735532097595_3271576563316948992_n.jpg
    43422157_252735532097595_3271576563316948992_n.jpg
    126,9 KB · Wyświetleń: 17
  • 43422535_444730012718551_7634565352327741440_n.jpg
    43422535_444730012718551_7634565352327741440_n.jpg
    125,6 KB · Wyświetleń: 18

gtszudi

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
18.08.2017
Postów
2674
Porady
1
Punktów
775
Wiek
34
Miasto
Pruszcz Gdański
upload_2018-10-8_11-4-58.png

jakie przeciwcisnienie widzi na wolnych obrotach

jesli filtr dobrze wyczyszczony to zrob mu w programie wymiane filtra
 

mechanik.k

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.02.2015
Postów
4880
Punktów
1743
Miasto
London
WWW
mechanic-diagnostics-pl-london.mycylex.co.uk
Przyczyny
p2463

Możliwe przyczyny tego kodu silnika to: Nadmierne gromadzenie się sadzy z powodu niewystarczającej regeneracji DPF Nieprawidłowy czujnik ciśnienia DPF Niewystarczająca ilość oleju napędowego wydechowego Nieprawidłowy płyn wylotowy silnika wysokoprężnego Zwarte lub otwarte przewody do układu wtryskowego DPF lub czujnika ciśnienia spalin Uszkodzony PCM lub błąd programowania PCM Wadliwy czujnik ciśnienia spalin
 

damar15

Bywalec
Dołączył
13.09.2013
Postów
52
Punktów
1
Wiek
36
nie mogę mu zrobić trybu wypalania po cały czas komputer widzi 936'C , tak jak pisałem podmieniam czujnik na inny i dalej pokazuje tyle samo stopni
 

Tom_

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
1.10.2014
Postów
1250
Punktów
230
Wiek
25
Miasto
Szczytno
nie mogę mu zrobić trybu wypalania po cały czas komputer widzi 936'C , tak jak pisałem podmieniam czujnik na inny i dalej pokazuje tyle samo stopni
Czujnik drugi 100% sprawny ?
Zrób jeszcze adaptację
 

damar15

Bywalec
Dołączył
13.09.2013
Postów
52
Punktów
1
Wiek
36
czujnik który pokazuje 936' przekładam zamiast tego pierwszego i podczas podgrzewania temp. rośnie . co do adaptacji nie mam takiej opcji bo program pokazuje ze nie zezwala wydaje mi sie ze to przez to ze pokazuje caly czas 936' sprawdziłem ze przedział tego czujnika wychodzi od 100 do 700'C a ja mam caly czas sygnal odczyt 936
 

Bartek4x4

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
21.02.2016
Postów
4048
Punktów
1001
Miasto
Koszęcin
Zobacz różnicę ciśnień bo.moze być tak, ze jest nieszczelnosc na przewodach. Przy bucie bedzie cały czas 0 atm i dupa z wypalania.
 

damar15

Bywalec
Dołączył
13.09.2013
Postów
52
Punktów
1
Wiek
36
witam mam jeszcze jedno pytanie czy jest możliwość ze uszkodozny jest sterownik silnika i dlatego pokazuje cały czas taka wysoką temp. na czujniku ?
 

damar15

Bywalec
Dołączył
13.09.2013
Postów
52
Punktów
1
Wiek
36
236' , a po zamianie na inny to samo , nawet jak go podgrzewam to nic nie pokazuje oprócz spadku napięcia volt
 

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4839
Punktów
2144
Miasto
Olsztyn
DPF OFF nikt nie robił ? bo ta temp. drugiego czujnika mnie zastanawia.
 

damar15

Bywalec
Dołączył
13.09.2013
Postów
52
Punktów
1
Wiek
36
DPF OFF nikt nie robił ? bo ta temp. drugiego czujnika mnie zastanawia.
nikt nie robił OFF :) dla mnie też jest dziwny objaw z tą temp. od komputera do czujnika ida tylko dwa kable , sprawdziłem przejście i jest jak robię zwarcie też mi komputer to pokazuje , ale zastanawiam się skąd on widzi 936' ( pomyłka 236' sorry ) czy nie moży byc takiej sytuacji ze komputer próbował go sam wypalić i coś poszło nie tak dlatego zapisał taką wartość
 

rrrrrrrr

Nowy
Dołączył
10.12.2019
Postów
1
Punktów
0
Dzień dobry,
jak sie rozwineła sytuacja? Umnie pali sie czek. Pokazuje ten sam kod usterki.
W dodatku czujnik 2 pokazuje rowniez 935C a pierwszy 136C .
Regenaracja nie idzie zrobic za pomoca komputera. Pisze ,, operacja sie nie powiodła''

nikt nie robił OFF :) dla mnie też jest dziwny objaw z tą temp. od komputera do czujnika ida tylko dwa kable , sprawdziłem przejście i jest jak robię zwarcie też mi komputer to pokazuje , ale zastanawiam się skąd on widzi 936' ( pomyłka 236' sorry ) czy nie moży byc takiej sytuacji ze komputer próbował go sam wypalić i coś poszło nie tak dlatego zapisał taką wartość
 

turbokrzychu

SuperMechanior
Dołączył
24.05.2014
Postów
407
Punktów
87
Wiek
26
Trzeba w adaptacjach wyzerować jakość oleju, zrobić nowy filtr cząstek stałych, wyzerować czujnik róznicowy. Mi po takiej akcji ford ostatnio dopiero ruszył z wypalaniem. A po wypaleniu jest okej. Używam WOWa.
 
Do góry Bottom