• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Ford S-Max 2.2TDCI 2008 - słabo odpala po 8h tylko latem

lukasz_vip

Początkujący
Dołączył
23.02.2017
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Lubliniec
Pacjent: Ford S-Max 2.2TDCI 175KM rok 2008. Nalot 270tys. km.
Objawy:
Wsiadam rano, odpalam od strzała i jadę do pracy. Auto parkuję na parkingu i idę na 8h do pracy. Przychodzę po pracy no i czasami, nie zawsze auto nie zapala tylko kreci, kręci i łapie jakby nie chciało. Objaw ten występuje zazwyczaj latem.
Zimą przy -20 czy latem przy 30 po nocy pali od strzała. Podczas trasy i krótkich postojów od strzała. Problem jest tylko jak postoi kilka godzin po jeździ. Po kilkunastu godzinach problemu nie ma.

Tutaj filmik z identycznym objawem jak mój. Po 4-5h ma problem z odpaleniem, a po 12h pali od strzała i widać na filmie, że nie pali od strzała tylko rozkręca się:

Wiem, że problem ma sporo osób i jak na tą chwilę nie udało się nikomu tego całkowicie wyeliminować. Problem występuje czasami i w szczególności latem.

U siebie zrobiłem rozrusznik bo wiadomo rozruszniki są słabe w Fordach i po zakupie nowego na pewno lepiej odpala ale problem pozostał.

W kompie zero błędów.

Auto mam od 4 lat i problem nie jest na tyle uporczywy bo występuje sporadycznie ale mnie denerwuje i chcę go raz na zawsze wyeliminować.

Ma ktoś pomysł co to może być?

PS.: Kolega z grupy S-Max zauważył, że jak podczas gaszenia naciśnie pedał gazu na max. to podobno problem nie występuje.
 

sury

Uczestnik
Dołączył
17.03.2018
Postów
36
Punktów
3
Wiek
48
Miasto
opole
nie bóduje cisnienia w rampie cofa sie paliwo sprawdz wartosci zeczywiste interfejsem bledow nie bedzie
 

sulej013

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.01.2014
Postów
1247
Porady
1
Punktów
213
Wiek
30
Miasto
Xxx
nie bóduje cisnienia w rampie cofa sie paliwo sprawdz wartosci zeczywiste interfejsem bledow nie bedzie

Sury więc czemu im dłużej stoi tym lepiej pali?.. Że paliwo się cofa a później wraca spowrotem? Ja bardziej bym szukał chyba już po czujnikach temp paliwa, płynu etc...
 

lukasz_vip

Początkujący
Dołączył
23.02.2017
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Lubliniec
Moim zdaniem paliwo się nie cofa bo po nocy pali tylko jakiś zawór na pompie przepuszcza paliwo i przez to nie buduje ciśnienia po paru godzinach postoju. Dzieje się to głównie latem, bo od jesieni do wiosny tego problemu nie ma.

Już kiedyś moje przypuszczenia poszły na zawór SCV na pompie i chyba go w końcu wymienię i zobaczę co się będzie działo.
 

sury

Uczestnik
Dołączył
17.03.2018
Postów
36
Punktów
3
Wiek
48
Miasto
opole
witam podlacz pod kompa i sprawdz wartosci zeczywiste
 

Artur95

Nowy
Dołączył
15.05.2022
Postów
4
Punktów
0
Witam udalo sie komuś dojść dlaczego S Max ciezko pali? Mam również taki problem bede wdzięczny jak ktoś napisze ze rozwiązał problem
 

lukasz_vip

Początkujący
Dołączył
23.02.2017
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Lubliniec
Nie znam nikogo na żadnym forum/fb, kto rozwiązał ten problem definitywnie. U mnie jak na razie w tym roku problem jeszcze nie wystąpił ale pewnie pojawi się w lato jak będzie ponad 30 stopni na dworze, bo tylko latem to występuje.

Z tego co mi wiadomo to ludzie wymieniają:
- oringi na wężykach przy obudowie filtra paliwa
- rozrusznik
- obudowa filtra paliwa

Tak jak koledzy sugerują trzeba kompa z kablem i sprawdzać czy buduje ciśienie na szynie w momencie jak problem występuje.

Problem występuje tylko w 2.2TDCI. Nie znam nikogo kto miałby podobne objawy w 2.0TDCI.
 

Artur95

Nowy
Dołączył
15.05.2022
Postów
4
Punktów
0
Kurcze szkoda ze nikomu się nie udało bo umnie sie wlasnie teraz nasila zimą bylo ok
 

lukasz_vip

Początkujący
Dołączył
23.02.2017
Postów
16
Punktów
1
Miasto
Lubliniec
Zacznij od rozrusznika bo test jest prosty:
- jak wiesz, że odpala długo to odpal go z popychu. Jak odpali od strzała to na 100% masz wyrąbany rozrusznik. Ten silnik ma blokadę na szynie, że nie puści paliwa jak rozrusznik nie osiągnie odpowiedniej prędkości. W tych rozrusznikach pękają magnesy i średnio co 200-250 tys. km trzeba je zregenerować.
- popatrz czy nie masz bąbelków w przewodach od paliwa. Wymiana oringów to tani koszt, więc zrób to od razu aby wyeliminować ten temat.

Ktoś na FB zauważył, że problem znika jak podczas gaszenia wciśniesz pedał gazu na maxa. Zrób testy i daj znać czy pomogło.
 

Artur95

Nowy
Dołączył
15.05.2022
Postów
4
Punktów
0
Witam panowie i panie, a więc rozsypał mi sie rozrusznik do konca juz tylko kręcił ale nie odpalał auta. Kupiłem nowy założyłem i jak na razie (minęło 7dni) żona jeździ i nie ma problemów z odpalaniem, jak tylko coś się zacznie dziać bede pisał. Pozdrawiam
 
Do góry Bottom