1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford Galaxy 1.9 TDI tryb awaryjny

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika krys.kj, 5-02 17.

  1. krys.kj

    krys.kj Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-12 11
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Okolice Chęcin
    Witam dawno mnie tu nie było ( brak czasu a raczej praca w delegacji po 12 godz ) kupiłem Forga galaxy 2002 r. z 1.9tdi 115KM powymieniałem oleje filtry rozrząd itp itd wszystko oki ale jade do roboty pewnego razu a tu zamułka, brak mocy przy aucie (tryb awaryjny)- postój odpał od nowa i auto idzie ale pózniej znów to samo i coraz częściej tryb awaryjny i temp. cieczy szybko bardzo rośnie a ten typ ma to do siebie że długo sie nagrzewa wiec zdziewienie że tak szybno jest 90 stopni po chwili, no to podpinka pod kompa a tu błąd 17965 - ciśnienie doładowania przekroczona granica regulacji więc czytanie w necie co jest więc powody zawór N75, oki wyjęty wyczyszczony śmiga jak nowy ale dalej to samo "tryb awaryjny" więc przegląd gruszki odpał auta sztange gruszki po odpaleniu auta zasysa na max (ręcznie sztanga chodzi dość ciężko) i nie wiem co dalej robić czy to wina samej turbiny bo jakiejś nieszczelności nie zauważyłem podpowiedzcie co robić gdzie szukać dalej a może to zawór EGR bo jest od niego sporo oleju na tylnej części silnika
     
  2. MTM

    MTM Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    11-08 14
    Postów:
    4 078
    Docenione treści:
    841
    Miasto:
    z charakterem
    regulacja...
     
  3. Lepper

    Lepper Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    11-09 15
    Postów:
    222
    Docenione treści:
    14
    a czujnik cinisenia doladowania sprawdziles? ja ok to turbo sie przycina,kirowniece,prosty temat
     
  4. Kloit777

    Kloit777 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-09 16
    Postów:
    452
    Docenione treści:
    66
    Miasto:
    PCT
    Adres strony:
    Ja bym posprawdzał też wężyki podciśnień bo bardzo lubią się przecierać.
    Kiedyś miałem podobną dolegliwość ale nie pamiętam wskazań temperatury a winowajcą okazała się turbina.
    Objawy-przy delikatnej technice jazdy wszystko jakby ok ale przy bardziej dynamicznej jeździe i powyżej 100km/h (jazda autostradą) po prostu turbina przeładowywała i odcinała moc.
    Tak było u mnie :)
     
  5. Dalkowiac

    Dalkowiac Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    15-01 14
    Postów:
    240
    Docenione treści:
    36
    Miasto:
    Bydgoszcz
    Sztanga turbiny musi pracować lekko, gdy się odepnie z gruszki/siłownika musi chodzić praktycznie bez oporu i zacięć. Kolego weź sobie ok.0,5metra wężyka do podciśnień lub podobnego, podłącz do gruchy turbiny, wężyk do ryjka i ciągniemy obserwując czy sztanga chodzi płynnie, jak przestajesz ssać sztanga musi swobodnie i bez zacięć odbić do ogranicznika.To b. prosta metoda sprawdzania... jeszcze mnie nie zawiodła.
    A płynu ten silnik to czasem nie wyrzuca? Miałem takie objawy w takim 115 tdi AUY był pęknięty blok między cylindrami...jak rozebrałem to nie wierzyłem, że to silnik VW... Zrób test na CO2 w układzie chłodzenia, może to właśnie to.
     
    winetoo lubi to.
  6. Pablo Guzzi

    Pablo Guzzi Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    29-01 17
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    7
    Miasto:
    Radomsko
    vw zawsze miał problem ze wszystkimi podciśniniami.Psuły się zaworki i przetworniki ciśnienia.Masz dwie metody chybił trafił lub diagnostyka po kolei.Czyli kupujesz przetwornik N75.montjesz i jeździsz obserwujesz —niestety nie ma dobrych zamienników.Jak nie pomoże turbina do regeneracji.Na 90 % zacina się kierownica zmiennej geometrii sterownik przechodzi w tryb awaryjny i tyle w temacie pozdrawiam
     
  7. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    4 046
    Docenione treści:
    1 622
    Miasto:
    Olsztyn
    sprawdź drożność wężyka do zaworka n75 do filtra powietrza, bo lubi się zatkać i wtedy są problemy z przeładowaniem turbiny.
     
  8. nowoa

    nowoa Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    4-01 15
    Postów:
    70
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    zachodniopomorskie
    Powodzenia w zasysaniu gruszki od turbo
     
    winetoo lubi to.
  9. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 426
    Docenione treści:
    609
    Miasto:
    Poland Warsaw
    turbo do zdjęcia i czyszczenia, ale...jeszcze sprawdź ten zawór N75, stary temat, jak robi zwarcie to podnosi sztangę i masz przeładowanie...co do temperatury to morze być inny temat termostatu..
     
