• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Golf 4 1.8 20v bez turbo gotuje płyn chłodniczy

Ziarno30

Początkujący
Dołączył
11.05.2022
Postów
6
Punktów
0
Wiek
33
Miasto
Eindhoven
Witam mam problem z golfem 4 1.8b 20v bez turbo. Kilka tygodni temu zajeżdżając na tankowanie pokazał mi się termometr i temp do 120 dym z pod maski( rozczelnil się kołnierz płynu chłodniczego) gość z asistans naprawił to tak żebym mógł wrócić do domu i zdążyć zamówić nowy żeby wymienić. Zrobiłem tak jak mówił i auto śmigało bez zarzutów do ostatniego wtorku. Wracając z wypadu z narzeczoną na autostradzie buum termometr lampka mruga i temp z 90 na 130°C zjechałem na stację maska w górę i jeden wielki bulgot słychać tylko było, odkręciłem korek ze zbiorniczka trochę uciekło ale dolalem bo miałem zapas w bagaju. Dotyrkalem się do domu i znowu maska w górę i jeb króciec ze zbiorniczka strzelił. Wymieniłem na oryginał ale używany i mimo odpowietrzania od zeszłej soboty dalej po ujechaniu kilku km na zimnym silniku dochodzi do 90 i po chwili rośnie i maleje tak w kółko i potem na maxa powoli rośnie. Z nawiewu wieje mi zimnym powietrzem mimo że jest na max nastawione i czuć tak jakby zapach przepalonego płynu chłodniczego w wentylacji

Dodam że odpowietrzylem do tej pory i nawet po przyjechaniu do pracy rano czy później do domu zostawiałem otwarty zbiorniczek żeby sobie tzw ( beknal)
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
3912
Porady
4
Punktów
1108
na autostradzie buum termometr lampka mruga i temp z 90 na 130°C zjechałem na stację maska w górę i jeden wielki bulgot słychać tylko było, odkręciłem korek ze zbiorniczka trochę uciekło ale dolalem bo miałem zapas w bagaju.

Brawo. Wlasnie popelniles najwieksza glupote- dolałeś zimny zimny płyn do gotującego się silnika.
 

Vicia

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.12.2018
Postów
4289
Porady
1
Punktów
1057
Wiek
38
Miasto
...Seksu i biznesu...
No jak...trzeba było czekać do całkowitego ostygnięcia samochodu i dopiero wtedy wlewać
... Ja wiem, że być może nie było możliwości lub czasu. Ale takie lanie bezpośrednio zimnego płynu w gorący motor nie bardzo...i coś kolego ja tu widzę że grubsza robota będzie...nie straszę.
 

Ziarno30

Początkujący
Dołączył
11.05.2022
Postów
6
Punktów
0
Wiek
33
Miasto
Eindhoven
Wiem zdaje sobie z tego sprawę na dniach zrobię mu jeszcze test na obecność spalin w układzie chłodzenia ale na dzień dzisiejszy jestem w stanie stwierdzić że głowica do roboty bo uszczelkę szlak trafił i spala mi płyn bo z nawiewu i z wydechu na zewnątrz czuć spalony płyn
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
3912
Porady
4
Punktów
1108
To w jaki sposób mam inaczej odpowietrzyć układ chłodzenia?

odpowietrzenie to raczej najmniejszy teraz problem.
- termostat działa prawidłowo?
- wiatrak na chłodnicy działa?
- jakim płynem zalałeś układ?
- jak wygląda olej w silniku?
- spaliny- nie dymi?
- test na spaliny w układzie chłodzenia?

spala mi płyn bo z nawiewu i z wydechu na zewnątrz czuć spalony płyn
jeżeli płyn przecieka do cylindrów to "wydostaje się na zewnątrz" przez rurę wydechową, a nie przez nawiew :)

jeżeli czuć z nawiewu płyn to może jest po prostu wyciek. ale to nie tłumaczyłoby strzelającego zbiorniczka.
chyba, że zalałeś jakimś tanim badziewiem lub uszkodzony jest termostat i się gotuje.
 
Do góry Bottom