• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Golf IV problem z drganiami podczas przyśpieszania

doniu92

Początkujący
Dołączył
8.02.2016
Postów
8
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Dębica
Witam.
Mam Golfa IV 1.6 8v 1998 r. i mam problem z drżeniem kierownicy oraz całego auta podczas przyśpieszania. Jest to odczuwalne od prędkości 120 km/h wzwyż, najbardziej nasilone między 120 a 140 km/h. Jak odpuszczę gaz drżenie ustaje, dodam gazu - pojawia się z powrotem. Lewarek biegów nie drży. Problem głównie występuje przy niskich temperaturach, w lecie ustępuje, w zimie się pojawia. Zimowe koła wyważone, sprawdzone tarcze z piastami zegarem - bicia nie ma. Zawieszenie luzów nie ma.
Pozostaje kwestia napędu, półosi, przegubów wewnętrznych ( w końcu książkowy przykład bicia wskazujący na przeguby wewnętrzne). Pojechałem do swojego mechanika, na podnośniku rozpędziłem auto i drżała prawa półoś. Wymieniłem ją. Problem nie ustąpił. Podmieniłem na tej półosi przegub wewnętrzny - dalej bez skutku.
Jedyne co zostało nie ruszane w tym aucie to lewa krótsza półoś i jej przegub. Przeguby jednak wyglądają na dobre, luzów nie mają góra-dół ani na boki.

Chciałbym dodać, że jest to Golf z tych, które miały wadliwe skrzynie ( zrywało nity w mechaniźmie różnicowym). Problem w tamtym roku dopadł mnie, skrzynia była remontowana, niestety jak później się okazało w trakcie remontu nity uszkodziły delikatnie kilka trybów na różnicówce i delikatnie terkotał. U tokarza zostało to delikatnie przetoczone, skrzynia została złożona. Wszystko chodzi ok, jedyne co to czasami jak się bardzo wsłuchamy tocząc się na luzie słychać bardzo delikatne jak pracuje ten mechanizm.

W związku z powyższym zastanawiam się, czy nie może tego drżenia powodować jakiś luz w skrzyni. Poniżej wrzucam link do filmiku jak pracuje przegub wewnętrzny ( obydwa tak samo delikatne zachwianie mają).


Proszę o doradę czy to normalne, że przeguby podczas pracy delikatnie wykazują kołysanie widoczne na filmie, i jaką diagnozę byście postawili co do tego bicia podczas przyśpieszania zważając na to co już sprawdziłem w tym aucie i na to przeguby wewnętrzne nie wykazują widocznych luzów podczas szarpania za półoś rękami.
 

doniu92

Początkujący
Dołączył
8.02.2016
Postów
8
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Dębica
Poduszki wyglądają ok, jedna od strony kierowcy miała dość to ja wymieniłem na Lemforder i teraz nie widzę problemów. Miałem stukanie jak zrywałem silnikiem na skręconych kołach w prawo, zdiagnozowałem poduszkę, wymieniłem i ustąpiło.
 

doniu92

Początkujący
Dołączył
8.02.2016
Postów
8
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Dębica
Prawy już wymieniłem bo miałem w zapasie używkę, nie pomogło - mimo że nie widać po nich zużycia. Pozostał mi lewy, ale nie chcę się pakować w koszty i robotę, bo cały czas mi zostaje ta skrzynia w myślach...
Co prawda, mogę za ten lewy wsadzić stary, który z prawej strony siedział.
Poza tym czy przeguby mogą się tak zachowywać, że w lecie jest ok a w zimie bije?
I czy mogą robić jaja skoro nie ma na nich najmniejszych luzów wyczuwalnych ?
Nowe przeguby to już nie mały koszt, a parę rzeczy już podmieniłem + koszty diagnozy kół, piast, tarcz. Zbiera się a ja dalej jestem w kropce, dlatego szukam trafnej diagnozy.
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15169
Punktów
1867
Miasto
Sląsk
Wewnętrzne te przy skrzyni nie zewnętrzne przy kołach. rozbierz to zobaczysz jak sa wyrobione
 

doniu92

Początkujący
Dołączył
8.02.2016
Postów
8
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Dębica
Cały czas mówię o wewnętrznych, prawy od strony pasażera wymieniony przy okazji podmiany półośki i nie pomogło. Został nie ruszany lewy, ale nie ma żadnych luzów na nim. Ruszam półośkami na lewo-prawo, góra-dół, szarpie nimi i żadnych luzów. Ale mogę spróbować założyć w jego miejsce ten który siedział w prawej strony.
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15169
Punktów
1867
Miasto
Sląsk
masz tam 3 łozyska a w kielichu sa odpowiednie wyzłobienia to ma byc niewyrobione rozbierz to zobaczysz
 

Marek_S

SuperMechanior
Dołączył
10.07.2012
Postów
15169
Punktów
1867
Miasto
Sląsk
a to jest ten przy skrzyni ?
Jeszcze moze być krzywa felga i wywazenie nic nie pomoze
 
Ostatnia edycja:

doniu92

Początkujący
Dołączył
8.02.2016
Postów
8
Punktów
0
Wiek
32
Miasto
Dębica
Tak jest, mam identyczny, i podobno z drugiej strony jest ten sam ( tak mówił mi mechanik, i po wyglądzie jak patrze pod auto wyglądają na te same). Ja rozbierałem ten na dłuższej półosi i dokładnie taki jak na zdjęciu mam.
 
Do góry Bottom