• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Geometria na podnośniku dwukolumnowym

igltokz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2012
Postów
1139
Punktów
140
Witam ma ktoś może geometrię na podnośniku dwukolumnowym jeśli tak to jak to się sprawuje? Ostatnio trafiłem na takie coś https://fcar.pl/fcar-fd505 i zastanawiam się czy to działa i nie ma z tym problemów ?
 

david2291

SuperMechanior
Dołączył
1.07.2011
Postów
1134
Punktów
114
Wiek
33
To ja sie dolacze do pytania. Zainteresowal mnie ten sprzet
 

Dbanan992

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2018
Postów
517
Punktów
92
Miasto
Luton
Nie znam się ale zapytam. Czy geometria nie powinna być robiona na naprężonym zawieszeniu?
 

Misiek

Administrator
Dołączył
6.10.2010
Postów
6963
Porady
6
Punktów
2664
Miasto
Szczecin
WWW
auto-mis.szczecin.pl
Oczywiście, że powinna dlatego zastanawiam się jak z dokładnością pomiaru tego urządzenia.
Ja do ustawiania geometrii posiadam Beissbarth Easy 3D i jest tam funkcja pomiaru i regulacji na podniesionym aucie - korzystam z tego głównie do ustawienia pochylenia kąta w przypadku jak z kanału nie ma dostępu do śrub na McPhersonie. Uruchamiam wtedy opcję regulacji na podniesionych kołach ale polega ona na tym, że muszę wykonać pomiar na aucie w sytuacji jak do jazdy, czyli auto stoi na kołach, następnie po tym pomiarze urządzenie prosi mnie abym podniósł auto więc podnosnikiem kanałowym hydrulicznym auto jedzie do góry, mam wtedy większy dostęp do śrub i mogę regulować ale zawsze po takiej regulacji trzeba auto opuścić i dokonać pomiaru raz jeszcze.
Regulacja ta jest możliwa, wartości w trakcie regulacji przeliczane są mniej więcej prawidłowo ale bardziej powiedział bym, że mniej niż więcej i w rzeczywistości trzeba ustawiać na dwa - trzy razy, żeby było idealo.
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4087
Porady
5
Punktów
1182
Tylko dlaczego są tam zdjęcia przy podniesionym samochodzie. Koła sobie dyndają w powietrzu...
Nie wiedziałem, że można tak ustawiać cokolwiek w geometrii.
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16230
Punktów
3295
Wiek
42
Miasto
PZ
Tylko dlaczego są tam zdjęcia przy podniesionym samochodzie. Koła sobie dyndają w powietrzu...
Nie wiedziałem, że można tak ustawiać cokolwiek w geometrii.
Nie można, wartości regulacji kątów w zawieszeniu zawarte np w autodacie dotyczą samochodu postawionego na kołach odpowiednio dociążonego
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4087
Porady
5
Punktów
1182
Nie można, wartości regulacji kątów w zawieszeniu zawarte np w autodacie dotyczą samochodu postawionego na kołach odpowiednio dociążonego
ale ja o tym wiem. może się niezbyt wyraziłem, że to ironia :)

poświęciłem kilka drogocennych minut z mega życia na filmik.
- urządzenia montowane na opony, nie na felgi
- dociągane do felgi gumowa linką z haczykami
- nie ma kompensacji bicia koła
-dowierzam żeby handlowiec od dystrybutora nie odbierał nawet telefonów, mało tego mając klienta na geometrię za 39 900 netto podchodzi się olewawczo do sprawy...
-fajny sloga: ULTRA nowoczesny sprzęt do geometrii 5D. nie wiedziałem, że dobiliśmy już do 5 wymiarów ;-)

dla mnie na nie.

tak jeszcze na szybko rzuciłem okiem na aliexpress. chińczyki robią podobne rzeczy za 13,5 tysiąca a nie za 38.
link: https://pl.aliexpress.com/item/1005...a6-0&pdp_ext_f={"sku_id":"12000024726484753"}
 

nanab

SuperMechanior
Dołączył
25.09.2020
Postów
1700
Punktów
462
Wiek
33
Miasto
Bydgoszcz
-fajny sloga: ULTRA nowoczesny sprzęt do geometrii 5D. nie wiedziałem, że dobiliśmy już do 5 wymiarów ;-)
Jesteś mocno zacofany, reptiliany mają już piątą gęstość a ty nadal w trzech wymiarach zamknięty :D
 

igltokz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2012
Postów
1139
Punktów
140
to jest jeszcze jeden filmik
Czyli nikt tego nie ma ?
 

