• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Geometria na podnośniku dwukolumnowym

igltokz

Zweryfikowany Mechanik
Punktów
140
Witam ma ktoś może geometrię na podnośniku dwukolumnowym jeśli tak to jak to się sprawuje? Ostatnio trafiłem na takie coś https://fcar.pl/fcar-fd505 i zastanawiam się czy to działa i nie ma z tym problemów ?

david2291

SuperMechanior
Punktów
114
To ja sie dolacze do pytania. Zainteresowal mnie ten sprzet

Dbanan992

SuperMechanior
Punktów
92
Miasto
Luton
Nie znam się ale zapytam. Czy geometria nie powinna być robiona na naprężonym zawieszeniu?

Misiek

Administrator
Porady
6
Punktów
2664
Miasto
Szczecin
auto-mis.szczecin.pl
Oczywiście, że powinna dlatego zastanawiam się jak z dokładnością pomiaru tego urządzenia.
Ja do ustawiania geometrii posiadam Beissbarth Easy 3D i jest tam funkcja pomiaru i regulacji na podniesionym aucie - korzystam z tego głównie do ustawienia pochylenia kąta w przypadku jak z kanału nie ma dostępu do śrub na McPhersonie. Uruchamiam wtedy opcję regulacji na podniesionych kołach ale polega ona na tym, że muszę wykonać pomiar na aucie w sytuacji jak do jazdy, czyli auto stoi na kołach, następnie po tym pomiarze urządzenie prosi mnie abym podniósł auto więc podnosnikiem kanałowym hydrulicznym auto jedzie do góry, mam wtedy większy dostęp do śrub i mogę regulować ale zawsze po takiej regulacji trzeba auto opuścić i dokonać pomiaru raz jeszcze.
Regulacja ta jest możliwa, wartości w trakcie regulacji przeliczane są mniej więcej prawidłowo ale bardziej powiedział bym, że mniej niż więcej i w rzeczywistości trzeba ustawiać na dwa - trzy razy, żeby było idealo.

Drugi2

SuperMechanior
Porady
5
Punktów
1182
Tylko dlaczego są tam zdjęcia przy podniesionym samochodzie. Koła sobie dyndają w powietrzu...