• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Golf iv 1.6 sr wypadanie zapłonu bez błedu

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
Witam. Borykam się problem z zdiagnozowaniem problemu w moim golfie. Otóż problem to szarpanie silnikiem co kilka sekund i na zimnym i na ciepłym na gazie jest wszystko ok. Z rury leci para i słychać co kilka sekund pufniecie. W komputerze brak błedow co do wypadania zaplonu pojawiają się jedynie błędy:
00283, 00537,01316,01177,
Co zrobiono w aucie:
Remont silnika głowica obróbka komplet plus nowe pierścienie
Wymieniono kable zapłonowe
Wymieniono cewka
Wymieniono przepływke
Uszczelki kolektora sprawdzony na szczelność jest ok
Wymieniono uszczelki wtryskow I jeden wtrysk
Wymieniono regulator cisnienia paliwa
Wymieniony filt paliwa
Zmieniona przepustnic na używkę skv bo wcześniejszą trzymała obroty na 1100 na wolnych
Wymieniono sondę na bosha
Nowy rozrząd
Sprawdzony filtr oparów paliwa
Wymieniony akumlator na nowy
Gaz był sprawdzany jest ustawiony perfekcyjnie
Ręce już opadają gdzie szukać przyczyny
Macie jakieś pomysły?
A i świece też wymienione
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
513
Punktów
103
Wiek
28
Miasto
Świdnica
Gaz zakręcaj, kasuj błędy i zobacz sobie jak sonda pracuje
 

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
41
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
A czym skanujesz? Bo ten ostatni błąd wskazuje na uszkodzenie sterownika.

Czy jest jakiś opis błędu jak skanujesz?

Dodatkowo, zakrec gaz i odłącz wtryskiwacze gazu. Nie znam się za bardzo na instalacjach LPG, ale słyszałem, że wtryski mogą puszczać i nawet jak zakrecisz to i tak LPG będzie się dostawało do mieszanki.

Dodatkowo, co z korektami paliwa?

Jeśli używasz VCDS to kanał 032 i 033.

Bo pierwszy i trzeci błąd to od ABS.

I jeszcze dokładnie sprawdź szczelność dolotu. Dymiarką. To trzeba wykluczyć.

Głowica była robiona, sonda czysta? Nie uswiniona?

Dodatkowo, jak kompresja? Pierścienie były robione, ale może coś jest nie tak z kompresja.
 

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
513
Punktów
103
Wiek
28
Miasto
Świdnica
Bogata mieszanka (za dużo paliwa, za mało tlenu) jest wykrywana, gdy napięcie sondy lambda jest powyżej 0,45 V, zwykle w zakresie 0,7–0,9 V.

Uboga mieszanka (za mało paliwa, za dużo tlenu) jest wykrywana, gdy napięcie spada poniżej 0,45 V, często w zakresie 0,1–0,3 V.

Czy te wartości Ci coś podpowiedzą?
 

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
A czym skanujesz? Bo ten ostatni błąd wskazuje na uszkodzenie sterownika.

Czy jest jakiś opis błędu jak skanujesz?

Dodatkowo, zakrec gaz i odłącz wtryskiwacze gazu. Nie znam się za bardzo na instalacjach LPG, ale słyszałem, że wtryski mogą puszczać i nawet jak zakrecisz to i tak LPG będzie się dostawało do mieszanki.

Dodatkowo, co z korektami paliwa?

Jeśli używasz VCDS to kanał 032 i 033.

Bo pierwszy i trzeci błąd to od ABS.

I jeszcze dokładnie sprawdź szczelność dolotu. Dymiarką. To trzeba wykluczyć.

Głowica była robiona, sonda czysta? Nie uswiniona?

Dodatkowo, jak kompresja? Pierścienie były robione, ale może coś jest nie tak z kompresja.
kompresja według książki, pisałem głowica zrobiona kompletna, pierścienie olejowe wymienione , dolot sprawdzony dymiarką szczelny , sonda jest nowa
jutro zakręcę gaz odepnę wtryski i pojeżdzę i zobaczę czy będzie lepiej
 

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
mechanik mierzył i chyba mówił coś o 3 barach ale napewno mówił że stabilne i że zgodne z wymaganiami, jak na ten moment zastanawiam sie czy sterownik silnika nie jest uwalony. Ostatnio wymieniałem filtr paliwa i regulator cisnienia paliwa auto przez pół dnia jezdziło idealnie zero szarpania zero dymu z rury wydechowej, potem powrót do szarpniecia silnika co kilka sekund na benzynie i pary z wydechu
Jak z ciśnieniem paliwa?
 

Farseer

Uczestnik
Dołączył
8.05.2024
Postów
41
Punktów
10
Wiek
31
Miasto
Pruszków
Tzn sam fakt, że pojawił się ten błąd o sterowniku moze coś oznaczać, ale nie musi. Czy ten błąd pojawił się znowu? Jakiś opis błędu był?

A tak pytanie do innych, skoro to się dzieje na zimnym i na ciepłym, to możnaby było skasować korekty długoterminowe i zobaczyć, czy to wina sondy?

Bo tak sobie myślę, że na zimnym to może przez to, że korekty. Więc to teoretycznie może wykluczyć ingerencję sondy?

Wtedy jak szarpie na zimnym to wiemy, że to nie sonda jest wadliwa, bo ona nie działa na zimnym jak jest open loop, a korekty będą nowe, więc brak poprzednich parametrów zapisanych.

Dobrze myślę?

A tak to autorze spróbuj z to wtryskami. Zakrec butlę i odłącz całkowicie przewód zasilający listwę.
 
