• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Golf IV 1.4 16v BCA wypadanie zapłonu 2 cylinder

krasny99

Nowy
Dołączył
13.11.2018
Postów
2
Punktów
0
Witam

Klient przywiózł mi auto w którym jego syn razem z kolegą zrobili remont silnika po zatarciu. Zrobiona głowica kpl, tuleje szlifowane, wał po szlifie tłoki nowe, wałki wymienione na używki, głowica i blok robione w profesjonalnej firmie w krk.
W aucie wypada zapłon na drugim cylindrze, podobno po pierwszym odpaleniu było wszystko ok a po kilku dniach autem zaczęło trząś na wolnych obrotach.
Sterownik nie rejestruje żadnych błędów, silnik na "ssaniu" pracuje równo ale jak tylko trochę się zagrzeje zaczyna wariować, po dodaniu gazu powyżej 2tyś znowu jest wszystko ok. Auto ma moc i jeździ normalnie, problem jest tylko na wolnych obrotach.
Ustaliłem że problem jest na drugim cylindrze bo po wyciągnięciu kabla zapłonowego jest brak reakcji i świeca jest okopcona.
I teraz tak.
Cewka kable i świece były założone nowe nie chińczyki ale podmieniłem je na próbę na inne, wtryskiwacze zamieniałem miejscami, kompresja na każdym cylindrze 12 bar, sprawdziłem rozrząd, egr, szczelność dolotu, sprawdziłem nawet wałki rozrządu i popychacze, wszystko jest ok a silnik dalej wariuje i cały czas drugi cylinder.

Skończyły mi się pomysły i zostało chyba jedynie wyrwanie głowicy z nadzieją że gdzieś w niej jest błąd, ale może jeszcze podsuniecie jakieś rozwiązanie bo co kilka głów to nie jedna ;)

Dzięki i pozdrawiam :)
 

jaro8590

Bywalec
Dołączył
23.10.2017
Postów
56
Punktów
1
Miasto
Jasło
Czy w kompie masz parametry wypadania zapłonów na poszczególnych cylindrach? w nowszych jest ale w tym to sprawdź.
lewe powietrze ? popsikaj plakiem może jakaś uszczelka przy ssącym nie trzyma. Czy tam jest zwykła sonda czy szerokopasmowa ? Jeśli zwykłą to zobacz jak wygląda sygnał z pierwszej sondy to może dać wskazówkę .
Okopcona świeca to złą mieszanka ,cewka , albo iskra w nie właściwym czasie .
Jeszcze do głowy przychodzi mi ugięta korba albo wał (ja wkłądam taki przyrząd do fiata do ustalania górnego martwego punktu tłoka i czasem można zobaczyć różnice)
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
769
Punktów
259
Wiek
45
Miasto
Świdnica
Dolot szczelny? Tam mozna zle włożyć wtryski w kolektor. W sensie za głęboko i oring nie uszczelnia właściwie. No i jeszcze nie napisałeś nic o podmianie wtrysku na drugim. Tez moze krzaczyc
 

krasny99

Nowy
Dołączył
13.11.2018
Postów
2
Punktów
0
Tak dolot szczelny, wtryski podmieniałem ;) Niestety ten model ma zablokowane parametry wypadania zapłonów w sterowniku i najprawdopodobniej temu nic nie rejestruje.

Wyciągnąłem głowicę i poszła na gwarancję, dzisiaj ją sprawdzili i podobno coś było nie tak z jednym zaworem dolotowym na drugim cylindrze. Wymienili go na inny nowy. Jak głowica do mnie wróci i poskładam auto to dam znać co i jak.
 
Do góry Bottom