1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Ile kosztuje strojenie radia z anteną?

Dyskusja w 'CB + Nawigacja' rozpoczęta przez użytkownika Furmi87, 23-01 13.

  1. Furmi87

    Furmi87 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    22-01 13
    Postów:
    7
    Docenione treści:
    0
    Ile może kosztować dostrojenie Radia CB z Anteną i przedłużnie przewodu antenowego? Kupiłem antenę i przewód był nietyle za krótki co aż za bardzo idealny co spowodowało że był napięty i w końcu się zerwał. Ile to wszystko może kosztować? Piszcie wszystko co możecie wiedzieć.
    Pozdrawiam Łukasz
     
  2. hamer

    hamer Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    26-05 12
    Postów:
    1 049
    Docenione treści:
    114
    Miasto:
    starachowice
    15 do 20 zł plus materiał
     
  3. mlody67

    mlody67 Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    5-06 12
    Postów:
    1 252
    Docenione treści:
    113
    Miasto:
    Wrocław
    łukasz tu znajdziesz najlepszych speców w tej dziedzinie, poszukaj chłopaka z okolicy i będziesz miał sprzęt szybko i sprawnie zrobiony
     
  4. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Kolego kup sobie reflektometr i sam naucz sie stroic dlatego ze wystrojona antena z radiem i autem rozjezdza sie np na zime czy znowu na lato.
    I kazdorazowo trzeba podstrajac.
    Jak stroisz w punkcie X na dachu to chcac postawic kolejnym razem antene w punkcie Y musisz ja stroic.

    Kabel owszem, jak nie masz mozliwosci i nie wiesz jak lutowac daj do serwisu rtv niech ci to ogarna.

    Reflektometr najtanszy to jakies 50zl a masz go conajmniej na 5-7 lat zanim sie rozkalibruje czy go wstrzasniesz;)

    Jesli bedziesz chcial pomocy z Cb sluze rada w zakresie problemow, strojenia, przerubek i doboru sprzetu.
     
  5. bartosz55

    bartosz55 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    13-02 13
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Racja reflektometr to najlepsze rozwiązanie, sam się nauczysz i taniej i szybciej Ci to wyjdzie
     
  6. rado747

    rado747 Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    25-01 12
    Postów:
    49
    Docenione treści:
    11
    Miasto:
    Polska
    Strojenie to 10 zł a tak jak wyzej najlepiej kupić reflektometr i samemu sie nauczyć stroić
     
  7. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Zalezy gdzie, w wiekszosci tego co slyszalem to 20-30zl.
     
  8. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
    Zasadniczy błąd stawiasz w pytaniu,a mianowicie zestrojenie radia z anteną nie istnieje.Stroisz antenę z karoserią samochodu,Jak będziesz miał to zestrojone,a przy przedłużaniu przewodu antenowego mogą być kłopoty,lepiej założyć więcej kabla i potem go ciąć i mierzyć.Lutować przewodu koncentrycznego nie powinno się wykonywać,a przedłużać tylko złączami UC-1 i tzw.beczką.Co do jasności kosztów,to jak ktoś wykona Ci to SWR-miarką,to może skasować te 10 zł,ale jeżeli pojedziesz do dobrego serwisu,to strojenie odbywa się analizatorem antenowym (bez udziału Twojego radia),gdzie będzie widać oprność falową układu,współczynnik SWR i przełożenie anteny,ew.uszkodzenie przewodu,to wtedy napewno nie zapłacisz 10 zł,bo szm przyrząd kosztuje ok.3000 zł,a porządny serwis ma parę takich analizatorów w zależności używanych w/g potrzeby.Jak już będziesz miał układ antenowy zestrojony to możesz podłączyć każde CB radio bez żadnych regulacji.Radziłbym Ci jednak to zostawić dobremu serwisowi.Pozdrawiam.
     
  9. tirbjd

    tirbjd Nowy

    Offline
    Dołączył:
    23-02 13
    Postów:
    3
    Docenione treści:
    0
    Popieram "obser" nie opłaca się kupować.
     
  10. PogotowieSamochodoweUK

    PogotowieSamochodoweUK Gość

    Offline
    Hehehehe....nie no daj spokuj sam sie wspierwasz z innego konta?:D Mam nadzieje ze admin sprawdzi IP twoje i obser'a.
     
