1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Gwarancja i reklmacja

Dyskusja w 'Przepisy i prawo' rozpoczęta przez użytkownika tomeklibig, 28-02 19.

  1. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Witam
    Mam pytanie jak od strony prawnej wygląda sprawa reklamacji? Dokładnie chodzi o czas jaki mam na naprawę pogwarancyjną?
    Ogólnie chodzi o to, że mam klienta z mondeo 2.0TDCI, problem z ciśnieniem paliwa, wyjąłem pompę wtryskową dałem do regeneracji. Auto złożone wszystko Ok. Po dwóch tygodniach problem wrócił. Auto na warsztat, pompa wyjęta, oddana na reklamację, coś tam poprawili, auto złożone, wszystko OK.
    Znowu 2 tygodnie ok i powrót usterki.
    Chcę przyjąć auto ponownie, lecz klient upierdliwy, chce żeby mu w dwa dni auto naprawić, ogólne dosyć pyskaty,
    Nie wiem ile mam czasu na rozpatrzenie reklamacji i ile czasu na naprawę gwarancyjną.
    A jeszcze czy klient może domagać się auta zastępczego, albo obciążyć mnie kosztami za takie auto?
    To mój pierwszy taki przypadek i nic nie wiem.
     
  2. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 102
    Docenione treści:
    553
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Po pierwsze Ty masz 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, Po tym czasie musisz dać klientowi odpowiedź że oddajesz pompę do gościa który regenerował. On ma na naprawę 30 dni roboczych.
    Po drugie nie masz obowiązku posiadania auta zastępczego. Jak mu się tv popsuje to też dostaje drugie na czas reklamacji?
    Po trzecie... Jak to w MK3 to powodzenia...
     
    leeroy15 lubi to.
  3. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Dzieki za odpowiedz.
    Niestety to MK3, miałem nie brać ale znajomy przysłał do mnie człowieka to wziąłem.
    Człowiek co regenerował mówi, że jak znowu pompa to da drugą pompę.
     
  4. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    752
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    14 dni masz na ustosunkowanie się do reklamacji. Czyli w skrócie czy ją uznajesz, czy nie. Klient może wybrać albo naprawę, albo zwrot kasy. Jak naprawa niemożliwa to po prostu oddajesz klientowi kasę za naprawę i tyle.

    Nie musisz mu kupować nowej pompy, nie musisz dawać żadnego auta zastępczego.
     
  5. dejot43

    dejot43 Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    2-10 15
    Postów:
    3 969
    Docenione treści:
    1 543
    Miasto:
    Olsztyn
    W przypadku wtrysku Delphi wyciągam graty a klient sam niesie do regeneracji. Zasadniczo w przypadku każdej regeneracji tak robię, turbina , wtryski, pompy, itp. Po co się potem szarpać.
     
    leeroy15 i toomii76 lubią to.
  6. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Dejot od teraz też tak będę robił z regeneracjami.
    Mikidz pompiarze powiedzieli, że nie zwracają kasy, pompa jest na gwarancji i będą naprawiać lub wymienią na inna. Tylko ja muszę ją znowu wyjąć.
    Ja za pompiarzy kasy nie będę oddawał klientowi, tym bardziej, że faktura za regeneracje jest na dane klienta.
     
  7. motorynka

    motorynka Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    22-05 16
    Postów:
    329
    Docenione treści:
    73
    Miasto:
    mazowieckie
    musisz wyczuć czy lepiej oddać mu kasę nawet trochę stracić ,a w tym czasie co masz poświęcić na pyskatego zrobisz inne auto
     
    toomii76 lubi to.
  8. leeroy15

    leeroy15 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    3-07 17
    Postów:
    1 011
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Ostrowiec
    Zaraz jakiś mądry ci napisze, że "klient połowę zapłaty włoży sobie do kieszeni"... ;)

    To, że oni tak powiedzieli to nie znaczy że tak jest. Jeżeli naprawiają nieudolnie lub wymieniają na części wadliwe to za którymś razem i tak są zobowiązani do zwrotu kasy - ustawa konsumencka... Jeżeli oczywiście klient brał na siebie - czyli na osobę prywatną a nie na firmę...

    "Zgodnie z art. 8 ustawy prawo do odstąpienia od umowy powstaje w konkretnych sytuacjach. Przede wszystkim odstąpienie od umowy będzie możliwe wtedy, gdy żądanie naprawy lub wymiany będzie niemożliwe albo będzie wymagać nadmiernych kosztów. Ponadto odstąpienie od umowy możliwe będzie w sytuacji jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu konsumenta w odpowiednim czasie, jak również w sytuacji gdy naprawa lub wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności (art. 8 ust. 4 ustawy)."
     
