1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Golf 1.4 93. problemy z temperaturą.

Dyskusja w 'Chłodzenie silnika' rozpoczęta przez użytkownika Denso_1988, 14-07 18.

  1. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Witam serdecznie, potrzebuję pomocy w diagnostyce mojego nowego nabytku wyciągniętego z krzaków pod latach postoju. Mianowicie golf 3 1.4. Auto ma tą przypadłość że wentylator chłodnicy kręci się prawie cały czas, rzadko kiedy po trasie go nie słychać. Kolejna sprawa to że na postoju jak złapie 95 stopni to wentylator się nie wyłączy do puki nie wyłączę silnika więc tak jak by był za mało wydajny albo silnik generuje zbyt wysoką temperaturę.To teraz może powiem co zrobiłem i co stwierdziłem :
    - nowy termostat ( markowy)+ króciec+ podstawa
    - termostat otwiera, temp węży góra /dół nie znaczna różnica temp po otwarciu termostatu
    - wężyk od przelewu zdjęty, płyn wraca.
    - chłodnica " wymacana" od strony zderzaka i równomiernie ciepła.
    -ogrzewanie w kabinie bdb.
    Może mi ktoś podpowiedzieć czy ten typ tak ma czy może szukać dalej ?z góry dziękuję za pomoc.
     
  2. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 398
    Docenione treści:
    1 398
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    .
     

    Załączone pliki:

  3. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Dzięki, sprawdzę biegi wentylatora jeszcze. Ale zastanawia mnie ta temperatura pracy, dziś trochę jest chodniej więc wentylator nie załącza się non stop ale każdy podjazd wolniejszy skutkuje załączeniem wentylatora no i wskazkówka nie jest na 90 tyllko 95 stopni..
     
  4. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A czujnik w chłodnicy sprawdzales? Nie pamietam czy tam jest.
     
  5. ostryt4

    ostryt4 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    24-01 14
    Postów:
    2 073
    Docenione treści:
    210
    Miasto:
    Grimsby, czasem Białystok
    Zagnojona chłodnica najprawdopodobniej.
     
  6. Skrzekuu

    Skrzekuu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-01 18
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Sosnowiec
    Na termostacie powinno pisać otwarcia np 88-92
    Wiatrak będzie chłodził do puki nie schłodzi układu
    Spuść płyn wykręć czujnik z chłodnicy ten co załącza wiatrak wyczyść go wkrec z powrotem
    Od razu wyciągnij czujnik temperatury i jeśli będzie brudny wyczyść go a jeśli masz jakiś gówniany zamiennik wymień go na orginalny
    Ja przerabiałem ten problem w swoim golfie
    Czujnik temperatury cieczy 4 piny żółty
    Topran nowy max 75-80 stopni na budziku pokazywał
    Węże miały normalnie 90 mierzone termometrem bezdotykowym
    Czujnik febi nowy 95 stopnia pokazywało węże maiły 90
    W końcu dorwałem że złomu z takim samym nr orginalny i wszystkie bolączki typu obroty silnika falowanie i ta temperatura ustala na 90 st
     
    toomii76 lubi to.
  7. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Jutro wjezdza nowa chłodnica i korek, przy okazji obejrzę czujniki. Jak się nie uda będę kombinowal dalej. Zauważyłem że temperatura podczas jazdy w chłodniejsze dni jest ok.
     
  8. Skrzekuu

    Skrzekuu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-01 18
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Sosnowiec
    Daj znać czy pomogło po wymianie
     
  9. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Nowa chłodnica i zero poprawy.. podczas jazdy temperatura jest ok. Korek wsadzę jeszcze nowy jak nie pomoże to raczej problem pozostanie gdzieś w okolicach głowicy...
     
  10. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    On dalej w czasie jazdy sie grzeje i wlacza wentylator?
     
  11. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Dokładnie. Na trasie nie ale w mieście przy małej prędkości to już standardem
     
  12. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A czujnik temperatury sprawdzales?
     
  13. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Jeszcze nie ale wentylator załącza się swoim a drugi pokazuje na szafe więc nie wiem czy by 2 jednocześnie źle pokazywały..
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A termostat nie ma przypadkiem takiego dyndzla ktory powinien byc do gory?
     
  15. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Sprawdzę na starym ale wydaje mi się że w koło był okrągły bez żadnych charakterystycznych oznaczeń

    Termostat nie posiada żadnych wcięć itp. zostaje korek..
     
  16. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Korek, zero poprawy. Pod komputerem temperatura pracy 97stopni i tak moze stać godzinę i wentylator będzie się kręcił caly czas.. ktoś może mi powiedzieć jaka temperature pracy stała ma ten silnik ?
     
  17. Skrzekuu

    Skrzekuu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    13-01 18
    Postów:
    177
    Docenione treści:
    25
    Miasto:
    Sosnowiec
    Jak wymieniales chłodnice to nie założyłeś nowego czujnika w chłodnice ? To na nim pisze zakres temperatur w jakich załącza i to on podaje prąd na wiatrak (ten na chłodnicy)
    Ten na króćcu 4 pinowy daje temp. Na budzik i dane do ECU

    Czujnik nie jest drogi wymienić i zobaczyć a jeśli problem dalej będzie występował cza szukać w elektryce kable przekaźnik
     
  18. Denso_1988

    Denso_1988 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    14-07 18
    Postów:
    12
    Docenione treści:
    0
    Ale tu problemem nie są błędne wskazania czujnikow tylko coś co generuje wysoka temperature w układzie..
     
  19. slaweuszek

    slaweuszek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    10-04 18
    Postów:
    424
    Docenione treści:
    67
    Miasto:
    Gorzów Wielkopolski
    Np. uszkodzony lub niewłaściwy czujnik.
     
  20. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 890
    Docenione treści:
    171
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Bez jaj generowanie temperatury. Jak chlodnica i termostat i obiegi sa ok to czujnik wali w trabe