1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

hyundai tucson 06r 2.0crdi 140km nie jedzie do 2tys/obr

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika toomii76, 2-07 18.

  1. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 113
    Docenione treści:
    582
    Miasto:
    turek
    panowie, trafiło mi się autko jak w tytule.
    objaw, brak mocy do 2tys/obr.
    diagnozowany był przez kolegę. ten się poddał. potem był w serwisie i po dogłębnej diagnozie, stwierdzili, że wszystko ok :)

    brak mocy jest taki, że jadąc naprzykład na 2 biegu przy około 1000 obr, dodajesz gazu i zanim osiągnie 2tys, zdąży się wyjarać fajkę.

    przepływka, egr itp działają i nawet były podmieniane, tak jak sterowanie turbo.
    przelewy ok, wylały troszkę więcej niż powinny ale w normie.
    turbo na krótko, od dołu nie jedzie, potem potrafi wywalić wąż.

    auto pali od strzała, nie dymi, po przekroczeniu około 2.5tys wciska w fotel.

    filtr cząstek odkręcali i ponoć nie było różnicy.

    i jeszcze jedna rzecz, pali 14l/100

    mieliście może coś podobnego, to będę wiedział na czym się skupić.

    aha, uprzedzę pytania, błędów brak :D
     
    misiek1394 lubi to.
  2. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    662
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Radom
    Turbo może reanimowane gdzieś i dali jakiegoś korasa chińskiego. Jak wstaje boost z dołu tzn od 1400 obr? Jaka dawkę paliwa ma od 1500-2000 obr.? Przeplyw powietrza rownież z tego zakresu?
    Jak odepniesz czujniki widzi błędy?
     
    misiek1394 lubi to.
  3. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 113
    Docenione treści:
    582
    Miasto:
    turek
    właśnie, auto ma 93tys oryginał. turbo ori. wstaje około 1,5tys.
    dokładnie się dziś nie przypatrzyłem parametrom.
    po odpięciu błędy widzi. co jeszcze, klapki w kolektorze chodzą płynnie.

    diagnozuję to auto comem, słabo ogarnia to auto.

    ja stawiam na turbo, ale czemu takie spalanie. wcześniej palił 7-8l
     
    misiek1394 lubi to.
  4. dimitriew

    dimitriew Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    16-06 11
    Postów:
    662
    Docenione treści:
    167
    Miasto:
    Radom
    Zerknij na dawki paliwa w jakim zakresie oscyluja.
    Turbo pompuje do jakich wartości? Zerknij jak dawno dpf dopalał.
     
    misiek1394 lubi to.
  5. ecuprojekt

    ecuprojekt Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    1-03 18
    Postów:
    50
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    Janów Lubelski
    Rozrząd jest ok? Mi to wyglada na przekręcone górne koło ustawione do drugiej krawędzi.
     
    misiek1394 lubi to.
  6. turbokrzychu

    turbokrzychu Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    24-05 14
    Postów:
    203
    Docenione treści:
    22
    Ja pierwsze co bym zrobił to sprawdził jak fizycznie chodzi zmienna geometria turbiny, ewentualnie też czy gruszka jest szczelna na membranie.
     
    misiek1394 lubi to.
  7. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 113
    Docenione treści:
    582
    Miasto:
    turek
    Podstawy dziś sprawdziłem.

    Objawy:

    Duże spalanie, brak dymu, brak mocy... Do około 2.5tys.
     
    misiek1394 lubi to.
  8. misiek1394

    misiek1394 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    9-12 13
    Postów:
    379
    Docenione treści:
    98
    Miasto:
    K-K
    A może był u kogoś w szopie na wgranie softa? "czipa"
     
    toomii76 lubi to.
  9. slawek2007.28

    slawek2007.28 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    28-02 18
    Postów:
    480
    Docenione treści:
    81
    Miasto:
    Ostrołęka
    Podobnie miałem z viki c 1.9 cdti 150ps. Jakiś Janusz wywalił filtr fizycznie, a drugi zrobił to ecu-sxxx. Potem takie wianki że głowa mała, temat załatwił ori soft i od nowa dpf-egr off.
     
    misiek1394 i toomii76 lubią to.
  10. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 113
    Docenione treści:
    582
    Miasto:
    turek
    100% nikt nie ruszał. Auta teraz nie mam. Jak przyjedzie to zacznę o dpf bo wysokie spalanie na to wskazuje. Mówili, że było to sprawdzane, ale jak sam nie zobaczę to nie uwierzę. Taki ze mnie Tomasz :)
     
    misiek1394 lubi to.