• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford Focus C-MAX 1.8

hudy5

SuperMechanior
Dołączył
29.03.2015
Postów
507
Punktów
32
Miasto
Okolice Katowic
Witam. Panowie szukam informacji na temat tego silnika 1.8 benzyna duratec 88kw.
Informacji odnośnie problemów z spalaniem oleju.
Samochód nie ma wycieków itp. a bierze litr oleju na 2tys. km.
Na zimnym przy odpaleniu kopci - robi zasłonę dymną ale chwilę pochodzi i przestaje kopcić - można latać po autostradzie i 0 dymku.
Zamierzam wymienić na początek uszczelniacze zaworowe ale jestem ciekaw waszego doświadczenia z tym silnikiem - może to ich bolączka? Może bolączką są jednak pierścienie - jak to wygląda ?
 

szachu41

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.05.2011
Postów
2556
Punktów
725
Wiek
34
Miasto
Ząbki
WWW
www.mechanikazabki.com.pl
Z tego co mi wiadomo to bolączką tych silników są właśnie pierścienie. Ale niestety to tylko info od klientów. Kilku już mi wspominało o tym problemie. Jak szukają Forda to z silnikiem 2.0 bo 1.8 biorą olej
 

LuksonRR

SuperMechanior
Dołączył
13.04.2014
Postów
173
Punktów
3
Wiek
34
Miasto
Lubin
Tak jak koledzy piszą stawiam na pierścienie zaleca się do tego silnika dobrej klasy olej syntetyczny. Po wlaniu 10w40 auto z dużym przebiegiem potrafi brać olej.
 

hudy5

SuperMechanior
Dołączył
29.03.2015
Postów
507
Punktów
32
Miasto
Okolice Katowic
A tak się zastanawiam jakby to były pierścienie to kopcenie by nie ustało i podczas jazdy również byłaby chmura za autem ?
 

CmaXpk

Nowy
Dołączył
19.05.2016
Postów
4
Punktów
0
Wiek
55
Miasto
Radomsko
Niekoniecznie,mój c-max 1,8 benz. też spala sporo oleju,ok.1L na 1000 km,ale podczas jazdy dymu z tyłu nie widac.To jest ich przypadłośc,wada fabryczna,pomaga PODOBNO tylko wymiana pierścieni olejowych które się zapiekają.Może inaczej-one są głównym powodem brania oleju.
 

Daniel_76

Początkujący
Dołączył
14.05.2016
Postów
21
Punktów
3
Miasto
Dolnośląskie
Podobny silnik DURATEC 2.0 Fors S-MAX '06r przebieg 240tyś km auto zużywało około 1l oleju/1000km, wymieniono:
-pierścienie tłokowe (delikatnie zapieczone olejowe, kompresyjne miały już górny limit zużycia)
-prowadnice zaworów wydechowych
-uszczelniacze trzonków zaworów (zużyte, straciły elastyczność)
Auto natychmiast po przejechaniu 1000km zostało wyposażone przez klienta w instalację LPG, w tej chwili ma przejechane około 5tyś km od w/w naprawy i nie bierze ''grama'' oleju - ale to mój przypadek.
(auto nie kopciło, też zastanawiałem się gdzie ten olej się podziewa)
 

dusia_28

Początkujący
Dołączył
30.06.2022
Postów
5
Punktów
0
Witam. Mam nadzieję że ktoś mi tu podpowie. Silnik przy prędkości autostradowej i większej weźmie około litra na 300 kilometrów. Olej 10w40
Czy silnik jest kaput czy zmienić olej na pełen syntetyk? Czy może iść w drugą stronę i na mineralny?
W połowie miesiąca mechanik sprawdzi cośnienie. Auto nie kopci i nie ma wycieków, tylko po postoju wyrzuci czasami coś czarnego z wydechu.
 

Encore

SuperMechanior
Dołączył
6.03.2020
Postów
2224
Porady
1
Punktów
381
Witam. Mam nadzieję że ktoś mi tu podpowie. Silnik przy prędkości autostradowej i większej weźmie około litra na 300 kilometrów. Olej 10w40
Czy silnik jest kaput czy zmienić olej na pełen syntetyk? Czy może iść w drugą stronę i na mineralny?
W połowie miesiąca mechanik sprawdzi cośnienie. Auto nie kopci i nie ma wycieków, tylko po postoju wyrzuci czasami coś czarnego z wydechu.
Jak okolo 1 litra na 300km? Ja mam focusa 1999rocznik i olej wymieniam co roku, a na bagnecie cały czas ta sama ilość oleju, nic nie bierze. To coś nie tak z twoim silnikiem albo z użytkownikiem auta
 

dusia_28

Początkujący
Dołączył
30.06.2022
Postów
5
Punktów
0
Jak okolo 1 litra na 300km? Ja mam focusa 1999rocznik i olej wymieniam co roku, a na bagnecie cały czas ta sama ilość oleju, nic nie bierze. To coś nie tak z twoim silnikiem albo z użytkownikiem auta
Użytkowane jest prawidłowo i zastanawiam się czy silnik już się kończy czy zły olej. Czytałem że producent zaleca 5w 30. Prędkość przy której jest tak wysokie przepalanie oleju to 150/170
 

Encore

SuperMechanior
Dołączył
6.03.2020
Postów
2224
Porady
1
Punktów
381
Użytkowane jest prawidłowo i zastanawiam się czy silnik już się kończy czy zły olej. Czytałem że producent zaleca 5w 30. Prędkość przy której jest tak wysokie przepalanie oleju to 150/170
Jeszcze jakbyś napisał mechanikom jakie auto a najważniejsze jaki silnik, jak jednostka TSI to możesz spróbować zmienić olej na zalecany przez producenta i obserwować, czy jest poprawa.
 
Dołączył
3.11.2018
Postów
76
Punktów
4
Wiek
44
Miasto
Czerwionka-Leszczyny
Witam. Panowie szukam informacji na temat tego silnika 1.8 benzyna duratec 88kw.
Informacji odnośnie problemów z spalaniem oleju.
Samochód nie ma wycieków itp. a bierze litr oleju na 2tys. km.
Na zimnym przy odpaleniu kopci - robi zasłonę dymną ale chwilę pochodzi i przestaje kopcić - można latać po autostradzie i 0 dymku.
Zamierzam wymienić na początek uszczelniacze zaworowe ale jestem ciekaw waszego doświadczenia z tym silnikiem - może to ich bolączka? Może bolączką są jednak pierścienie - jak to wygląda ?
Witam kolegę daj sprawdzić kompresję powinno być między 7-9 bar najprawdopodobniej pierścienie , zgarniające nie trzymają ( nagar lub wytarcie ) olej dostaje się do cylindrów i kopci na zimnym a na ciepłym poprostu miej widać dym . Sprawdzić kompresję !!! Wymiana pierścieni wraz z honowaniem cylindrów , sprawdzić zawory oraz panewki , wymiana oleju co 15 tys lub co rok 5W/30 zgodnego z klasyfikacją API/ACEA SJ/A1-96
 
Do góry Bottom