• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Golf 3 2.0 8V brak iskry

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Witam kolegów. Temat wydaje się banalny brak iskry w Golfie III. Niestety sprawa jest trochę dziwna. Pacjent to Golf III 2.0 8V AGG 96r anglik z ABS-em. Trafił w moje ręce z wyciągniętą wiązką silnika bo ktoś wcześniej stwierdził, że to jej wina. Wiązka przełożona z identycznego golfa który był w 100% sprawny. I tu zaczynają się schody, niestety iskry jak nie było tak nie ma. Z auta które było sprawne przełożone zostało:
wiązka silnika, skrzynka bezpieczników, sterownik silnika z immo, cewka, czujnik położenia wału, cała stacyjka z kotką.
Przejścia z kostki czujnika halla do ECU sprawdzone są ok, tak samo jak z czujnika położenia wału. Napięcie na sterowniku pin 23 po zapłonie 12V, pin 1 masa ok. Napięcie na kostce Halla mierzone między 1i 3 pin 11,14V, czujnik wału podobnie. Napięcie na cewce 12V. Po podłączeniu sygnału z czujnika wału prosto do cewki samochód ma ochotę odpalić. Niestety po zwarciu środkowego pinu z czujnika halla z masa nic się nie dzieje i tu pewnie gdzieś leży problem.... Prześledziłem masę wątków na necie, znalazłem podobny problem, ale jak to bywa został bez odpowiedzi. Na jednym z forum o podobnym problemie ktoś zapytał czy auto ma ABS? Czy to może mieć jakiś związek? Niestety ten post pozostał bez odpowiedzi.

Z góry przepraszam też za tak obszerny post, ale chciałem wszystko dokładnie opisać.
 

rch11

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.07.2013
Postów
2833
Punktów
675
Miasto
NS
Na 38 też powinien być plus po zapłonie
Próbowałeś go zdiagnozować kompem?
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Komputer łączy się bez problemu, brak błędów. Niestety diagnozowany tylko auto-com. Sprawdzę dziś te dwa piny 38 i 32 i dam znać.
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Więc tak pin 38 plus po zapłonie i podczas kręcenia rozrusznikiem jest ok. Na 32 pinie podczas kręcenia pokazuje się ok 11v. Dowiedziałem się też dziś, że w tym silniku za iskrę odpowiedzialny jest tylko i wyłącznie czujnik położenia wału.
 
Ostatnia edycja:

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Oczywiście sterownik również. Dziś udało podpiąć się VCDS i rzeczy jakie wyszły to:
w sterowniku silnika 01-silnik/bloki pomiarowe podczas kręcenia rozrusznikiem nie widać prędkości silnika, cały czas wartość 0. Druga sprawa w sterowniku 25-immobiliser cały czas jest błąd 00546- Przewód danych uszkodzony/ 27-00 Niezrozumiały sygnał.
Napięcie mierzone między 1 i 3 pinem czujnika wału podczas kręcenia ok 9.6V Czujnik wału przełożony z auta które było sprawne więc teoretycznie powinien być ok. Niestety nie mam dostępu do oscyloskopu dlatego dla pewności spróbuję podstawić nowy. Przejścia z wtyczki immo sprawdzone pod obciążeniem 10w żarówką. Przejście do sterownika z immo pin 43 również ok. Dla pewności zrobiony bajpas, ale błąd nie znika.
Czy jest możliwość, że koło czytnika na wale obluzowało się i stąd brak sygnału z czujnika położenia wału?
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Kolejny dzień walki z golfem. Dziś udało się założyć nowy czujnik wału i sprawdzić sygnał oscyloskopem. Wszystko wydaje się być w porządku. Sygnał dociera do wtyczki ECU, niestety po podpięciu VCDS sterownik nadal nie widzi obrotów silnika. Druga sprawa w sterowniku immo 25-08-Grupa -001 są następujące parametry: Engine start permitted 1, Engine (ECU) responds 1, Key status 1, Number of adapted keys B/D. Wygląda na to, że immo działa poprawnie chyba, że powinny tam być inne wartości to proszę mnie poprawić. Niestety błąd 00546 występuje nadal. Podmieniony został również sterownik silnika. Jest zablokowany przez immo, ale można sprawdzić bloki pomiarowe i również prędkość silnika wynosi 0. Czy ktoś z kolegów ma może jakiś pomysł ?
 

serwis302

Początkujący
Dołączył
18.01.2014
Postów
11
Punktów
0
Miasto
Łódź
Skoro sygnał z wału dociera do ECU powinno być widać obroty....bardzo dziwne...W/g schematu jest jeszcze czujnik wałka (35/44/45 ECU) może on miesza?
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Tak zgadza się jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale w tym silniku podobno on nie ma nic wspólnego z iskrą. Za iskrę odpowiada czujnik położenia wału i sterownik.
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Też tak myślałem, ale elektronik z którym rozmawiałem twierdzi, że w tym silniku za iskrę odpowiada czujnik wału. Więc teraz sam już nie wiem co w końcu steruje iskrą poza sterownikiem ?
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15156
Punktów
1860
Miasto
Sląsk
Wału czy wałka ? a wtyk do apatawu jest podłaczony ? Ja nie znam na pamieć jak widze to wiem jak to działa
 

ThinkPad

SuperMechanior
Dołączył
19.09.2015
Postów
142
Punktów
17
Miasto
UK
Jest czujnik położenia wału korbowego i czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Po podłączeniu VCDS sterownik nie widzi obrotów wału korbowego.
 

rch11

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.07.2013
Postów
2833
Punktów
675
Miasto
NS
VCDS nie widzi obrotów wału korbowego tylko obroty silnika które bierze z halla czyli wałka rozrządu
 
Do góry Bottom