• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford Monde Mk5 2.0 tdci manual kombi 150 km

Arekpila

Uczestnik
Dołączył
21.10.2012
Postów
30
Punktów
0
Wiek
40
Witam wszystkich. Posiadam tego forda od marca 2020r. Ten dziwny objaw występował od samego początku jednak w dużo łagodniejszej formie. Problem polega na tym że podczas przyspieszania od 3 biegu do 6 podczas normalnego operowania gazem auto wpada w delikatne wibracje jakby źródłem tego był układ przeniesienia napędu. Sytuacja nie występuję podczas wciśnięcia gazu w podłogę. Od samego początku podczas 1 wymiany oleju stwierdziłem delikatny luz na przegubie wew prawym oraz mniejszy lewym. Przejechałem tym autem 30.000.km objaw nie ustępował a wręcz się delikatnie nasilił. Doszło do tego ze podczas jazdy przy prędkości 130-140 km/h tempomat na wzniesieniu auto dostaje tych wibracji problem ustaje na płaszczyźnie poziomej. Podczas ostrego przyspieszania gaz w podłogę problemu nie ma. Doszedłem do wniosku wraz z mechanikiem że problem możne być w luzach na przegubach wew. Demontaż, długa półoś luz dość znaczny, krótsza mniejszy. Z racji tego ze nie ma zamienników przyzwoitej jakości zdecydowałem się na regeneracje. Niestety nic to nie dało. Problem występował nadal a wymieniono wszystko. Puszkę, krzyżaki, współosiowość sprawdzono, nowy smar, manszety dodatkowo przegub zew. zregenerowano środek. Niestety problem jest na tyle denerwujący, że postanowiłem szukać dalej. Nie stwierdzono żadnych luzów w zawieszeniu ani anomalii. Zacząłem myśleć o kole zamachowym dwu-masowym gdyż nic innego nie przychodziło mi do głowy, odwiedziłem tez innego mechanika, jazda próbna, podnośnik nic nie znaleziono. Dziś jestem po wymienię całego sprzęgła oraz kola dwu-masowego firmy luk , niestety bez efektu. Zmieniło się tylko to ze lżej wchodzą biegi, lżej chodzi pedał inaczej bierze. Wiem że artykuł jest obszerny, chciałem to dobrze naświetlić bo po prostu nie mam już więcej pomysłu jaka jest przyczyna tego stano bo na pewno jakaś jest. Dodam ze występują delikatne ruchy kierownicy od ok 70 km/h także na luzie ale naprawdę minimalne i naszło mnie na podmianę całych kół co zrobię jutro jednak nie spodziewam się cudu. Stara dwu-masa miała luz osiowy dość duży jednak nie hałasowała. Czasami byl problem z synchronizacja 4 biegu tak jakby nie wysprzeglilo do końca. Panowie sam jestem mechanikiem samochodowym ale tutaj moja wiedza się kończy. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł oprocz podmiany calych kol co zrobię jutro będę ogromnie wdzięczny.
 
Ostatnia edycja:

XMARIO

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2018
Postów
5966
Punktów
6792
Miasto
Mazowieckie
przeczytałem oba twoje posty i w 5 sekund doszedłem do wniosku że wy obaj mechanicy nie nadajecie nawet do grabienia liści.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
979
Punktów
73
Miasto
Nowy Sącz
Miałem przypadek,auto wpadało w wibracje tylko po przekroczeniu 120 km /h,,przy mniejszej prędkości zero,opony prawie nowe,zrobiłem na nich kilka tysięcy km tylko ,,wokół,,domu,nigdy nie przekraczałem tej prędkości,wybrałem się w trase raz i ten objaw odczułem,poniżej 120 zero,kolega dał mi używane opony,też zimowe,wymieniłem z tyłu i objaw ustąpił,po prostu,któraś opona utraciła sztywność (,obydwie wyglądały jak nowe,miały rok,)w pewnym punkcie,tak poza tym przyczyn może być mnóstwo.
 

Arekpila

Uczestnik
Dołączył
21.10.2012
Postów
30
Punktów
0
Wiek
40
Miałem przypadek,auto wpadało w wibracje tylko po przekroczeniu 120 km /h,,przy mniejszej prędkości zero,opony prawie nowe,zrobiłem na nich kilka tysięcy km tylko ,,wokół,,domu,nigdy nie przekraczałem tej prędkości,wybrałem się w trase raz i ten objaw odczułem,poniżej 120 zero,kolega dał mi używane opony,też zimowe,wymieniłem z tyłu i objaw ustąpił,po prostu,któraś opona utraciła sztywność (,obydwie wyglądały jak nowe,miały rok,)w pewnym punkcie,tak poza tym przyczyn może być mnóstwo.
To nie opony sprawdzone. Zawieszenie tez nie, felgi tez nie, piasty tez nie, poduszki silnika i skrzyni tez nie, dwu-masa nie, półosie przeguby tutaj hmm zlikwidowałem luz jakiś tam był, tragedii nie było. Polosie są po regeneracji panowie z Motomaxu w Toruniu twierdza ze zostało wszystko zrobione jak należy. Zweryfikuje to przekladając inne z auta ktore nie ma tego problemu. Definitywnie coś wpada w wibracje podczas obciążenia niby prosta sprawa niestety nie w tym przypadku.
 

Arekpila

Uczestnik
Dołączył
21.10.2012
Postów
30
Punktów
0
Wiek
40
a wtryski ktoś podczas jazdy podglądał?
Witaj. Jeszcze nie. Zmieniłem mapę ostatnio na Power rating 3, auto wyraźnie mocniejsze jest 150 na 180 Km. Silnik chodzi równiutko, żadnych szarpnięć na jałowym tez nie telepie, zero dymku pali normalnie spalanie tez.
Automatyczne połączenie postów:

Witaj. Jeszcze nie. Zmieniłem mapę ostatnio na Power rating 3, auto wyraźnie mocniejsze jest 150 na 180 Km. Silnik chodzi równiutko, żadnych szarpnięć na jałowym tez nie telepie, zero dymku pali normalnie spalanie tez.
Błędów też niema, od czasu do czasu pojawia się silniczek klap dogaszających ale w zamrożonej ramce.
 

XMARIO

SuperMechanior
Dołączył
25.10.2018
Postów
5966
Punktów
6792
Miasto
Mazowieckie
jest ich dwóch mechaników, dadzo se rade, po co sie wtrącasz
błędów nie ma smar w przegubach dali nowy zamach pomierzyli...
czeskie somsiady.
1610996646742.png
 
Do góry Bottom