1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford Mondeo MK4 1.8 Tdci Ciężko odpala na ciepłym silniku

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika PatCar51, 10-03 18.

  1. PatCar51

    PatCar51 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świętochłowice
    Witam !
    Tak jak w temacie mam problem z Fiatem Mondeo mk4 1.8 Tdci.
    Ciężko odpala na rozgrzanym silniku.
    Komputerowa diagnoza wykazała błąd P0087 (zawór regulacji ciśnienia paliwa), ciściśnienie na rampie podczas rozruchu na ciepłym to od 1,5 do 2,5 bara , więc według mnie trochę mało.
    Filtr paliwa wymieniony, stary mocno zabrudzony.
    Sprawdzona oporność czujnika położenia wału na ciepło, jak i na zimno.

    Podejrzewam że winowajcą jest właśnie ten czujnik ciśnienia paliwa w pompie, jednak czy istnieje jakiś sposób na potwierdzenie tej diagnozy ?

    Dodam również że po podpięciu układu paliwowego "na krótko" czyli po ominięciu baku, przewodów, filtra paliwa auto lepiej odpala.
     
    Ostatnio edytowano: 11-03 18
  2. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 885
    Docenione treści:
    1 449
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Przy 1,5-2,5 Bara to nawet nie pierdnie.
     
  3. Tom_

    Tom_ Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-10 14
    Postów:
    944
    Docenione treści:
    119
    Miasto:
    Szczytno
    Cdti to jest e oplu, ford ma tdci, pewnie pompa zginela śmiercią naturalna
     
  4. PatCar51

    PatCar51 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świętochłowice
    Jakieś sugestie przyczyny ?

    Racja mój błąd, dziękuję za czujność już poprawiam.
    Nie wykluczone że to wina padającej pompy, jakieś pomysły potwierdzenia tej diagnozy ?
     
    Ostatnio edytowano: 11-03 18
  5. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Odlacz czujnik i sprobuj odpalic
     
  6. kuba201

    kuba201 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-05 14
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    1
    Bez czujnika raczej nie zagada. A masz może tak że na ciepłym odpali na 2-3 sec. I zaraz zgasnie? Później trzeba się omordowac aby odpalił.
     
  7. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    To jest silnik z comonrailem?
     
  8. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 153
    Docenione treści:
    593
    Miasto:
    Szczecin
    1. Sprawdź wtryski, jeżeli dobre.
    2. Pompa do wymiany.
     
  9. kuba201

    kuba201 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    26-05 14
    Postów:
    41
    Docenione treści:
    1
    Podepnij go na przelewy i zobacz czy sypie złotem.
     
  10. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Kolejność panowie, kolejność, test przelewowy na początek. Pytanie do założyciela wątku, silnik rozgrzany gasisz i po kilku minutach pali czy już nie? Z plaka próbowałeś? Piszesz że 1,5-2 bar. to trochę mało, to nie mało tylko żadne ciśnienie.
     
  11. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Moze chodzi o 2 MPa
     
  12. PatCar51

    PatCar51 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-03 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Świętochłowice
    Tak z comonrailem Simens

    Jutro wykonam próbę przelewową. Wystarczy go zgasić na kilka sekund i już będzie długo kręcić. Na plaka jak i na osobnej bańce z paliwem pali od strzała.
     
    Ostatnio edytowano: 11-03 18
  13. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Sprawdź przelewy, jak nie przeciekają to na pewno regulator ciśnienia.

    Chociaż??? Mówisz że z bańki pali ok? To może paliwo się cofa. Ile to ma koni? Pompa w baku czy gruszka przy filtrze?
     
    Ostatnio edytowano: 11-03 18
  14. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    A tam nie ma przypadkiem pompy w zbiorniku?

    Nie chce mi sie sprawdzac
     
  15. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    Nie żebym się czepiał karwa ale napisane jest w tytule TDCI co wszystko wyjaśnia.
     
  16. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Ja tam sie nie znam to pytam
     
  17. winetoo

    winetoo Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    18-03 14
    Postów:
    1 422
    Docenione treści:
    246
    Miasto:
    Radom
    A to wszystko wyjaśnia.
     
    toomii76 i WOODOO lubią to.
  18. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    697
    Miasto:
    WWA
    1bea60b662fae5ab2cf69d147a7aa3e6.jpg :banghead: oznaczeń silników nie zna, ale to nie przeszkadza udzielać rad... wprost błyszczysz fachowością...:banghead:
    TDCI - Turbo Diesel Common Rail Injection
    CDTI - Common Diesel Turbo Injection

    Może czas na powrót do poprzedniego zajęcia... product-132.jpg może na tym polu będą jakieś sukcesy...:p:D
     
    SEBA XX lubi to.
  19. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    1 631
    Docenione treści:
    312
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Jak dołączysz kostkę z regulatora na pompie to powinien dawać około 1200 bar.
    To jest Ford, w nich nie ma ani gruszki ani pompy w zbiorniku. Sprawdz czy oringi na wtryskach sa całe.
    Miałem tematy uszkodzonych wtryskow w 1.8 ale nigdy nie było problemów z odwołaniem po 2 czy 3 sekundach.
    Problemem może być tutaj obudowa filtra paliwa.
    Niestety wszystko do sprawdzenia
     
  20. karwa raz dwa trzy

    karwa raz dwa trzy Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-02 18
    Postów:
    728
    Docenione treści:
    34
    Miasto:
    wies kolo miasta
    Lubie machac lopata
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. ford 1 8 tdci nie pali na ciepłym

    ,
  2. ford mondeo mk4 ciężko odpala

    ,
  3. 1.8 tdci 115 ciężko pali ciepły

    ,
  4. monde mk2 td dlugo odpala na cieplym silniku