Manitoba1

SuperMechanior
Dołączył
23.11.2013
Postów
496
Punktów
39
Miasto
Psary
WWW
www.automototechnika.com
Zajmuję się geometrimi wiele lat i gwarantuje Wam że 5G w tym urządzeniu nie ma nic wspólnego z 5 wymiarami tylko że ma 5 kamer, zwykły chwyt marketingowy.
Już od dawna na naszym rynku są urządzenia 3D, które pozwalają regulować geometrie na uniesionych kołach, tylko nikt się tm nie chwali bo jest to dosyć uciążliwy proces pomiaru i regulacji i raczej stosuje się to jako dodatek do urządzenia.
Gwarantuję że nie każdy podnośnik 2 kolumnowy nadaje się do tego - oraz pomiar i regulacja jest bardzo uciązliwa i należy po regulacji dokonać sprawdzenia na podłożu.
 

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
94
Punktów
15
Miasto
Bielsko- Biała
Również jestem tym zainteresowany bo nie mam miejsca na podbosnik diagnostyczny. Przypuszczam że działa to w ten sposób: dokonujemy pomiaru na samochodzie który jest opuszczony na koła, podnosimy samochód i dokonujemy regulacji do określonych wskazań które to urządzenie przelicza w odpowiedni sposób. Opuszczamy samochód i dokonujemy ponownie pomiaru. Nasuwa się pytanie na ile te przeliczenia są dokładne i ten powtórny pomiar jest w tolerancji. Jeśli trzeba jeszcze raz dokonać korekty to OK ale jak kilka-kilkanaście to nie ma sensu.

Dlaczego nie każdy podnośnik 2 kolumnowy się do tego nadaje?
 

igltokz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2012
Postów
1139
Punktów
140
Również jestem tym zainteresowany bo nie mam miejsca na podbosnik diagnostyczny. Przypuszczam że działa to w ten sposób: dokonujemy pomiaru na samochodzie który jest opuszczony na koła, podnosimy samochód i dokonujemy regulacji do określonych wskazań które to urządzenie przelicza w odpowiedni sposób. Opuszczamy samochód i dokonujemy ponownie pomiaru. Nasuwa się pytanie na ile te przeliczenia są dokładne i ten powtórny pomiar jest w tolerancji. Jeśli trzeba jeszcze raz dokonać korekty to OK ale jak kilka-kilkanaście to nie ma sensu.

Dlaczego nie każdy podnośnik 2 kolumnowy się do tego nadaje?
2.6m chyba minimalna szerokość między kolumnami, przez Auto-Partner Bieruń możesz się umówić na prezentację przyjadą i pokażą na miejscu u ciebie
 

igltokz

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.04.2012
Postów
1139
Punktów
140
Miałeś z tym do czynienia? Wiesz czy to się sprawdza w praktyce codziennej?
Automatyczne połączenie postów:

Byli u mnie na prezentacji zrobili jeden pomiar ale żeby zweryfikować czy to działa trzeba by przedstawić zbieżność ściągnąć ekrany z kół i zrobić znowu pomiar miałem zamiar tak zrobić niestety wyszło jak zwykle inna robota się zwaliła i nie było czasu ja i tak będę się rozbudowywał i raczej będę robił osobne stanowisko do geometrii na diagnostycznym. Faktem jest że u mnie jest bardzo krzywa posadzka a jakoś to zrobiło pomiar ale czy dobrze to nie wiem. Jak by co się udało to przetestować to daj znać.
 
Ostatnia edycja:

Manitoba1

SuperMechanior
Dołączył
23.11.2013
Postów
496
Punktów
39
Miasto
Psary
WWW
www.automototechnika.com
Kolejny aspekt, to jak długo to urządzenie zagości u nas na rynku, sprzedadzą kilka, później się zwiną, lub zaczną produkcje innego, lub całkiem czegoś innego...
Już wiele takich firm było u nas na rynku a później znikały, lub brały się za chińskie geometrie, firmy, które nie mają o tym pojęcia i później zostawiają klienta z problemem.
Niektóre firmy częściowe na naszym rynku technicznie i serwisowo nie mają nic do zaoferowania, tylko przy sprzedaży zrobią cenę i wrzucą w umowę, każąc sobie spłacać urządzenie w częściach, mało kto później sprawdza ceny za części w innej firmie częściowej bo musi zrobić miesięczny obrót ,a ty się okazuję, że ta część u kogoś innego jest tańsza i to sporo...
 

kamilexe

Nowy
Dołączył
16.02.2015
Postów
3
Punktów
0
Wiek
44
Miasto
ząbki
Panowie ale są taborety pod koła do podnośników 2 kolumnowych .Nie wiem jak w praktyce a
 

aditur

Początkujący
Dołączył
26.07.2023
Postów
17
Punktów
0
Witam, dział ktoś z was na geometri 3d nortec ?
 

carserwis

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
22.05.2018
Postów
94
Punktów
15
Miasto
Bielsko- Biała
Fcar FD505 jezeli chodzi o pomiary slyszalem pozytywne opinie ale to tylko na podstawie jednego warsztatu. Zasugerowali też jedna wade mianowicie np przy regulacji zawieszenia z tylu po opuszczeniu samochodu na kola tulejki sa skrecone.
 
Do góry Bottom