• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Golfik pobór prądu

garnek99

Uczestnik
Dołączył
5.03.2023
Postów
32
Punktów
7
Witam .
Posiadam golfa 3 prawie na full wyposażonego. Ostatnio auto odpoczywa w ciepłym garażu ale zauważyłem że akumulatorek nie trzyma długo, zmierzyłem pobór prądy i wyszło 0.06A . Niby nie dużo ale jednak chyba jak na golfa 3 to za dużo więc zabrałem się do roboty. Wywaliłem wszystkie przekazniki i bezpieczniki i wyszło gdy wywalę bezpiecznik 21 to spada do 0.01A . W skrzynce od tyłu wyjołem wszystkie kostki i na kostce L spada właśnie na 0.01. I to tyle bo nie mogę znaleźć co to zjada. Sprawdziłem centralny zamek pneumatyczny ale i dokładany pilot , krańcówki drzwi, lampka w bagazniku, gniazdo zapalniczki, licznik. Auto nie ma szyberdachu. Nie mam więcej pomysłów dodam że jestem laikiem ale co nie coś zrobie . Może ktoś z was ma jakiś pomysł? Pozdrawiam
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2279
Porady
2
Punktów
199
I nie możesz ustalić za co odpowiada bezpiecznik nr 21?
Ile to ma konia, który rok, jaki silnik?
 

garnek99

Uczestnik
Dołączył
5.03.2023
Postów
32
Punktów
7
2.8 174hp 1995 colur concept. No sprawdziłem za co odpowiada i sprawdziłem właśnie niby wszystkie rzeczy które widnieją w tabelce za co odpowiada ten bezpiecznik Dlatego nie mam już pomysłów
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
2279
Porady
2
Punktów
199
  • DANE POJAZDU​

    KOD SILNIKA
    ABV
    SPECYFIKACJA SILNIKA
    140 KW (190HP) 5800 RPM
    ROK PRODUKCJI
    1994-1998
  • to jest to bo innego nie widzę?
Automatyczne połączenie postów:

jest , 128 KW (174HP) 5800 RPM
Automatyczne połączenie postów:

F21 15 A Oświetlenie wewnętrzne, zegar, oświetlenie bagażnika, centralny zamek, dach otwierany/słoneczny

A przekaźnik za lambdę odpowiada
 

Załączniki

  • Screenshot_25.jpg
    Screenshot_25.jpg
    94,1 KB · Wyświetleń: 7
  • Screenshot_26.jpg
    Screenshot_26.jpg
    120,1 KB · Wyświetleń: 8
Ostatnia edycja:

Camel.serwis

Początkujący
Dołączył
4.03.2023
Postów
5
Punktów
0
Temat poboru prądu na postoju to temat rzeka. Każdy go kiedyś przerabiał. Tylko nie bardzo rozumiem dlaczego autor pruje swój samochód przy poborze 60mA. Zakładając, że akumulator ma 60 Ah łatwo policzyć, że dla pracy tego samochodu pobór jest marginalny. Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że nie ma czegoś takiego jak brak poboru prądu z akumulatora. Samochód przechodzi w stan uśpienia z minimalnym akceptowalnym poborem, ale nigdy nie jest 0. No chyba że to 126p. Każdy moduł elektroniczny podłączony do KL 30 ma stały jałowy pobór w oczekiwaniu na wybudzenie, lub tak jak np. centralny zamek z pilotem nigdy nie usypia. W nowszych samochodach magistrala CAN żyje zawsze, a pobór w stanie hibernacji jest dużo większy. W golfie 3 za pobór na postoju odpowiada centralny zamek (pneumatyk) i ewentualnie dołożony moduł zdalnego sterowania. I obstawiam że ten spokojnie bierze 50mA.
 

garnek99

Uczestnik
Dołączył
5.03.2023
Postów
32
Punktów
7
Koledzy kiedyś miałem golfa 3 2.0 8v pobór prądu był 0.03A tu mam dokładnie 0.68 mA z czego moduł zdalnego sterowania bierze tylko 8mA i akumualtor wytrzymuje mi tylko 2.5 tyg. Auto to weekendowa zabawka i chce żeby było jak wcześniej że stał prawie 2 miesiące
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
3386
Porady
4
Punktów
923
Koledzy kiedyś miałem golfa 3 2.0 8v pobór prądu był 0.03A tu mam dokładnie 0.68 mA z czego moduł zdalnego sterowania bierze tylko 8mA i akumualtor wytrzymuje mi tylko 2.5 tyg. Auto to weekendowa zabawka i chce żeby było jak wcześniej że stał prawie 2 miesiące

używaj tych samych jednostek, a będzie o wiele łatwiej:
0.03A to 30mA

a wracając do tematu. nawet używając googla:

cytując:
Wynik końcowy powinien być od 0.00A do 0.04A ale to jest również uzależnione od tego jaki mamy samochód. Przyjmuje się w średniej klasy pojazdach wynik 0.04A za normę, natomiast w samochodach z bardzo dużą ilością elektroniki pobór prądu może sięgać od 0.06 do 0.08A

więc nie rób scen :)
 

Camel.serwis

Początkujący
Dołączył
4.03.2023
Postów
5
Punktów
0
Ja bym zainwestował jak już się upierasz w akumulator, który z racji wieku nie podlega samorozładowaniu. I będzie po problemie. Bo Twój pobór przy dobrym aku nie ma wpływu na pracę i odpalanie nawet po miesiącu.
 

garnek99

Uczestnik
Dołączył
5.03.2023
Postów
32
Punktów
7
Może i masz racje akumulatorek ma 2.5 roku, zmienię na nowy i zobacze ile wtedy będzie trzymał.
 

garnek99

Uczestnik
Dołączył
5.03.2023
Postów
32
Punktów
7
Witam byłem w inter cars, chłop polecił mi akumulator varty 70A i chyba 760 ah agm bo jak rzadko użytkuje auto to napewno dłużej wytrzyma ile w tym prawdy bo w cenie to 250zł różnicy ?? Jest sen ?
 
Do góry Bottom