• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Hyundai i40 1.7crdi chyba problem z automatem.

wojtis94

SuperMechanior
Dołączył
13.08.2014
Postów
332
Punktów
39
Miasto
Warminsko maz.
Problem (chyba) dotyczy mojego auta hyundai i40 1.7crdi 2012r skrzynia automat 6 biegów hydrokinetyk. Nie mam za bardzo porównać z innym takim wozem jak ta skrzynia pracuje w takim aucie ale wydaje mi się, że z moją jest coś nie halo a mianowicie jest chyba problem z zapięciem lock up.

Według mnie podczas jazdy jest za dużo uslizgu zanim poczuje, że napęd został spięty na 100% wygląda to czasami tak że jedzie na 3 biegu na jeszcze nie zapiętym pod lekkie wzniesienie i potrafi wrzucić 4 bieg na dalej nie zapiętymm lock up. Nie zawsze takie się dzieje zależy od warunków jazdy np lekko z górki wtedy skrzynia pracuje powiedzmy ok ale ogólnie jazda czasami jest już wnerwiająca jakby chciał jechać na nie mógł bo się ślizga. Dodatkówo zauważyłem że np na 4 biegu jadę sobie równo dodając gazu też ma uslizg lekki o 300obr silnik wejdzie wyżej i dopiero jakby dopina i obroty spadną o tą wartość.

Dodam że oleju jeszcze nie zmieniałem ale nie wiem czy jest sens, coś siada w tych skrzyniach na taką przypadłość? Wymiana zaworu by pomogła?
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1611
Punktów
466
Wiek
36
Prawdopodobnie jest Ok.
wejdz w parametry skrzyni. Sprawdz prad sterowania zaworem lockup i zobacz czy konwerter wykonuje polecenia. Poślizg między wałkiem wejściowym skrzyni a obrotami silnika powinien być w okolicy 30-80 obrotów na minutę przy jednostajnej jezdzi
 

wojtis94

SuperMechanior
Dołączył
13.08.2014
Postów
332
Punktów
39
Miasto
Warminsko maz.
Pojeździłem, no i powiedzmy kiedy jadę nim z równa prędkością to ten poślizg mniej więcej wygląda tak jak piszesz, ale nurtuje mnie jedna rzecz że ta skrzynia wrzuca mi na wolne obroty po puszczeniu gazu ale nie zawsze i tak na prawdę nie jestem w stanie ustalić w jakich okolicznościach po puszczeniu gazu będzie trzymał obroty czyli hamowanie silnikiem na biegu a kiedy walnie na wolnych.
Dziś np zacząłem hamować z 90km/h i wrzucił mi na luz a tak no według mnie nie powinno być, potem jak hamowałem z 70 to normalnie został na biegu i nawet z redukcja udało się hamować.
 

Komornik

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.02.2014
Postów
1611
Punktów
466
Wiek
36
Tak jak ci mowilem. Sprawdz prad sterowania zaworem lockup w tym czasie. Jeśli zawór nie wysterowuje to program o tym decyduje ze nie hamuje silnikiem a element wykonawczy jest sprawny. W połowie filmu poniżej masz parametry które trzeba sprawdizic. Z reguły przy hamowaniu silnikiem zawór powinien pracować w połowie zakresu wartości 50-900 mA czyli około 400 mA. Jeżeli jest 50-100 to sterownik nie zarządza włączenia lockupu
 
Ostatnia edycja:

wojtis94

SuperMechanior
Dołączył
13.08.2014
Postów
332
Punktów
39
Miasto
Warminsko maz.
Miałem uruchomiony ten parametr w formie wykresu i zapis był, że zawór pracował min 50 a max 570 mA, z tym że to było podczas jazdy, ok jeszcze wsadze kogoś za fajere a sobie sam na spokojnie popatrzę
 
Do góry Bottom