1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford Mondeo 2.0 TDCI mk4 115 KM Błąd: wtryskiwacz 4 przerwa w obwodzie

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika Filipx8rx, 11-07 16.

  1. Filipx8rx

    Filipx8rx Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-07 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kwidzyn
    Witam
    Mam problem z Fordem
    Pewnego razu kiedy jechałem sobie spokojnie zapaliła się żółta kontrolka z opisem: Usterka silnika.
    Po podłączeniu się kompem wyskoczył błąd wtryskiwacz 4 przerwa w obwodzie... więc od razu chwyciłem za miernik zacząłem mierzyć. Wiązka OK. Okazało się że na 4 wtryskiwacz sterownik nie wysyła impulsu. Na pozostałych 3 wtryskiwaczach miernik wskazywał prawidłowe wartości, lecz na 4 ciągle ZERO. Silnik pracuje tylko na 3 cylindrach nie wchodzi na obroty. Więc moje starania zakończyły się na wysłaniu sterownika do fachowców od komputerów samochodowych..
    Dostarczono mi dwa sterowniki jeden niby " NAPRAWIONY " a drugi stary który uważano za uszkodzony.
    Też tak początkowo sądziłem. Po zamontowaniu przeprogramowanego sterownika było OK do czasu...
    Kiedy jechałem myśląc że mam już naprawiony sterownik nagle powrót do przeszłości.
    Nadal dzieje się to samo. Błąd: usterka w obwodzie wtryskiwacza 4 obwód przerwany, dalej ZERO na 4 wtryskiwaczu. Miał może ktoś taki przypadek ? Proszę o jakieś porady bo nie wiem co czynić.
     
  2. Dżodżo

    Dżodżo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-10 15
    Postów:
    285
    Docenione treści:
    18
    Miasto:
    Shannon/Ennis/Limerick
    Adres strony:
    zamien wtrysk 1 z 4 i wtedy zobacz co się dzieje.
     
  3. Filipx8rx

    Filipx8rx Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-07 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kwidzyn
    Niestety nic nie daje próbowałem.
     
  4. maxsslko

    maxsslko Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    30-11 14
    Postów:
    2 777
    Docenione treści:
    295
    Wtryski w tdci lubia miec przebicie do obudowy, ale to bardziej wyglada na wypadajace kody wtryskiwaczy.
     
  5. Filipx8rx

    Filipx8rx Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    11-07 16
    Postów:
    4
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Kwidzyn
    Co masz na myśli mówiąc wypadające kody wtryskiwaczy ? Wtryskiwacze w tych modelach nie są kodowane po zmienieniu wtryskiwaczy miejscami nie koduje się wtryskiwacza na odpowiedni cylinder. Mogę tylko przypisać wtryskiwaczom odpowiednie wartości 4,5,6 co nie ma wpływu na niedziałający wtryskiwacz.
    Może się mylę. Możliwe jest że problem tkwi w oprogramowaniu sterownika ?
     
  6. samspec13

    samspec13 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-01 14
    Postów:
    6 198
    Docenione treści:
    583
    Miasto:
    europolonia
    Jednak chyba się nie mylisz.
     
  7. Szumek72

    Szumek72 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    17-01 16
    Postów:
    3 426
    Docenione treści:
    609
    Miasto:
    Poland Warsaw
    Sygnały idą ze sterownika na wtryski, sprawdź wiązkę z tego 4 na sterownik, jak kabelki ok, to sterownik na reklamację - nawet jak coś z oprogramowaniem.

    Sygnały idą ze sterownika na wtryski, sprawdź wiązkę z tego 4 na sterownik, jak kabelki ok, to sterownik na reklamację - nawet jak coś z oprogramowaniem.
     
  8. Norbipol

    Norbipol Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Piątek
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Cześć, mam taki sam problem , znalazłeś może rozwiązanie tej awarii ?
     
  9. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    30
    Ma 4 posty kolego, zalogował się pewnie , poprosił o pomoc i znikł. A jak zamienił miejscami wtryski i mu błąd znikł auto sprzedał to też tak zrobisz?
    Zrób diagnostykę na jakimś warsztacie , a jak masz czym to zmierz wartości sygnału z komputera do wtrysków oscyloscopem najlepiej, a potem dalej szukaj, jaki przebieg masz silnik itp ?
     
