1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford focus 2 problem z ładowaniem akumulatora

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Markson43, 17-12 19.

  1. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    Ford focus 2 1.8 TDCI 2006r.
    Po uruchomieniu auta ładowanie nie rośnie i stoi na 12.5V
    Po dodaniu gazu rośnie na 14.5 i spada na 12.5
    Po jakiś 2 minutach samo ładnie idzie w górę do 14.5 i jest ok ale po włączeniu świateł,dmuchawy spada na 12-13V
    A jak pokręcę kierownicą to spadek jest ogromny do 12.5 V czyli wspomaganie go zaniża na maxa .

    Dałem alternator do firmy ale o dziwo jest bardo dobry.
    Kostka do niego jest 3 pinowa.
    Czy ktoś miał takie problemy? Gość mi mówił że może szyba przednia jest podgrzewana i to robi taki spadek...ale u mnie nie ma szyby ogrzewanej bo nie widzę tych paseczków ale nie jestem pewny.
    Jak ford nałapie błędów z powodu za niskiego napięcia to nie da się go odpalić choć akumulator jest naładowany.Trzeba wykasować wszystkie błędy i jest ok a błedy są w każdym prawie systemie.
     
    Ostatnio edytowano: 17-12 19
  2. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 729
    Docenione treści:
    1 167
    Miasto:
    grudziadz
    Masy na początek chyba że sterownik szwankuje.
     
    toomii76 lubi to.
  3. Auto.Klinika

    Auto.Klinika Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-02 16
    Postów:
    2 565
    Docenione treści:
    724
    Przewód z aku do alternatora
     
  4. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    963
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    On ma sterowanie z kompa?
     
    jacek.placek lubi to.
  5. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    Tam jest bardzo krótki odcinek i jest ogólnie ok ale mu się przyglądnę lepiej.

    Tak
     
  6. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    963
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Sprawdź ten przewód od sterowania. Ewentualnie regulator ubity.

    Sprawdź ten przewód od sterowania. Ewentualnie regulator ubity.
     
    jacek.placek lubi to.
  7. piotrek7j87

    piotrek7j87 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-06 16
    Postów:
    484
    Docenione treści:
    35
    Miasto:
    TM
    Na regulatorze zzza Wielkiego Muru to Fordzisko za bardzo nie będzie miało ładowania....Miałem juz 2 takie przypadki że było ładowanie i zaraz nie było i tak wkoło....Załozony orginalny regulator i Ładowanie już było i jest nadal....Więc sprawdz co tam jest włożone.......
     
    pawel2406 lubi to.
  8. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    Włożony oryginalny regulator Denso no i w firmie co sprawdzali altka to nawet mówili aby go nie zmienić bo nowe są kiepskie.
     
  9. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 729
    Docenione treści:
    1 167
    Miasto:
    grudziadz
    Jeśli ori ,markson to tak jak pisałem bo częsty przypadek z tym ładowaniem w Fordzie.
     
  10. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    5 166
    Docenione treści:
    963
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Zrob bypass równoległy do kabla sterującego. Minimalny koszt. Ten cyrk był w fordzie Smax
     
    jacek.placek lubi to.
  11. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    To znaczy jak? tam są trzy przewody do altka,.

    Tak się oczytałem o tym typie ładowania poprzez moduł a nawet dwa PDC że wychodzi że tak ma być.Ale dlaczego auto nie odpaliło i musiało być holowane a po wykasowaniu błędów wszystko ok.
     
    Ostatnio edytowano: 17-12 19
  12. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 246
    Docenione treści:
    621
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Odepnij kostkę. Bez sterowania powinno być jakieś 13.6 jeżeli tak jest to altek ok. Wtedy pruj wiązkę albo ster
     
  13. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    Jutro go będę montował....nie miła robota.
    A altek jest sprawny bo jak pisałem był w firmie aby go zrobić i nic nie robili bo mówią że jest dobry...jedynie wymienili sprzęgiełko bo było zacięte.
     

    Załączone pliki:

  14. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    Po wypięciu wtyki 3 piny z altka ładowanie stoi na 13.87V czyli tak ja mówił szachu41
    Ale wiązka moim zdaniem dobra bo moduł zarządzania ładowaniem działa jako tako i po czasie ładowanie wraca do normy ale lekkie obciążenie zmiejsza ładowanie ale po chwili ok .
    Najgorzej jest podczas kręcenie kierownicą bo wspomaganie elektryczne działa szybko a moduł nie nadąża go skorygować.
    Raczej auto pójdzie na testy a potem niech szukają w module....może zmienią program bo i to robią w servisie.
     
  15. safek1

    safek1 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    1-04 15
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    WĄBRZEŹNO
    W tych samochodach jest jeden problem,zazwyczaj ludziska zakładają pierwszy lepszy alternator od forda bo myślą że to jak w vw. Niestety w tych samochodach alternator i sterownik silnika jest jak "mąż i żona" tak jak w oplu radio i wyświetlacz,założysz nie od pary i pozamiatane.
     
  16. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    U mnie altek jest oryginał i zmieniany był cały mostek prostowniczych i na pewno regulator.Może regulator mu nie pasuje choć jest firmy Denso.
     
  17. JerryG1

    JerryG1 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    14-10 13
    Postów:
    1 132
    Docenione treści:
    107
    Miasto:
    Londyn
    To juz nie jest orginal :(
    Nie raz ze szrotu lepiej wziasc niz skladac na czesciach z nie pewnego zrodla, chinczyki przeciez podrabiaja wszystko, co za problem >Denso.
    Przestalem sie bawic w naprawy altkow a zwlaszcza w Fordach, mam Fieste znajomego tam altek orginal a ma skoki i co chwila wymiana zarowek, tyle ze on nie zgadza sie na wymiane/naprawe bo dziala jak to angol :)
     
    safek1 lubi to.
  18. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 621
    Docenione treści:
    627
    Miasto:
    NS
    W fordzie tak ma być, jak zapalisz autko to ładowanie jest przez chwilę i później jest ok 12,6.
    Jak by nie było ładowania to kontrolka zapali się wcześniej czy później.
    Jak akumulator będzie potrzebował ładowania to ładowanie będzie.
    A to że Ci nie chciał zapalić to inna bajka.

    Akumulator masz sprawny?
    trzeba zobaczyć w BCM/GEM jaki jest akumulator

    Miałem podobny problem
     
  19. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    Ford po 100m jazdy nagle przestał reagować na gaz.Wywaliło kontrolkę czerwone koło zębate z wykrzyknikiem w środku.Ale po ponownym rozruchu już ok.Auto oddałem i nie podpinałem nawet pod kompa bo kumpel już ma go dość.
     
  20. Markson43

    Markson43 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    1 304
    Docenione treści:
    68
    Miasto:
    Rzeszów
    Mam identyczny przypadek w focusie z 2008 roku 1.6 diesel.
    Ładowanie skacze różnie a po włączeniu podgrzewania szyby przód spada nawet na 11.5V
    Gdzie idą przewody od altka te trzy?
    Może ktoś podpowie dlaczego to tak wariuje...
    Mam błąd tylko jeden w IC czyli liczniku U1900 problem z Can communication bus error.
    Może by przelutowac licznik?
    Auto czasami nie odpala i świecą kontrolki ABS ,trakcja....
     
    Ostatnio edytowano: 21-01 20