1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Hyundai Tucson 4x4 2.0 CRDI 4x4 2007 problem z odpaleniem

Dyskusja w 'Pytanie do mechanika' rozpoczęta przez użytkownika tondromski, 16-04 19.

  1. tondromski

    tondromski Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-04 19
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Muszyna
    Witam Szanownych Kolegów,

    Kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Hyundai Tucson 2007 , jakiś czas temu w samochodzie zaczęły się dziać dziwne rzeczy mianowicie:

    Po zakupie samochód był zrywny silny, zauważyłem pewne spadki mocy, wymieniłem zatem olej i wszystkie filtry ( po zakupie był wymieniony tylko filtr oleju, a reszta nie) Pewnego razu rano odpalam samochód zapala po czym gaśnie, z tyłu wydobywał się biały dym, po 3-4 próbach samochód odpala i jakby nigdy nic - jeździ, takich przypadków mieliśmy kilka w przeciągu miesiąca, wiec zacząłem szukać w internecie, i wszędzie pisało , że moze to być zapchany EGR bądź uszkodzony DPF, znalazłem speca od EGR oraz DPF, podjechałem do warsztatu i gość stwierdził ze DPF jest uszkodzony tak, że czyszczenie nic nie pomoże, zaproponował usunięcie oraz wyłączenie w komputerze EGR, stwierdził ze gdy to zrobi , wszystkie problemy się rozwiążą, wiec zgodziliśmy się na ten zabieg. na 2 tygodnie był spokój, nie było problemu, ale po 2 tygodniach ponownie się zaczęło, z taka samą częstotliwością, z ta różnica że wczoraj samochód po ilustam próbach nie odpalał. kiedyś 3-4 próby i w końcu startował, a teraz 20 minut kręcenia i nie działa. Wczoraj kolega podjechał z komputerem , immobilizer działa, pompa paliwa śmiga, ciśnienie jest odpowiednie, zawór egr tez pokazuje ze otwarty 3,2% wiec ja nie wiem o co chodzi, poniżej zdjecie filtra DPF oraz link do filmu



    Bardzo proszę o pomoc, nakierowanie co to moze być, wczoraj
     

    Załączone pliki:

  2. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    165
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    ze Wsząd
    Wylogowany egr i pokazuje ze otwarty? Cos mi nie gra, byleś u kolesia co robił mapę?
    A co to za DPF w tym worku na śmieci? TO CO TY TERAZ TAM MASZ?
    Nie bywasz czasami w AUSTRII? bo ktoś mnie męczył o temat TUCSONA jakieś miesiąc temu i znikł.
     
  3. tondromski

    tondromski Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-04 19
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Muszyna
    Witaj,

    Dziękuje za odpowiedź, też tego nie rozumie, wczoraj kolega podłaczył tucsona pod komputer, i pokazało , że EGR 3,2% podczas rozruchu, ale ja nie mam pojęcia, czy tak ma faktycznie być, nalegałem żeby gość po usunieciu dpf i wyłaczeniu EGR go zaślepił... ale nie zrobił teg, U kolesia co to wszystko robił narazie nie byłem, bo samochód nie działa, i jest 40 km od miejsca naprawy, kazal sobie wysłac filmik ten co załączony jest, i teraz czekam na informacje, gość nie oddzwonił jeszcze, a musze wiedziec co i jak, bo musze tucsona przewieźć do Sącza na lawecie, bo sam nie pojedzie... Ale nie chce tego w ciemno robić, bo wiadomo jacy sa teraz mechanicy.... za usuniecie filtra, oraz wyłaczenie EGR, kase wziął, ale zadnego pokwitowania nie dał, bo przeciez nielegalna sprawa.. Nie przebywam w Austrii, to pierwszy post, i pierwsza próba szukania pomocy. Generalnie w przyszłym miesiacu jadę na urlop do chorwacji, i chciałbym aby samochód był sprawny na taki wypad.
     
  4. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    6 745
    Docenione treści:
    3 854
    Miasto:
    turek
    Widocznie usunęli skutek a nie przyczynę.
     
    XMARI0 lubi to.
  5. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    165
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    ze Wsząd
    Jeżeli 1 diagnoza była OK to myślę ze poprawi i odpali, chyba ze coś innego po drodze siadło (np. turbo stoi) pościągaj dolot i popatrz tam łatwy dostęp masz do wszystkiego.
    Odłącz przepływomierz do testu, i jakie masz cisnienie CR podczas rozruchu?

    EGR trzeba wyprogramowac, można wylogowac go w zamkniętej pozycji i wtedy nie trzeba nawet go zaslepiać, ale niestety po takim zabiegu auto nie bedzie mogło legalnie poruszać się po drogach UE.... nie wiem co masz tam zrobione dokladnie.
     
    Ostatnio edytowano: 16-04 19
  6. tondromski

    tondromski Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-04 19
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Muszyna
    Problem polega na tym ze ja jestem zielony w temacie dolotów turbo itp itd, dziwi mnie fakt, ze kiedys 2-3 razy nie odpalał ale wkoncu odpalał normlanie, a teraz juz nie chce... i to mnie dziwi, informacje jakie uzyskałem od goscia co usuwał DPF jest były takie ze dpf mechanicznie został usunięty, a egr elektronicznie wyłaczony bo nie było podobno potrzeby aby go zaślepiać. to tyle, narazie próbuje sie do goscia dodzwonić ale telefonu nie odbiera.... ciekawe czemu
     
  7. kubart

    kubart Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    8-02 19
    Postów:
    165
    Docenione treści:
    23
    Miasto:
    ze Wsząd
    Ok, kolega miał komputer to myślałem ze coś podziałasz z nim do czasu jak się w końcu dodzwonisz. Skoro miał kompa nie natknął się na coś co go zaniepokoiło?
     
  8. tondromski

    tondromski Nowy

    Offline
    Dołączył:
    16-04 19
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Muszyna
    Był komputer, żadnych błędów nie pokazał, zrobiliśmy diagnostykę sprawdzaliśmy pompę paliwa, immobilizer, ciśnienie paliwa, test sprężania ,