1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford Focus C-MAX nie uruchamia się

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika Maruda123, 8-02 18.

  1. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Witam mój samochód to ford Focus C-Max 2003 1.8 duratec he benzyna.

    podczas powrotu do domu podczas jazdy zgasła mi cała konsola, oraz radio i silnik dziwnie zaczol chodzić. Dojechałem do domu jeszcze przed wyłączeniem silnika wczytałem błędy przez OBD które zaraz wymienię. Po szczytaniu błędów wyłączyłem silniki i chciałem na nowo go włączyć ale niestety już nie szło tzn wogle rozrusznik nie kręcił, nie było żadnej reakcji, jedynie zaczęła się palić kontrolka od poduszek pali się również przy wyłączonym silniku i wyjętych kluczykach.

    Błędy jakie widniały to

    P0231-63 za niskie napięcie w niskim obwodzie pompy

    P0571-63 obwód przełącznika hamulca za niskie

    P2121-63

    U1900-63

    C1306-A0

    P1260 - wykryto próbę kradzieży

    P2122

    Sprawdziłem wszystkie przekaźniki, bezpiecznik , i nie znalazłem nic niepokojącego (sprawdzałem czy podłączając pod napięcie 12v kilka) masę sprawdzałem od Aku idącą na kielich obok, 2 pod filtrem powietrza, wyczyszczone ,dokręcone, na silniku sprawdzałem miernikiem bo nie mam jak od dołu ale na silniku też jest oki

    I bardzo mnie zastanawia blad

    p1260 czy wykryto włamanie na jakiej podstawie komputer wykrył włamanie, ewentualnie jakie czujniki są za to odpowiedzialne, bo przy tym błędzie też jest adnotacja unieruchomiono silnik

    Oraz U1900-E3 lub U1900-C co znaczą te koncowki C i E3

    Tylko najdziwniejsze jest że na liczniku nic się nie świeci oprócz ikonki poduszek nawet przy wyłączonym zasilaniu, nawet dioda ostrzegawcza na liczniku się nie świeci a o problemach z immo ponoć ona poinformuje mrugając, przewody od pcm na tyle na ile możliwe obejrzałem i wyglądają dobrze.

    Dotarłem do tego że jak odłącze Aku na 10-15 minut to licznik się załączy normalnie i idzie odpalić samochód ale po krótszej lub dłuższej chwili znowu to samo licznik gaśnie pali się tylko kontrolka od poduszek silnik chodzi kulawo jakby nic nim nie sterowało,

    Immobiliser raczej odpada bo błąd sam wyskoczy po odlączeniu i podłączeniu aku bez uruchamiania silnika. Kluczyki poza stacyjką.

    Moduł bezpieczeństwa bo niby palenie się na stałe kontrolki poduszki informuje o jego uszkodzeniu
    Ale znowu on nie ma wpływu na uruchomienie samochodu.

    Zimne luty w liczniku bo focus miały z tym problem to jest do sprawdzenia ale z tego co wszyscy piszą to powoduje zapalenie się wielu kontrolek a u mnie na odwrót no i idzie uruchomić po "restarcie" Aku

    Zaczynam mieć brak pomysłów

    Coś ktoś podpowie?
    Przepraszam że taki długi post
     
  2. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    789
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    Sląsk
    u1900

    2 - Układ CAN
    • 1: Sprawdzić łączność na wtyku H.
      Zmierzyć opór pomiędzy wtykami H a C 3 (E13 Jednostka sterująca układu wspomagania kierownicy). Czy to jest mniej niż 1 Ω?
     
  3. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Może zadam głupie pytanie ale o którą wtyczkę Ci chodzi , o jedną z dwóch z pcm? Czy wtyczkę w kierownicy? I które to piny tzn nie mam schematu który pin to H który C3

    Proszę o cierpliwość i dziękuję
     
  4. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Szczytno
    Maruda, myślę, że najlepiej będzie oddać auto do elektromechanika, usterka powinna być mu znana i zrobi temat, bo coś czuje, że bez lutownicy się nie obejdzie :)
     
  5. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Lutownica i miernik nie są mi obce, napisałem prośbę o pomoc,a odsyłanie mnie do elektromechanika nie jest pomocą, zeby sprawdzić to co kolega napisał brakuje mi tylko informacji w której wtyczce mam zmierzyć opór i które piny to h i C3

    Jeżeli możecie to proszę napiszcie
    Czy chodzi o wtyczke modułu gem? W skrzynce bezpieczników?
     
  6. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    789
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    Sląsk
    Nie umię tu wstawić rysunku

    CAN
    H ............L

    B30 .......B41 ( JEDNOSTKA STERUJACA PRACA SILNIKA)


    Zmierzyć opór pomiędzy wtykami H a B 30 (E1 Jednostka sterująca pracą silnika). Czy to jest mniej niż 1 Ω?

    Tak - OK

    NIE ....
    Naprawić okablowanie. Na schemacie poniżej przedstawione zostały szczegółowe dane dotyczące kolorów przewodów, złączy, spoin, osłon i lokalizacji (zależnie od potrzeby).

