1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Grande Punto 1.3 multijet brak komunikacji CAN

Dyskusja w 'Elektronika pojazdowa' rozpoczęta przez użytkownika Michal.kosmo, 3-12 18.

  1. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    Witam serdecznie iprosiłbym o pomoc z ww autkiem a więc , Punto kilka dni temu nie chciało zapalić obejrzałem na szybko bezpieczniki masy pojazdu oraz oczywiście podłączenie komputerem i pojawiły sie nastepujące błędy :
    -U1726 węzeł poduszki powietrznej
    -U0019 błąd B Can nieciągły
    -U0426 Minicrypt
    poniżej zdjęcia z tymi błedami
    Dalej podczas skanowania komputer nie chce się łączyć ani ze sterownikiem silnika ani z abs ani ze wspomaganiem kierownicy czyli wszystkie moduly którymi steruje BSI.
    przejrzałem wiązki i tak co do zasilania sterownika silnika napiecie na kostce wacha sie 5-7V a powinno być 12 skrzynka bezpiecznikow znajdująca sie pod maską sprawdzona .
    ma ktoś jakis pomysł czy faktycznie moze byc to uwalone BSI czy sterownik silnika wszystkie połączenia masowe przeczyszczona napiecie do BSI dochodzi
     

    Załączone pliki:

  2. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 191
    Docenione treści:
    525
    Miasto:
    Radom
    Szykuj schemat, miernik, oscyloskop i mierz po kolei. Tester tej usterki nie naprawi...
     
    Michal.kosmo lubi to.
  3. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    Schemat mam ale gorzej z oscyloskopem

    Tylko dziwi mnie to czemu na sterownik silnika dochodzi takie niskie napięcie
     
  4. kobra

    kobra Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-10 14
    Postów:
    400
    Docenione treści:
    134
    Miasto:
    Bielsko-B
    Ja do Fiata używam Multiecuscana .I tu moje spostrzeżenie wszystkie moduły z którymi nie możesz się połączyć łączą się na innych pinach niż Body ,Airbag, deska. Może multiplekser w twoim narzędziu źle przełącza .
     
  5. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    W sumie to racja, problem z łącznością może być po stronie sprzętu, aczkolwiek jeśli chodzi o błąd "U0019 błąd B Can nieciągły" to raczej jak dimitriev napisał. Osobiście miałem 3 przypadki błędnej łączności z canem. Żadnej nie udało mi się rozwiązać - ze względu na brak czasu i motywacji. Chętnie się dowiem jak Ci się uda rozwiązać problem.
     
  6. kobra

    kobra Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-10 14
    Postów:
    400
    Docenione treści:
    134
    Miasto:
    Bielsko-B
    Żaden z błędów nie jest stały ,więc nie wiadomo kiedy powstały . Czasem spadek napięcia powoduje wyskakiwanie takich błędów.
     
  7. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    A wiec walka z fiatem ciąg dalszy , dzisiaj wpiolem się w przewody zasilające sterownik silnika i tak po przekręceniu zapłonu na ok 3 sek. Pojawia się napięcie 12 v czyli w chwili testowania zegarów a po tym napięcie spada do 1.7v tak samo wykazuje na przekazniku w skrzynce bezpieczników

    Co do sprzętu testowałem kilka urządzeń W tym najczęściej używam WOW i na nim także jest błąd połączenia ze sterownikiem silnika

    Spadek napięcia był napewno gdyż akumulator był dość słaby dlatego wywalił błąd poduszki ale po doładowaniu błąd znikł na ta chwile Man tylko błąd b-can
     
  8. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Moje propozycje, dorzuć dodatkowe masy. Silnik-buda-aku. Sprawdź też skrzynkę bezpieczników. Może coś jest zawilgocone. Spróbuj go podpiąć lepszym sprzętem niż multiecu czy wow/delphi. Program nazywa się witech - może pokaże coś więcej...
     
  9. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    OK jutro spróbuje

    A i dodam jeszcze tyle ze jakieś pół roku temu wow łączył mi się z nim bez problemu
     
    Ostatnio edytowano: 5-12 18
  10. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    dzisiaj wrzucam kilka fotek wpięcie w kabelek zasilający ECU na nim jest te niskie napiecie oraz miejsce gdzie wchodzi przekaźnik na jednej nóżce mamy napiecie prawidlowe 12V i one jest sterowane po przekręceniu stacyjki przez ok 3-5 sek po chwili przekaźnik steruje ECU z drugiej nóżki czyli te zaniżone do 1.8 V dodam jeszcze że dzisiaj dorzuciłem dodatkową mase aku buda silnik i co zaóważyłem napiecie zasilania jakie wskazuje tester przestało spadać do 11.7V pokazuje normalnie 12.4V IMG_2332.JPG IMG_2336.JPG IMG_2337.JPG IMG_2333.JPG

    a i jeszcze oprócz tego ze nie łączy z ECU to dodatkowo z ABS też
     
  11. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Ostatnio edytowano: 5-12 18
  12. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    ale lektura ciekawa troszke mi to rozjasnilo sytuacje

    czyli reasumując błąd jednego czujnika moze powodować zaburzenia w sieci Can a to ze skaner odczytuje to jak błąd lini Can nie koniecznie musi ona być uszkodzona
     
    Ostatnio edytowano: 5-12 18
  13. Corel

    Corel Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    7-05 18
    Postów:
    163
    Docenione treści:
    39
    Miasto:
    Świdnica
    Dzisiaj jeszcze się doinformowałem (grupa vag) że jeśli jest wymienione radio na nieorginalne, lub coś jest dołożone - robi zamieszanie w łączności CAN( przykład passat b7). I w takim wypadku nie można się połączyć z silnikiem, ani body komputerem.
    Reasumując podobnie jak w twoim przypadku. Powiedz czy próbowałeś łączyć się innym komputerem lub udało Ci się rozwiązać temat ?
     
  14. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    1 191
    Docenione treści:
    525
    Miasto:
    Radom
    Te problemy dotyczyły starych pastuchòw B5. Ktoś ci kita orzenił że w B7.
     
    Corel lubi to.
  15. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    A wiec tak problem poniekąd rozwiązany tylko nie wiem na 100% co mogło być przyczyna w końcu udało mi się nawiązać komunikacje z tym autem a wiec wymieniłem masy na nowe ta główna co leci na budę i silnik dałem taka solidna 20m m ogarnalem wiązki i połączenie udane z nieorginalnych rzeczy co się tam znajdowały to tylko światła dzienne które odpialem bo miałem takie podejrzenie ze mogą mieć coś z tym wspólnego połączenie było na wow

    Dodam tylko ze ani mes ani fes dalej nie chciał się połączyć

    Co do zaburzeń pracy silnika padła przepływka plus czujnik doładowania na kolektorze był zalepiony nagarem oraz sam dolot z egrem
     

    Załączone pliki:

    Corel lubi to.
  16. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    Być może któryś z tych czujników mógł blokować can-a różnie to można interpretować ale to jedyne rzeczy które robiłem i komunikacja się powiodła
     
  17. kobra

    kobra Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-10 14
    Postów:
    400
    Docenione treści:
    134
    Miasto:
    Bielsko-B
    A przejściówkę używałeś ? Soory za pytanie ,ale czasem różnie bywa.
     
  18. Michal.kosmo

    Michal.kosmo Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    30-08 17
    Postów:
    26
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Tychy
    Tak nic to nie dawało