    Ostatnio edytowano: 1-03 19
  9. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Jak zdecyduję się na zwrot kasy to ja oddaję tylko za montaż i demontaż a za regenerację nie. Dobrze myślę? Fakture za regenerację wystawili pompiarze na dane klienta prywatne.
    Jeszcze taka sprawa:najpierw podejrzenie padło na wtryski, pierwsza wizyta w warsztacie, sprawdzenie wtrysków, wymiana uszczelek dekla(wtyski w miarę OK).
    Druga wizyta po około tygodniu, sprawa pompy. Tak wiec dwie osobne naprawy. Klient wspominał o zwrocie kwoty za obie naprawy. Co w tym przypadku.
     
  10. pawcar

    pawcar Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    6-02 17
    Postów:
    1 119
    Docenione treści:
    342
    Miasto:
    Manchester
    To jest wlasnie to, bedziesz chcial łatać byle dobrze zrobic klientowi, a potem się taki wyprze i bedziesz jeszcze za to placil. Jak robic to tylko kompleksowo, a juz zwlaszcza tdci mk3 ... :D

    Za wymiane pompy wziales ? Z 600 zl pewnie a juz ja 3 raz wyciagasz...

    Pytanie czy klient sam oddal na regeneracje, czy Ty mu powiedziales gdzie jechac ?
     
  11. leeroy15

    leeroy15 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    3-07 17
    Postów:
    1 011
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Ostrowiec
    Oddaj mu kasę za robotę i miej parcha z głowy... Zrób mu zdjęcie i przyczep na tablicy "tych klientów nie obsługujemy"... Przygotuj sobie kwit, że tyle mu zwróciłeś za taką robotę i niech ci czytelnie podpisze, że kasę przyjął... A jak będzie sapał to powiedz, że robota cię przerosła i musi pojechać do profesjonalisty - wskaż mu konkurencję której nie lubisz :D :D :D
     
    toomii76 i Misiek lubią to.
  12. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Właśnie chodzi o to,że ja pompę zawoziłem do regeneracji i teraz gostek chce zwrot kasy za wszystko.
    W poniedziałek wstawia auto do mnie to sprawdzę czy to w ogóle ta sama usterka wróciła i wtedy zobaczę co dalej.
     
  13. leeroy15

    leeroy15 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    3-07 17
    Postów:
    1 011
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Ostrowiec
    Chcieć to sobie może.... Oddaj mu kasę za robotę. Ma kwit na pompę to niech się z nimi buja.
     
  14. Jarzi

    Jarzi Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    3 371
    Docenione treści:
    869
    Miasto:
    Kaczory
    Właśnie przez takich ludzi nie załatwiam części używanych, regeneracji itp
     
    dejot43 lubi to.
  15. BORCAR

    BORCAR Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 14
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    Inowrocław
    Adres strony:
    Przede wszystkim trzeba ustalic czy klijent bierze FV na firme czy paragon na osobe prywatną, Jak na osobe prywatną chroni go kodeks cywilny i prawo konsumenckie, np wszystkie koszty trzeba mu zwrócic, odpowiedz na reklamacje 14 dni , itp,
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20140000827/T/D20140827L.pdf


    co do montazu :
    „Art. 5611. § 1. Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy.§ 2. Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej. § 3. Jeżeli kupującym jest konsument, może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej


    Jak bierze na firme to juz NIE JEST KONSUMENTEM i zastosowanie ma kodeks handlowy, np zwrot kosztów ale na podstawie nakazu zapłaty, wydanego przez sąd, odpowiedz na reklamacje powinna byc wydana w jak najkrótszym czasie ( kodeks nie okresla najkrótszego czasu)

    Czyli w skrócie ty sprzedajesz na paragon konsumentowi , masz przechlapane 14 dni na odpowiedz reklamacji, oddajesz do hurtowni , oni moga wysłac do producenta i moze to trwac pół roku
     
  16. Mikidz

    Mikidz Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    13-11 17
    Postów:
    752
    Docenione treści:
    289
    Miasto:
    Pomorskie
    A od kiedy kodeks cywilny nie działa w przypadku firm? Coś wiesz, że dzwoni, ale nie wiesz w którym kościele.
     
  17. tomeklibig

    tomeklibig Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    21-02 18
    Postów:
    69
    Docenione treści:
    4
    Miasto:
    Słupsk
    Tylko to wszystko odnosi się do zakupionych części, a co z regeneracją?
     
  18. szachu41

    szachu41 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    19-05 11
    Postów:
    2 102
    Docenione treści:
    553
    Miasto:
    Ząbki
    Adres strony:
    Niestety, ale ma rację ;/ Firma w tym kraju wg prawa to najgorszy sort. Nawet jak kupujesz na aledrogo to w teorii sprzedający nie ma obowiązku zwrócić Ci kasy gdy zwracasz towar
     
    gtszudi lubi to.
  19. BORCAR

    BORCAR Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    3-07 14
    Postów:
    322
    Docenione treści:
    41
    Miasto:
    Inowrocław
    Adres strony:
    Przeczytaj ta ustawe , odnosi sie równiez do usług, zeby reklamowac towar musi byc WADA towaru,

    czy jak załozysz nowe wtryski do opiłkujacej pompy, albo do zawalonego opiłkami zbiornika , to czy wtryski miały wade ?
    Towar wadliwy a uszkodzony to dwie rózne zeczy