  10. voodo

    voodo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    813
    Docenione treści:
    153
    Zawsze można pominąć N75 i podłączyć gruszkę bezpośrednio pod vacum i wtedy sprawdzisz czy ona jest winna. Jeżeli nie to ściągasz gruszkę i wtedy sprawdzasz czy VNT chodzi lekko w całym zakresie.
     
  11. krys.kj

    krys.kj Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-12 11
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Okolice Chęcin
    dzięki wam musze posprawdzać wszytko pod gruszke podpinałem wężyk ze strzykawką i próbowałem też zassysać ustami ale sztakga chodzi tak ok 1 cm więcej nie mogłem uciągnąć, z płynem chłodzacym nic sie nie dzieje, przypomniało mi sie że słychać u mnie taki sam dźwiek jak tu na filmiku
     
    Ostatnio edytowano: 6-02 17
  12. krys.kj

    krys.kj Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-12 11
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Okolice Chęcin
    dziś dopaliłem auto chodziło a wolnych obrotach z 10 min ale jak dawałem mu po garach to nie chciało dojćś nawet do 4,5 tyś ale jak sie rozgrzało to ponad 5 tys osiagało spokojnie więc jazda obwodnica ma max na każdym biegi i nic żadnego muła nie dostal zero trybu awaryjnego ale zrobiłem logi i prosze o opinie
    http://vaglog.pl/log-011_9AntG.html
    http://vaglog.pl/log-003_nH0S0TR.html
     
  13. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    372
    Docenione treści:
    80
    Sprawdź czy dolot od wejścia do filtra, do wejścia do turbiny jest drożny. Wyczyść przepływomierz. Ale skoro masz taki dźwięk, to problem jest na 100 procent ze sterowaniem. Zacznij od vacum, sprawdź czy króciec nie jest wyrobiony, bo wtedy są często zaniki podciśnienia. Dalej sprawdź aktuator (gruszke), czy membrana w niej nie jest dziurawa(kiedy zaciągasz ustami czujesz że nie trzyma podciśnienia). Jak to masz sprawdzone, to albo n75, albo przycina się geometria. I z tego co napisałeś to raczej to drugie. Wyciagaj turbine, byle by Ci nie wpadło do głowy próbować rozruszać dźwignią geometri bo skończy się tragicznie ;)
     
  14. voodo

    voodo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    813
    Docenione treści:
    153
    Niby dlaczego ma nie ruszać dźwignią geometrii? Jak niby ma sprawdzić czy geometria się nie zacina?
     
  15. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    372
    Docenione treści:
    80
    Rozruszać, czytaj ze zrozumieniem. Dźwignia po odpaleniu powinna zaciągać się aż do zderzaka. Jeżeli tak nie jest, to będzie przeładowywał.
     
  16. krys.kj

    krys.kj Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-12 11
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Okolice Chęcin
    po odpaleniu dźwignie zaciąga do zderzka
    a co powiecie na logi które załaczyłem
     
    Ostatnio edytowano: 7-02 17
  17. krys.kj

    krys.kj Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-12 11
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Okolice Chęcin
    Witam mam kolejny problem padło turbo kupione drugie po regeneracji nowa przepływka i auto muł wywala cały czas błąd 17964 niskie ciśnienie doładowania gruszka od turbo podpięta bezpośrednio pod vacum i dalej to samo a sztange zaciąga logi pokazują niedoładowanie turbo i przepływka daje połowę dawki a nowa teraz może mapsensor albo egr uszkodzony już brak mi pomysłów sprawdźcie coś
     
  18. Diagbox10

    Diagbox10 -*-*-

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    4 877
    Docenione treści:
    797
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    podaj logi
     
  19. krys.kj

    krys.kj Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-12 11
    Postów:
    310
    Docenione treści:
    20
    Miasto:
    Okolice Chęcin
  20. robercik1974

    robercik1974 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    26-11 12
    Postów:
    1 028
    Docenione treści:
    79
    Egr masz zaslepiony?

    Zrob jeszcze 008 grupe zloguj. Wyglada ze nie dochodzi podcisnienie wogole do turbiny albo zapieczone lopatki. Wepnij wakuometr i sprawdz czy ze 25 ma na zegarze. Ciekawe czy za zaworkiem jest podcisnienie.
     
    Ostatnio edytowano: 13-07 19

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. podciśnienie ford galaxy

    ,
  2. regulacia turbiny 1.9 tdi auy

    ,
  3. ford galaxy awaryjne