    Układ CANH Jednostka sterująca pracą silnika 1


    TO SAMO - z L i B41
     
  7. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    2 708
    Docenione treści:
    495
    Miasto:
    Olsztyn
    zamiast omomierza polecam przestrzelić żyłę żarówką h4 ;) na omomierzu można się przejechać, znaczy nie przejechać ;) :D
     
  8. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 337
    Docenione treści:
    1 359
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Na początek
     

    Załączone pliki:

  9. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Super te dwa pliki bardzo pomogą, postaram się jutro albo pojutrze to sprawdzić , wyniki tu napisze, bo korde nie dość że auto wysiadło to jeszcze żona i córka zapalenia oskrzeli dostały,
     
  10. Grzegorz23011971

    Grzegorz23011971 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 14
    Postów:
    158
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    Olsztyn
    Sprawdź moduł GEM ostatnio w takim samym wymieniałem. Co prawda z innego powodu, ale w nich padają.
    Jako ciekawostkę test tego modułu zainicjowany z konsoli nie wykrył jego usterki.
     
  11. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Jutro to posprzatamy, bo gdy dziś chciałem się zabrać za pomiary okazało się Aku był rozładowany do 5v czyli prawdopodobnie jakieś zwarcie albo coś cały czas chodzi, przez chorobę córki i zony musialem to odłożyć ale w tym tygodniu muszę to ogarnąć, testu gem nie zrobię bo wogle nie ma zasilania
     
  12. Aflofarm

    Aflofarm Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-08 12
    Postów:
    118
    Docenione treści:
    8
    Miasto:
    Garwolin
    O ile pamiętam to chyba w nich sypały się zegary, nie łączyły tam zimne luty, po uderzaj tam w zegary ręką czy nie zrobi się choinka.;):D
     
    winetoo lubi to.
  13. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Uderzalem uderzałem z wyczuciem oczywiscie i niestety nic się nie zmieniało, a druga rzecz przy zimnych lutach raczej kontrolka np. poduszek przy wylączonym zasilaniu by się nie paliła przynajmniej tak mi się wydaje, choć wiem że zimne luty to częsty przypadek. Mam nadzieję że uda mi się jutro pomierzyć co koledzy kazali i wtedy napisze to może wtedy rozjaśni sprawę, ale dziękuję za każdą wypowiedź i radę
     
  14. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Pomierzyłem to co koledzy kazali, mam nadzieję że nic nie pomyliłem
    A34 ON =0,03
    (ta wartość to prawdopodobnie błąd pomiarowy miernika)
    A46 ON =12,4

    A10= 0 ohm
    A11= 0 ohm
    A23= 0 ohm

    Oraz znalazłem
    A35 ON powinno być 0-1V a jest 12,34

    W rozpisce znalazłem że A34 i A35 to jest od przekaźników systemowych

    Czyżby jakiś przekaźnik miał zwarcie ??
    Jeżeli tak to który?

    Nie mam programów typu autodata dlatego nie mam też pożarnej rozpiski który przekaźnik od czego

    A we wtyczce B wszędzie gdzie powinno być napięcie to nie ma tzn pokazuje mi 0,03 ale to raczej błąd miernika

    I jeszcze jedna rzecz nie wiem czy predzej to robiło ale raczej nie bo bym zauważył, po przekręceniu kluczyków cały czas przepustnica buczy i silnik prubuje ja "zamknąć pomimo że jest zamknięta" nie da się jej ruszyć ręką tzn kalpy
     
    Ostatnio edytowano: 13-02 18
  15. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Czy ktoś mi podpowie z kad idzie zasilanie na pin A35 i A34 w wtyczce idącej do PCM

    I gdzie znajduje się przekaźnik k13, bo te w skrzynce w komorze silnika mają oznaczenie R
     
    Ostatnio edytowano: 16-02 18
  16. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Dla potomnych, winowajcą okazała się uszkodzona płyta licznika, licznik naprawiony auto narazie działa
     
  17. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Szczytno
    Pisałem że usterka dobrze znana :)
     
  18. selim

    selim Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    1-01 14
    Postów:
    789
    Docenione treści:
    43
    Miasto:
    Sląsk
    szkoda tylko ,że zbyt dokładnie tego nie określiłeś;)
     
  19. remunia24

    remunia24 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-12 11
    Postów:
    99
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    EWE
    wlasnie mam ten sam przypadek licznik do naprawy i wszystko dziala
     
  20. Maruda123

    Maruda123 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    8-02 18
    Postów:
    27
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Pomorze
    Znana usterka,ale większość objawów jest że zapalają się wszystkie kontrolki , są kreski na wyswietlaczu, a u mnie jakby s druga stronę, licznik nie uruchamiał się i paliła się kontrolka tylko poduszki powietrznej tak jakby wskazywała problem z modułem poduszek albo czujnik kolizyjny tak to odbierałem, ale najważniejsze że już działa
     
    Misiakowski lubi to.

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. ford kuga blad p1260

    ,
  2. b2477 błąd focus c max

    ,
  3. ford wykryto wlamanie