Ostatnia edycja:

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
Komputer Wymieniony na czysty z nowym softem i jak narazie auto nie do poznania

Edit//

Kilka dni jeżdżone i teraz pojawią się problem wyskakuje błąd 00537 dolna granicą krańcowa. Samochód dlugo kręci żeby odpalić po odpaleniu czuć lekko nierowna pracę jakieś pomysły?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

Corel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
7.05.2018
Postów
513
Punktów
103
Wiek
28
Miasto
Świdnica
Brak ciśnienia paliwa - pompa paliwa, zapchany filtr, lejące wtryski lub brak kompresji.
 

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
Brak ciśnienia paliwa - pompa paliwa, zapchany filtr, lejące wtryski lub brak kompresji.
Cisnienie sprawdzone jest ok filtr byk wymieniany , wtryski nowy komplet a o kompresji już pisałem jest ok. Jutro pomienimy evap bo to jedyna opcja juz
 

Faja

SuperMechanior
Dołączył
17.08.2015
Postów
194
Punktów
26
Miasto
Puławy
Nie wymieniaj podzespołów tylko diagnozuj. Ciągle nie wiemy co pokazuje sonda na benzynie i na gazie. Piszesz że po wymianie sterownika z nowym softem przez jakiś czas było dobrze. Więc pewnie źle ustawiony LPG rozwala mapę benzyny. Pokaż mapy/mnożnik ze sterownika LPG. Pokaż odczyty z przepływki.
 

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
Nie wymieniaj podzespołów tylko diagnozuj. Ciągle nie wiemy co pokazuje sonda na benzynie i na gazie. Piszesz że po wymianie sterownika z nowym softem przez jakiś czas było dobrze. Więc pewnie źle ustawiony LPG rozwala mapę benzyny. Pokaż mapy/mnożnik ze sterownika LPG. Pokaż odczyty z przepływki.
Narazie to stanełem na evapie bo jak się okazało nasi tam byli i wszystko na silikonie i wszyscy rozkładają ręce był u elektromechanika i oczywiście wszystko ok . Napewno muszę zrobić porządek z wydechem bo mechanik pospawala go chodził dobrze i znowu gdzieś wypadła dziura i od tego momentu są problemy do poniedziałku ogarnę te dwa tematy i jak będzie dalej problem to rzucę tu odczyty o których mowisz
Narazie to stanełem na evapie bo jak się okazało nasi tam byli i wszystko na silikonie i wszyscy rozkładają ręce był u elektromechanika i oczywiście wszystko ok . Napewno muszę zrobić porządek z wydechem bo mechanik pospawala go chodził dobrze i znowu gdzieś wypadła dziura i od tego momentu są problemy do poniedziałku ogarnę te dwa tematy i jak będzie dalej problem to rzucę tu odczyty o których mowisz
No i po wymianie sterownika już się nie pojawią blad uszkodzenia sterownika silnika więc jedna rzecz jest wyeliminowana
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
1002
Porady
2
Punktów
236
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Więc pewnie źle ustawiony LPG rozwala mapę benzyny.
Nie w VAG-u, tam sonda wstaje zanim w ogóle dojdzie do przełączenia na LPG - chyba, że ktoś jest fanatykiem i ustawia na 15 stopni. Zresztą standardowo zalewa go na zimnym (grzanie katalizatora), więc żeby LPG cokolwiek tam rozregulowało, to musiałoby z każdego wtrysku lać strumieniem.
 

DarekS4

SuperMechanior
Dołączył
5.02.2018
Postów
354
Punktów
45
Miasto
Bielsko-Biała
Nie w VAG-u, tam sonda wstaje zanim w ogóle dojdzie do przełączenia na LPG - chyba, że ktoś jest fanatykiem i ustawia na 15 stopni. Zresztą standardowo zalewa go na zimnym (grzanie katalizatora), więc żeby LPG cokolwiek tam rozregulowało, to musiałoby z każdego wtrysku lać strumieniem.
Potwierdzam

A ciśnienie pod obciążeniem mierzone ??
 

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
obecnie po wymianie wtrysków i rurki pomiędzy przepływką a przepustnicą ( była lekka dziurka) samochód lepiej chodzi problem jest tylko podczas jazdy jak odpuszczę gaz szarpnie i jak na wolnych obrotach przygazuje to po odpuszczeniu gazu schodzi do bardzo niskich obrotów potelepie chwile silnikiem i wraca spowrotem na równe obroty. W dalszym ciągu pojawia się bład sondy lambda 00537 dolna wartość graniczna i już nie wiem gdzie szukać pomysłów. Szczelność sprawdzona , przepustnica jest skv i zastanawiam się czy to ona nie robi problemów tylko za bardzo nie wiem czy ona wywalałaby błąd sondy
 

Pangia

SuperMechanior
Dołączył
12.03.2023
Postów
1002
Porady
2
Punktów
236
Wiek
30
Miasto
Rzeszów
Na SKV może, ale nie musi chodzić. Choć nie dziwię się, że nie kupiłeś nowej z VDO na przykład, bo cena odstrasza. Było używkę wrzucić, najlepiej z jakiegoś rozbitka.
 

jarek2727

Początkujący
Dołączył
25.02.2025
Postów
14
Punktów
2
Na SKV może, ale nie musi chodzić. Choć nie dziwię się, że nie kupiłeś nowej z VDO na przykład, bo cena odstrasza. Było używkę wrzucić, najlepiej z jakiegoś rozbitka.
Skv kupiłem uzywke aby sprawdzić czy wcześniej był problem i okazało się że było lepiej niestety na allegro oryginalne uzywki najczęściej są w stanie agonalnym. Narazie podmienimy przepustnice i przeplywke z innego auta bo narazie nasza zagwozdka jest niska masa powietrza zasysanego według komputera na halowym to 1.42 mg gdzie powinno być powyzej 1.8 mg
 
Do góry Bottom