  10. Norbipol

    Norbipol Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Piątek
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Przebieg 170 tys. Tez dostałem nowy komputer i dalej wywala przerwa na 4 wtrysku . Już niewiem gdzie szukać, oscyloskopu niestety niemam a mieszkam w Niemczech i jak postawie do warsztatu na diagnozę to przewyższy to wartość auta
     
  11. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    30
    No właśnie , najpierw diagnoza potem wymiana - o tym piszę, właśnie za cenę kompa być może już byś znal usterkę, moze wtrysk, może cisnienie na cylindrze itp.. Diagnostyka nie mylić z odczytem błedów niesty kosztuje ale bez przesady- tez pracuje za granica i koszt ok 100euro to nie majatek , nie wierzę żeby w DE bylo 5x drożej - bo zaraz sie tam przeprowadzam ;)
     
  12. Norbipol

    Norbipol Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Piątek
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Słuchaj ja naprawiam auta 20 lat i to co ty piszesz dawno sprawdziłem , gdyby to był problem z wtryskiwaczem lub ciśnieniem na cylindrze to nie pisałbym tutaj. A co do cen w DE to mieszkam tu 8 lat i trochę o tym wiem
     
  13. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    30
    A to sorki, ja troszkę dłużej w Austrii i znam realia.
    To oprócz oscyloscopu nie znam innej kolejności, gdzies sygnał trza znaleść jak sie gubi i jest zwarcie, masz IDS Forda? żeby zrobic odczyty? Pozamieniaj wtryski miejscami znów odczyt to bedziesz wiedział czy problem w instalacji itp
    Niestety umiejscownie PCM nie jest najlepsze i dlatego zawsze najlepiej odczyt instalacji manualnie zrobic czy nie ma strat.
     
  14. Norbipol

    Norbipol Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Piątek
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Dziwne jest to ze wtryski już zamieniałem miejscami i zawsze jest przerwa w obwodzie 4 wtrysku , ciśnienie dobre, a z taka usterka miałem już kilka aut w których trzeba było szukać głębiej i warsztaty tutaj niestety wymieniają po kolejki wszystko co możliwe aż trafia na przyczyne i wtedy wychodzi rachunek często po kilka tys. Euro
     
  15. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    30
    He , no masakra co piszesz- trafiaja mi sie te auta czesto- mondeo, galaxy z tymi silnikami i 80% to okablowanie a reszta to albo dpf, dziwne mody na kompie itp dlatego rozłacza wtrysk.
    Bez IDS i prostego miernika przebiegu sygnału nie podchodź strata czasu i kasy. Chyba że czasami trafisz przypadkiem,
    kompa ci klonowali ? czy sam zrobiłes , moze w tym problem lezy
     
  16. Norbipol

    Norbipol Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Piątek
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Był tez sprawdzany na kompie u znajomego w warsztacie i tez to samo pokazuje, zastanawiam się czy przez Egr może rozłączać wtrysk bo na początku wyskakiwał uszkodzony Egr, tylko dlaczego zawsze jeden wtrysk rozłącza 4
     
  17. kubart

    kubart Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    248
    Docenione treści:
    30
    no zrób sobie na próbe dpf i egr off- i bedziesz wiedział,
    tam ma bardzo wiele wspólnego -dlatego napisałem Ci wczesniej że 20% mam z modyfikacja softu, prosta konstrukcja naprawde za 100euro da sie znaleść w ok 1,5h
     
  18. Norbipol

    Norbipol Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Piątek
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Kompa klonowali , po tym auto chodziło normalnie jakieś 5 kilometrów tak jak w tym poście na początku , dlatego napisałem bo to identyczny objaw
     
  19. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 067
    Docenione treści:
    525
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Kostka przy sterze pewnie uwalona. One często w nich sniedzieja
     
  20. Norbipol

    Norbipol Nowy

    Offline
    Dołączył:
    Piątek
    Postów:
    10
    Docenione treści:
    0
    Tzn. Przy komputerze?

    Kostka jest ok
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. przerwa w obwodzie wtryskiwacza

    ,
  2. Odis błąd nagar wtryskiwaczu czwarty

    ,
  3. p1202 ford

    ,
  4. fiesta 1.4 dci błąd P1203