1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Golf MK7 problem z sensorem Airbag

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Michuv46, 2-06 18.

  1. Michuv46

    Michuv46 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Mam problem z sensorem do Golfa 2015 rok , otóż przywiozłem pojazd z Niemiec ( uszkodzony) . Ma wystrzelone poduszki . Problem jest w tym , że nie ma sensora Airbag , jak powiedział mi sprzedawca , został on wyjęty do ekspertyzy przez Policję czy też ubezpieczyciela .
    Mieli go odesłać po 2-3 tygodniach , mija już miesiąc i nadal go nie mam .

    Auto jest u lakiernika póki co , ale chciałem się dowiedzieć co jeśli tego sensora nie będzie.
    Wiadomo jeśli odeślą ten sensor to wymiana poduszek , kasowanie i powinno być ok .

    Jeśli jednak nie odeślą to jak to ogarnąć . W serwisie pewnie będą chcieli miliony monet za nowy sensor i kodowanie.
    Elektryk mnie nastraszył , że jak nie będzie tego sensora to może być problem , gdyż kodują to online ( nie znam się na tym ).

    Czy ktoś może ewentualnie pomóc w temacie , ogarnąć po VINie nr tego sensora , w Etce w tym roczniku widziałem z 3 różne oznaczenia :(

    Pozdrawiam !
     
  2. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 277
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Zaczekaj na stary
     
  3. nickel

    nickel Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-02 15
    Postów:
    2 021
    Docenione treści:
    322
    Miasto:
    WLKP
    Zgadza sie,kodowanie online.Uzywany nie podejdzie bo ochrona komponentu.
     
  4. misiek1394

    misiek1394 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    379
    Docenione treści:
    99
    Miasto:
    K-K
    Używka podejdzie, tylko trzeba mieć sprzęt. Nie trzeba kodować online.
     
  5. Michuv46

    Michuv46 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Tylko kwestia teraz jakie oznaczenie sensora, ale dobrze wiedzieć, że można ogarnąć bez wizyty w serwisie.
    Póki co czekam za oryginalnym modułem.
    Dzięki za odpowiedzi
    Pozdrawiam
     
  6. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 277
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Carprogiem moze ci sie uda go zrobic
     
  7. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    miechów
    Przecież w każdym nowym VAGu jest ochrona komponentu i da się obejść. Przynajmniej w tych popularnych / normalnych
     
  8. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Zielona Góra
    Carprog nie ma ochrony komponentu, tylko kasowanie crashdata

    Abrites to zrobi z funkcją ochrony komponentu.
     
  9. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 277
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Szukaj uzywki jakiejs a jakos sobie zakodujesz ja.
     
  10. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Zielona Góra
    Jakoś sobie nie zakoduje, bo nie ma czym, a z tego co pisał to dzwonił i mu panowie płakali do słuchawki jak to online trzeba kodować, więc nie mają pojęcia jak to ugryźć.

    Specem też nie jestem, ale powinno dać się to bez samochodu zrobić , tylko trzeba kupić sterownik po vin konkretny i dać go w virgin, wtedy sam z automatu powinien się przypasować, lub abrites fizycznie z samochodem i sterownikiem, tylko nie pamiętam czy getway z samochodu dawcy nie będzie potrzebny.
     
  11. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 277
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    A drogie sa te sterowniki?
     
  12. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Zielona Góra
    A skąd mam wiedzieć, poda vin to po katalogu będzie wiadomo jaki nr to ma.
     
  13. Michuv46

    Michuv46 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    2-06 18
    Postów:
    8
    Docenione treści:
    0
    Jutro zadzwonię do VW i zobaczymy ile sobie życzą za taki moduł .
     
  14. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 277
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Ja mam chinskie fvdi . Prawde mowiac gowno wiem co to warte. Sterownik ostatnio to carprogiem kasowalem.
     
  15. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Zielona Góra
    Podaj VIN na pw, podam Ci nr. Sterownika.


    Odnośnie chińskiego fvdi to ochronę komponentu ori abrites robi online niektóre sterowniki.
     
  16. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 277
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Ty lepiej urznij glupa i dowiedz sie jakie ma numery i kodowanie

    Ojoj to moj online moglby sie rozdupcyć
     
  17. Serwismiechów

    Serwismiechów Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    18-11 16
    Postów:
    107
    Docenione treści:
    15
    Miasto:
    miechów
    To na virgin sie nie robi tylko troszkę inaczej ale to niech MTM się wypowiada i inni co na codzień to mają a nie ja. Ja jestem laik w tych sprawach ;)
     
  18. Diagbox10

    Diagbox10 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    5-04 18
    Postów:
    1 277
    Docenione treści:
    60
    Miasto:
    Wieś zabita dechami bez pekaesu
    Wlasnie niech pan Tomasz sie wypowie.:) To i my skorzystamy
     
  19. pawcar

    pawcar Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    207
    Docenione treści:
    31
    Miasto:
    Zielona Góra
    A co mu da kodowanie ? jak i tak nie ori sterownika, ani wsadu z niego.

