1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

FORD KA 08-16 1.2 BENZYNA - POMOCY

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika jacek93, 10-10 19.

  1. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Witam mam problem z fordem ka 1.25 / 69km 1.2 Benzyna.

    Auto ma niski przebieg bo 40 tys..
    Po odpaleniu na zimnym , samochod pracuje rowno .
    Pojade nie caly kilometr zaswieca sie kontrolka silnika ktora miga a auto pracuje nie rowno , wystarczy ok 3 tys obrotow ...
    Blad czesciej wystepuje na zimnym silniku predkosc ok 50-80 3tys obr , na cieplym tez ale przy predkosciach ok 100-130 km/h 3 tys obr.

    Czasem zapala sie kontrolka silnika i nie mruga wtedy auto jedzie rowno poprostu sieci sie blad , ale gdy murga jest problem z wypadaniem zaplonow

    Bledy jakie mam znajdziecie w zalaczniku:

    P0302- Wypadanie zaplonu cyl2
    (Nadmierna temperatura podzespołu lub ukladu ) ??????

    P0303 - Wypadanie zaplonu cyl3
    (Nadmierna temperatura podzespołu lub ukladu ) ??????


    P0136 - Sygnal sonda lambda rzad 1 sonda 2
    (Sygnal zablokowany na niskim poziomie)

    Powtarzajacy sie blad wypadania zaplonow na 2 i 3 cylindrze + sporadycznie blad od sondy .

    Moje pytanie : Czy od sondy moze wywalac zaplon na 2/3 cylindrze?
    Czy moze to byc spowodowane brakiem cisnienia na cylindrach?- Ale w takim razie dlaczego jak odpale na zimnym chodzi normalnie? - dopiero podczas jazdy wywala blad .
    Cewka wymieniona - bledy te same , swiece i kable zamienione miejscami dalej to samo ;/
     

    Załączone pliki:

  2. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 794
    Docenione treści:
    742
    Miasto:
    Szczecin
    Wskazana diagnostyka silnika.
     
  3. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Podkarpacie
    Po pierwsze to nie jest ford tylko fiat 500 1.2 ze znaczkiem forda . Dwa czy ostatnio ktoś nie robił w nim rozrządu ?
     
  4. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Rozrzad byl robiony , ustawiony na blokady
     
  5. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Podkarpacie
    Czyli był robiony nie dano to teraz złóż reklamacje by go dokończyli , bo blokady w tym silniku to za mało .
     
  6. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    jestes pewny ze to przez rozrzad? Czemu tylko na 2 cylindrach?
     
  7. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Podkarpacie
    Ile dokładnie minęło od robienia rozrządu ??
     
  8. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Auto bylo sprowadzone , delikatnie uszkodzone (w tyl) , nie byl odpalany w polsce , rozrzad byl wymieniany po przyprowadzeni
    Nie mam pewnosci jak chodzil wczesniej ,nikt tego nie sprawdzal
    Jesli blokady to nie wszystko c opowinno sie jeszcze ustawiac?
     
  9. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Podkarpacie
    A to ty robiłeś ten rozrząd ?? Jak tak to instrukcja wymiany rozrządu tego silnika do rak i wykonaj punkty które pominąłeś .
     
  10. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 460
    Docenione treści:
    4 549
    Miasto:
    turek
    Jaki kod silnika?
     
  11. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 476
    Docenione treści:
    1 037
    Miasto:
    grudziadz
    Napinacz chyba dobrze ustawił .
     
  12. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Kod silnika podam jutro . Tak ja robilem.
    Mialem blokady z serwisu fiata , do blokowania walu i do blokowania walka rozrzadu , dlatego pytam co jeszcze sie tam blokuje?
    Moze zamiast ironizowac to podpowiesz skoro mowisz ze jeszcze cos sie ustawia.
    Chodzi normalnie rowno , blad zapala sie na zimnym po malej odleglosci , na cieplym zapali sie z predkosci ok 120 km/h na 5 biegu z 3 tys obrotow .
    Cewka podmieniona , wtryski , swiece i kable zamienione miejscami , nie sprawdzalem cisnienia bo nie mam teraz jak dopiero w poniedzialek.
    Auto ma druga glowice ale sadze ze gdyby nie bylo cisnienia nie pracowalby rowno od poczatku , rozrzad chyba tez gdyby byl przestawiony to lapalby blad nie tylko na 2 i 3 cyl w skrajnie opisanych sytuacjach .
    Nie wiem jak wczesniej chodzilo to auto .

    Po zgaszeniu i odpaleniu auta kontrolka znika , blad zostaje w sterowniku , bardzo dziwne
     
  13. blayders

    blayders Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-10 18
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    Podkarpacie
    A masz autodate? . Jak nie to poproś kogoś by ci udostępnił i tam będzie pisało co jeszcze nie zrobiłeś . I do tego będzie potrzebne inne narzędzie niż blokady .
     
  14. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Niestety nie mam i jesli ktos kto czyta ten post ma prosilbym aby srawdzil ustawienie rozrzadu ford ka / fiat 500 1.2 69km
     
  15. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 460
    Docenione treści:
    4 549
    Miasto:
    turek
    kurcze, jeśli to silnik o kodzie AAAA to tam rozrząd prosty jak może być prosty. Blokada na wałek i blokada na wał. I co jeszcze?
     
  16. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    http://translate.google.com/translate?hl=&sl=en&tl=pl&u=http://4cardata.info/elearn/312/2/312000000/312000000/312000005/312001191&sandbox=1

    Nie wiem kolego blayders o jakich blokadach mowisz jeszcze , masz instrukcje i nie widze cos jeszcze sie ustawialo? Wprowadzasz mnie chyba w blad

    Mam tylko jeden dylemat , jesli zablokuje walek rozrzadu to kolo fazowe ma minimalny luz , nie wiem w kora strone powinno byc napiete , lewo /prawo czy srodek ma zostac , luz jest nie duzy - jak na kazdym kole fazowym ,

    Ktos pomoze ? Moze moj problem nie jest od rozrzadu ?
     
    toomii76 lubi to.
  17. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    8 460
    Docenione treści:
    4 549
    Miasto:
    turek
    no właśnie. o co chodzi?
     
  18. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
  19. komar200

    komar200 GWD

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    2 476
    Docenione treści:
    1 037
    Miasto:
    grudziadz
    Tak jak mówisz Tomek rozrząd prosty jak budowa cepa .

    Dobra ,pomiar kompresji zrobisz rozchwieje nam wątpliwości czy to problem mechaniczny czy elektryczny.
     
    Ostatnio edytowano: 12-10 19
    toomii76 lubi to.
  20. jacek93

    jacek93 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    2-08 13
    Postów:
    20
    Docenione treści:
    1
    Pomiar zrobie i na cieplym i na zimnym.

    Dam znac jak pomierze , na dzien dzisiejszy mam odpiety czujnik tem / czujnik faz / i 2 sondy - chodzi rowniej ( po odp czujnika temp ) - chyba takie mam wrazenie .
    Odpiete sondy / czujnik temp - Proba i nic sie nie dzialo 20 km , moze za mala trasa , podpielem czujnik temp po przejechaniu 10 km zaczelo szarpac ale nie wypisal wypadania zaplonu .
    W pon / wt pojade ok 120 km do domu wiec zobaczymy czy to odpiecie cokolwiek dalo .