• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Golf Plus 2.0 TDI CFHC szarpie i gaśnie

Robert Sikora

Początkujący
Dołączył
23.10.2018
Postów
7
Punktów
2
Wiek
47
Miasto
Dębica
Witam wszystkich serdecznie.Mój pacjent to Golf plus 2.0 TDI o kodzie CFHC.Podczas jazdy występują nieregularne mocne szarpania a wlaściwie krotkotrwałe zaniki pracy silnika tak na 0,5s.Błędy jakie odczytałem po przybyciu samochodu to:
-4087 czujnik g28 usterka mechaniczna
-5205 ciśnienie w szynie za niskie
-5216 ciśnienie w szynie za wysokie
-5175 różnica regulacji ciśnienia paliwa
Po skasowaniu i jeździe próbnej prawie od razu pojawia się błąd 4087 i po dłuższej jeździe 5205.
Diagnostykę zacząłem od sprawdzenia wiązki na odcinku skrzynia-podłużnica pod filtrem powietrza.Bez zastrzeżeń.Pomiar przejścia między ECU a czujnikiem-ok.Wymiana czujnika również nie przyniosła efektu.Skupiłem się na układzie paliwowym gdyż ciśnienie podczas w miarę równej jazdy z niewielką prędkością bardzo skacze.Jest 500bar a za chwilę skacze od 30 do 900! Podejrzewałem pompę Cr więc chociaż nigdzie nie znalazłem nawet śladów opiłków to poszła do sprawdzenia do jednej z najlepszych firm w okolicy.Po rozebraniu pompa w środku ok-zero śladów zużycia czy zatarcia.Ale Pan stwierdził że mimo wszystko może czasem gubić ciśnienie.Zaufałem mu i zamontowałem fabrycznie nową pompę.Zero zmian.Sfrustrowany zawiozłem mu więc wtryski do sprawdzenia chociaż korekcje wyglądały ok.Pan stwierdził że 3 wtryski uszkodzone.Znowu mu zaufałem i zamontowany został nowy komplet 4 szt.wtryskiwaczy.Zero efektu.Oczywiście przed tymi wymianami sprawdziłem ciśnienie zasilania pompy Cr-4,3 bara.Obie pompy wstępne pracują.Paliwo czyściutkie,filtr paliwa również.Podmieniony został regulator ciśnienia na listwie,regulator dawki w pompie oraz czujnik ciśnienia paliwa-bez rezultatu.Ciśnienie paliwa dalej skacze podczas jazdy.Samochód odpala za każdym razem perfekcyjnie (nawet jak zgaśnie)i na postoju nie ma możliwości wywołania usterki.Na postoju chodzi cicho i równo zarówno na wolnych jak i wyższych obrotach.Na chwilę obecną kończą mi się pomysły i choć siedzę w zawodzie 23 lata i różne trudne przypadki przerobiłem to ten przyznam że mnie zaskoczył.Nie zarobię już na tym samochodzie ale mimo wszystko chcę go naprawić bo nie lubię się poddawać.Będę wdzięczny za jakieś sugestie.Może ktoś miał taki przypadek?Pozdrawiam wszystkich i życzę miłego weekendu.
 
Do góry Bottom