    Jeżeli odzyskasz ori sterownik airbag'u to nic nawet nie będziesz musiał kasować w sensie crash data, zwykły vcds to powinien ogarnąć, tutaj cytat z innego forum :


    Latest models of VW allow by factory design for the crash data to be deleted i.e. for the SAME airbag module to be used for up to 3 crashes. What others said above is correct. The same is true for some latest Skoda, Audi and Seat models.

    For these models any vag diagnostic tool (such as VCDS) is enough to erase DTC codes and have a functional SRS system again - as by factory intention, nothing fishy.


    A tutaj instrukcja vag odnośnie kiedy wymienić moduł airbag po strzale :



    NOTE:these instructions ARE NOT COMPLETE
    Additional
    safety instructions for repair work on seat occupied recognition for front passenger airbag deactivation - country-specific

    The airbag control unit can be used for up to 2 side airbag and/or belt tensioner deployments with the airbag generation 8. »not 8.R«.
    ♦ The airbag control unit can be used for up to 2 deployments of side airbag/driver airbag/front passenger airbag and/or belt tensioner with the airbag generation 9.*, 10.* and 8.R.
    ♦ After the third deployment, the error message “Control unit faulty” is displayed.
    The airbag control unit must be renewed:
    ♦ In the event of a driver/front passenger airbag deployment “though not for airbag generation 9.*, 10.* and 8.R ”
    ♦After 3 deployments of side airbag/driver airbag/front passenger airbag and/or belt tensioner
    ♦In the event of damage to the housing
    ♦In the event of a deformation to the tunnel within a 200 mm radius of the control unit
    Always renew the following:
    ♦ All triggered airbag units.
    ♦ Battery isolation igniter - N253-
    Additionally, in the event of the front passenger airbag being triggered:
    ♦ Dash panel
    ♦ Supports of front passenger airbag unit which have been bent out of shape (must not be bent back into shape)
    ♦ All sensors for front airbag at front end
    ♦ Remaining sensors for lateral acceleration in event of deformation of attachment points in vicinity of sensors
    Additionally, in the event of the driver airbag being triggered:
    ♦ Return spring with slip ring
    ♦ All sensors for front airbag at front end
    ♦ Remaining sensors for lateral acceleration in event of deformation of attachment points in vicinity of sensors
    Additionally, in the event of the side airbag being triggered:
    ♦ Pressure sensors on the triggered side
    ♦ Lateral acceleration sensors on the side affected
    ♦ Seat cover
    ♦ Padding
    ♦ In case of foldable backrest: side padding (if fitted)
    ♦ Remaining sensors for lateral acceleration in event of deformation of attachment points in vicinity of sensors
    In addition for seat occupied recognition:
    ♦ The seat occupied recognition control unit - J706- must always be reset (basic settings) if the front passenger airbag and/or seat belt tensioner on front passenger side has been triggered
    ♦If the seat rail and/or seat pan are renewed after an accident due to deformation, the pressure sensor for seat occupied recognition - G452- must be renewed. Finally carry out basic settings of seat occupied recognition control unit - J706- diagnostic tester.
    Additionally:
    ♦All belt inertia reels with triggered belt tensioners
    ♦All belt inertia reels with triggered belt tensioners
    ♦Belt buckles for all belt inertia reels with triggered belt tensioners and seat belt engaged
    ♦Belt height adjuster (mechanical and electrical) for all belt inertia reels with triggered belt tensioners and seat belt engaged
    –If you suspect that belt tensioners or belt force limiters have been triggered, connect a vehicle diagnostic tester .
    –Under “15 - Airbag” in »Guided Fault Finding« check whether there is a crash entry logged for the airbag control unit.
    –At the same time check whether the “Resistance too high” fault is also logged for belt tensioners and/or belt force limiters. Triggered belt tensioners and/or belt force limiters have to meet both conditions. “Prerequisite: The airbag control unit has not yet been renewed”.
     
    Ostatnio edytowano: 3-06 18
  20. voodo

    voodo Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    3-02 15
    Postów:
    712
    Docenione treści:
    110
    Crasha vcds powinien ogarnąć ale już licznik zdarzeń będzie widoczny.