1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Golf 3 1,8 benzyna ACC pali cewkę zapłonowa jedna za druga

Dyskusja w 'Silniki benzynowe' rozpoczęta przez użytkownika djbovorta, 15-11 18.

  1. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    13
    Witam .

    Krew mnie już zalewa, taka prosta konstrukcja a nie działa jak trzeba. Klient sam wymienił już dwie cewki które po kilku minutach rozgrzały się do takiej temp ze potrafiły wybuchnąć. Wymieniłem palec , kopułkę , czujnik halla, kable , świece i cewkę. Po odpaleniu trzymam rękę na cewce i po jakichś 2 minutach parzy od strony modułu który jest zaraz pod cewka. Masy poczyszczone , dodatkowa masa do cewki jest . Wiązka od sterownika na podszybiu sprawdzona pod katem przetarć . Grzeje jak grzejnik moduł i obawiam się ze się spali znów po dłuższym czasie pracy. Jakieś pomysły co do takiego oldtimera?
     
  2. komar200

    komar200 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-01 16
    Postów:
    1 861
    Docenione treści:
    631
    Miasto:
    grudziadz
    Sprawdź masę silnika i nadwozia ,aparat zapłonowy spróbuj podmienić .
     
  3. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    13
    Masy sprawdzone , poczyszczone od aku do silnika i od aku do nadwozia i dokręcone ok. Aparat wymienić tj sam ten korpus z wałkiem w środku bo tak to wszystko inne nowe w nim tylko czujnik halla jest i palec kopułka. Co by mogło powodować palenie się cewki ? Wypracowana tulejka prowadząca koło z którego czyta czujnik halla w aparacie ? Bo nic innego tam nie ma
     
  4. jurek1313

    jurek1313 Bywalec

    Online
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 039
    Docenione treści:
    70
    Miasto:
    wólka
    ACC ?
     
  5. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 572
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Duzy opór ma gdzies
     
  6. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 555
    Docenione treści:
    1 532
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Włącz sam zapłon i zobacz czy się cewka grzeje.
    Do cewki i do czujnika hala dochodzi zasilanie 12v? Ładowanie ok?

    Ale jak już wszystko podmieniłeś to zostaje sterownik silnika
     
  7. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 572
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Jacku a gdzie schemat i opis. No cos ty
     
  8. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    13
    Ładowanie ok , napięcia do halla nie mierzyłem ale jak by nie było to by nie odpalił. Od sterownika idzie jeden przewód do modułu cewki gdzie podczas kręcenia znika masa. Po przekręceniu zapłonu jest na stałe masa a jak się kręci znika i się pojawia masa „przerywacz” . Co by musiał zrobić sterownik silnika żeby spalić cewkę ? Zbyt długi sygnał na cewkę złe odstępy? Na zapłonie nie trzymałem długo ale chyba cewka się nie grzała wtedy, muszę jeszcze to zaobserwować
     
  9. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 572
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A moze po stronie WN jest błąd
     
  10. mechanik.k

    mechanik.k Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    4 555
    Docenione treści:
    1 532
    Miasto:
    London Tottenham
    Adres strony:
    Mówisz i masz
     

    Załączone pliki:

  11. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 572
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    A jak by cewce zabrac mase stała i zobaczyc?
     
  12. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    13
    Mówisz o tej masie na dodatkowym kablu co jest odkręcany do pokrywy zaworów ? To tą odpinalem próbowałem bez ale nadal się grzeje. Dodawałem dodatkowo masę kablem rozruchowym tez bez zmian.
    Po stronie WN ale co ? Kable świece kopułka palec nowe
     
  13. jurek1313

    jurek1313 Bywalec

    Online
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 039
    Docenione treści:
    70
    Miasto:
    wólka
    a moze jest tam wzmacniacz po grodze takie pudełko na 6 moze siedem pinów ? i walisz na dwa <baty> t.j wzmacniacze
     
  14. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    13
    Jaki wzmacniacz ? Gdzie ?
     
  15. jurek1313

    jurek1313 Bywalec

    Online
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 039
    Docenione treści:
    70
    Miasto:
    wólka
  16. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 572
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    To jest cewka na trzy piny .Dostaje plus po stacyjce mase stała i sygnal. To odetnij stala mase i zobacz co bedzie. Chyba ze nie zrozumialem i juz to robiles. A jak nie to podmien sterownik. A mierzyles sygnal na wejsciu jaki jest?
     
    Ostatnio edytowano: 16-11 18
  17. djbovorta

    djbovorta Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    29-08 14
    Postów:
    209
    Docenione treści:
    13
    Sygnał na wyjściu czego ? Co zmierzyć ? Bez masy pali auto ale nadal moduł po minucie parzy. Dodałem mu dodatkowe 12V na czujnik halla prosto z aku nadal grzeje . Jakieś pomysły ? Tak to jest cewka na 3 piny z modułem
     
    Ostatnio edytowano: 16-11 18
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    3 572
    Docenione treści:
    418
    Miasto:
    trasa lublin siedlce
    Na srodkowym pinie oscyloskopem zmierz jaki jest sygnal. Odpinales ta mase?
     
  19. rch11

    rch11 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    7-07 13
    Postów:
    2 458
    Docenione treści:
    586
    Miasto:
    NS
    A masz komunikację z ecu?
    Miałem taki przypadek i go rozwiązałem.

    więcej na priv
     
  20. Misiek

    Misiek Administrator

    Offline
    Dołączył:
    6-10 10
    Postów:
    4 986
    Docenione treści:
    1 550
    Miasto:
    Szczecin
    Adres strony:
    Czemu priv?