1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ford Transit Connect 1.6TDCI P2455

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika tomeklasota, 17-05 19.

  1. tomeklasota

    tomeklasota Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-11 10
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Strzyżów
    Witam.
    Proszę o sugestię ewentualnie polecenie Kogoś co ogarnie problem.
    Auto miało uszkodzony sterownik silnika SiD 807Evo, Salon zaprogramował nowy sterownik.
    Auto odpala i jest w trybie awaryjnym, ładuje błąd czujnika różnicy ciśnień.
    Czujnik sprawny instalacja od czujnika do sterownika sprawna.
    czujnik podaje właściwe napięcie na sterownik, brak innych błędów.
    Auto 2015r 1.6tdci 95km.
    Może ktoś ma pomysł. Auto bez wcześniejszej historii, została wymieniona wiązka silnika wraz z sterownikiem ponieważ byłą uszkodzona.
    Ewentualnie kto mógł by to ogarnąć lub dysponuje szczegółowym schematem tego sterownika.
    Salon F. walczył 2 dni się poddał.
     
  2. Markson43

    Markson43 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    25-05 14
    Postów:
    910
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Rzeszów
    Może ta wiązka nowa jest trochu inna.....i coś krzaczy jak tu piszą na FM.Przewody sprawne ale może coś jest dodatkowo.
    Dobre by było na swoją rękę podstawić sprawny sterownik....wiem że to trudna sprawa bo immo itd.
    A może rzeczywiście jest ta różnica za duża ciśnień .....czujnik podaje właściwe napięcie to znaczy wiesz jakie ma być przy jakim ciśnieniu?
    Dlaczego była uszkodzona wiązka i sterwonik?......
     
  3. tomeklasota

    tomeklasota Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-11 10
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Strzyżów
    Auto po wypadku i dlatego wymiana. W starej wiązce rozleciały się całkowicie kostki od kompa i przewody były luzem, dlatego trochę ciężko było porównać wiązki. Sterownik już podmieniałem i dalej to samo.
    Usterka jest stała ponieważ ładuje ją od razu bez odpalenia tylko na zapłonie. Z tego co rozmawiałem z Mechanikiem z forda ciśnienie jest ok bo to było dokładnie sprawdzane.
    Może jeszcze pójdę tym tropem że jest coś dodatkowego i krzaczy.
     
  4. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    a co bylo przed wymiana sterownika? masz stary sterownik?
    masz możliwość zrobić mi połączenie teamviewer z podpiętym IDS?
     
  5. tomeklasota

    tomeklasota Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-11 10
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Strzyżów
    stary sterownik był uszkodzony mechanicznie w takim stopniu że procek był martwy i nie było możliwości nic z niego wyścignąć nawet na stole. Fizycznie mam ten stary sterownik. Nie mam IDS.
     
  6. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    jeśli wiązka sprawna i komputer to temat do ogarniecia, ja mam za daleko szukaj lokalnych szpecow lub organizuj lacze-most z jakims j2534 pass-thru to cos wymesle
    ze tak zapytam, takie rzeczy i do ASO?
     
  7. tomeklasota

    tomeklasota Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-11 10
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Strzyżów
    Dzięki za info. Do Aso bo nie było możliwości wgrania nowego sterownika jak nic nie dało się wyciągnąć ze starego. A u nich bez problemu i było gotowe. Tylko później w ramach reklamacji walczyli jeszcze z tą instalacją bo mocno się upierałem że programowanie coś nie pykło. Dlatego też drugi raz podmieniałem sterownik aby na 100% go wykluczyć.
     
  8. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    dobra z innej beczki
    jaka masz zawartość sadzy w parametrach a jakie ciśnienie różnicowe?
     
  9. tomeklasota

    tomeklasota Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-11 10
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Strzyżów
    z głowy nie pamiętam ale chyba sadza to 5% zapełnienia a ciśnienia nie pamiętam.
    Auto ma 40tys przebiegu. Cała zabawa polega na tym że nie ma żadnych nawet drobnych odchyłek tylko ten bład czujnika.
     
  10. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    to skąd powiedz mi ta sadza? ster nowy, nowy soft kalibracji i jak? komputer nie ma mozliwosci sprawdzenia sadzy , może tylko odczytać ciśnienie różnicowe, sadze czy zapełnienie oblicza innym algorytmem-
    może się czepiam ale wiem jak działa sterownik , chciałbym mieć pełne dane albo dostęp do parametrów.
    Caly czas zakładam hipotetycznie ze instalacja jest ok.
    A o odchyłkach nie pisz i o wrażeniach serwisu, za dobrze znam metody napraw ASO i uwierz ze nie z opowieści ;-)
    Serwis ma bardzo ale to bardzo ograniczone możliwości ,wgraja co maja wgrac i ma dzialac.
     
  11. Mereth92

    Mereth92 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    153
    Docenione treści:
    30
    No dziwne ze oryginalne oprogramowanie miało by nie działać ja jeżdżą na nich miliony aut ... Jak auto w 100% oryginalne bez dziwnych przeróbek to musi działać.

    A autor tematu to niech sobie sprawdzi teraz przewody doprowadzające spaliny do czujnika różnicy ciśnień bo zaraz się okaże że albo są niedrożne/przerwane albo zamienione miejscami.
     
    toomii76 lubi to.
  12. tomeklasota

    tomeklasota Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-11 10
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Strzyżów
    Problem polega na tym że na pinach w sterowniku od czujnika różnicy cisnien wartości są prawidłowe a mimo tego komp bez odpalenia od razu ładuje błąd. Dysponuje ktoś może schematem instalacji tego silnika?
     
  13. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    170
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Wieden/ Hagenbrunn
    Sprawny komputer na podstawie prawidlowych wartosci laduje bledem z sprawnego czujnika =teraz sie to uklada w logike.
    To sa Twoje pomiary czy serwisu? Masz czym to "poczytac"? Komus te autko robisz czy Twoje?
     
  14. tomeklasota

    tomeklasota Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    28-11 10
    Postów:
    91
    Docenione treści:
    2
    Miasto:
    Strzyżów
    Auto moje. Może tylko źle się wyraziłem. Błąd pokazuje za wysoki sygnał czyli napięcie powyżej 5v. A zmierzone napięcie jest 0.4v. I to jest dla mnie dziwne dlatego był podmieniany sterownik. Na tygodniu jeszcze raz go polaczę i wyślę dokładne logi z ciśnieniami wejścia i wyjścia.