1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Grand Vitara 1.9 DDIS kody błędów

Dyskusja w 'Diagnostyka' rozpoczęta przez użytkownika andrzej3000, 11-07 20.

  1. andrzej3000

    andrzej3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-03 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    małopolska
    Kolejna zagadka...co to moze być?

    Car Scanner ELM OBD2
    DTC report
    Selected brand:

    ============1==============
    P0243
    Raw code: 0243
    ECU: 7A
    Status: Oczekująca
    OBDII: Turbocharger (TC) wastegate regulating valve A - circuit malfunction
    Volkswagen: Turbocharger Wastegate Solenoid 1
    ============2==============
    P0243
    Raw code: 0243
    ECU: 7A
    Status: Potwierdzona
    OBDII: Turbocharger (TC) wastegate regulating valve A - circuit malfunction
    Volkswagen: Turbocharger Wastegate Solenoid 1
    ============3==============
    P1431
    Raw code: 1431
    ECU: 7A
    Status: Potwierdzona
    Volkswagen: Fuel Level Sensor 2 Circuit Performance; Vacuum pump,brakes - open circuit / short to earth




    Dodam, że DPF po regeneracji/czyszczeniu

    Turbina po regeneracji

    Wywala kontrolkę DPFa.. i świeci żółty zygzak

    Auto ma 130 000km, silnik w bdb kondycji

    A tutaj takie rzeczy się dzieją

    Dodam, że właśnie też jest problem od czasu do czasu z mocą, po wciśnięciu gazu auto nie jedzie.
    Wymieniony jeszcze nowy czujnik doładowania turbo na ORI Boscha.

    Z tym Volkswagenem to jakaś pomyłka ale tak mi zczytał ELM, (wcześniej robił VW)

    Turbo na gwarancji...3 miesiące wstecz wymienili cały środek na nowy, nie wiem reklamować ?
     
  2. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Sorki, ale jak będziesz to czytał to spodziewaj się wszystkiego. Jak już chcesz sam temat ogarnąć to przynajmniej jedź do najbliższego mechanika i daj sobie wczytać kody usterek jakimś normalnym testerem.
    Potem pisz i zadawaj pytania.
    Może ktoś ci coś podpowie.
     
  3. XMARIO

    XMARIO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    4 173
    Docenione treści:
    6 365
    Miasto:
    Mazowieckie
    andżej ma raw code w ecu, status oczekująca
    dorośnie
     
  4. Iredo

    Iredo Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-06 20
    Postów:
    260
    Docenione treści:
    38
    Zanim będziesz chciał coś reklamować to upewnij się czy wszystko dobrze poskładane, wiązki wężyki wtyczki itp.
     
    Ostatnio edytowano: 12-07 20
  5. andrzej3000

    andrzej3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-03 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    małopolska
    się okazało że znowu DPF się zapchał po 3000km...dziwne...i wywaliło spaliny gdzieś na uszczelce.... ciekawe co jest powodem tego ?
    mechanicy też założyli DPF i go nie zaadaptowali ...to są właśnie tacy dzisiejsi mechanicy..a warsztat duży z SKP
    I się później dziwić że człowiek próbuje sam ogarnąć temat, jak "mechanicy" cośtam zrobią ale i dużo napsują przy okazji.


    Inny okoliczny kolejny "mechanik" wymieniał sprężyny w Audi A4 to nie mógł wybić tej górnej śruby to uciął dobre wahacze szlifierką wcześniej psując też zwrotnice.

    W rezultacie z usterki za 200-300 zł wygenerował kosztów zepsucia na 2500zł
     
  6. Mereth92

    Mereth92 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    6-08 13
    Postów:
    193
    Docenione treści:
    44
    To zacznij jeździć do tych co się cenią bo mają wiedzę i chęci do pracy to Ci nic więcej nie napsują a nawet jeśli to poważny warsztat reklamacje bierze na klatę.
     
  7. andrzej3000

    andrzej3000 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    6-03 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    3
    Miasto:
    małopolska
    Tam gdzie poszło wcale najtańsi nie są, auto jest u partaczów mają poprawić.

    Cenić to dzisiaj wszyscy się cenią a robotę jak spartolą to i tak spartolą