  11. bronmus45

    bronmus45 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-04 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Szczecinek
  12. Bodelix

    Bodelix Nowy

    Offline
    Dołączył:
    10-07 18
    Postów:
    5
    Docenione treści:
    1
    Miasto:
    Kraków
    Zgadzam się z kolegami, choć z drugiej strony - nie święci garnki lepią. Wersja z zakupem SWR-metru jest wystarczająco precyzyjna do normalnego CB i samochodu. Kiedyś prowadziłem serwis CB i trochę anten w samochodach ( również w TIR-ach ) zamontowałem. Przychylam się do opinii że kabla nie powinno się lutować lecz przedłużyć " beczką " i następnym odcinkiem kabla. Strojenie większości anten samochodowych trzeba zrobić metodą skracania kabla. A z tego co pamiętam to w kablu koncentrycznym o oporności 50 ohm węzeł fali występuje co ok 183 cm, z niewielką tolerancją zależną od producenta. Trzeba więc przedłużyć kabel o 210 cm i po kawałku skracać za każdym razem mierząc współczynnik fali odbitej. Jednak radziłbym kupić dłuższy kabel i wymienić cały bez przedłużania bo taniej wyjdzie 5m kabla niż 2m + dwa wtyki i beczka.
    Pozdrawiam
     
  13. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
    IP sobie sprawdzajcie. Bobelix masz sporo racji, ale tylko teoretycznie, bo jakość kabli i ich parametry bardzo odbiegają od ich kart katalogowych. Nieraz ważniejszym parametrem jest oporność falowa całego układu antenowego, zdarza się kupując szemrane anteny, że napis RG58 nie ma nic wspólnego z jego parametrami i oporność szaleje np. 90 ohm, a współczynnik fali stojącej wychodzi nam 1:1,0. Ale z takiego układu może wychodzić pisk, bo niedopasowanie powoduje promieniowanie kabla i sprzężenie z blokiem nadawczym. Analizator wylaże nam prawidłowość masowania anteny. Celem zestrojenia układu antenowego jest dopasowanie SWR i oporności do wyjścia CB, aby 100% sygnału zostało wyemitowane przez promiennik anteny. W prawidłowym systemie zwykła swr-miarka starczy, ale jak coś nie "halo", to trzeba poważniejszego sprzętu, który w pierwszym strzale wykryje nieprawidłowość. O cenie strojenia tak tylko sobie dodałem, ale w sumie to jest marginalna sprawa, porządny ssprzęt został zakupiony, aby prawidłowo zrobić montaż zestawów CB, jak ktoś chciałby zająć się tylko strojeniem, to taki sprzęt na pewno mu się nie spłaci.
    Może zboczę z tematu, ale zobrazuję- jeździłem do mechaników, podłączali jakieś kombajny do Renault 1,5 dci i coś tam pokazywało z ciśnieniami, pojechałem do ASO, zapłaciłem 120 zł i dostałem wydruk z dokładnymi ciśnieniami i trafnym zdiagnozowaniem 3 pompowtrysku, co pomogło. A na tych uniwersalach był błąd, ale chcieli regenerować wszystkie.
     
  14. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Piaseczno
    to ja do takiego aso bym już nie pojechał skoro w renault 1,5 dci widzą pompowtryski:)
    a sam posiadam taki "tani sprzęt" do strojenia ale to chyba dla własnego placebo ustawiam jak w trase jadę

    pozdro
     
    WOODOO lubi to.
  15. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
  16. Dawidek126

    Dawidek126 Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    461
    Docenione treści:
    22
    Miasto:
    Piaseczno
    całkiem możliwe że pokręciło w końcu piątek:) jednak zostanę przy swoim gdyż w aukcji jest zdjęcie poglądowe a w samym opisie jest napisane wtryski/ pompowtryski.... każdy klient widząc wtryskiwacz mówi że to pompka/ pompowtrysk:) ja jeszcze nigdy nie widziałem pompowtrysku w 1,5 dci a juz na pewno nie kodowałem pompowtrysku tylko regulowałem kluczem:) mogę się mylić więc może ktoś inny bardziej doświadczony w tej marce zajmię stronę w tym temacie.
    pozdrawiam
     
  17. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
    Różnica miedzy nami jest taka, że ja dwa miesiące temu w moim aucie Dacia Van 1,5 dci to robiłem i wiem co kupowałem i co kodowali.
     
  18. bronmus45

    bronmus45 Nowy

    Offline
    Dołączył:
    17-04 18
    Postów:
    6
    Docenione treści:
    0
    Miasto:
    Szczecinek
    Dotyczy wypowiedzi - Bodelix,10-07 18
    - Bardzo się mylisz, proponując strojenie anteny przez "docinanie kabla". Najpierw bowiem musisz dostroić kabel, aby wziąć się za strojenie całego zestawu. Szczegóły w moim poradniku pod adresem: https://beem45.blogspot.com
     
  19. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    1 894
    Docenione treści:
    697
    Miasto:
    WWA
    Na pewno o ten silnik ci chodzi...???:woot:
    silnik_1.5_dci_1-1.jpg

    Bo jeżeli tak to sam nie wiesz co piszesz
    :meh:
     
    Dawidek126 lubi to.
  20. obser

    obser Początkujący

    Offline
    Dołączył:
    18-02 13
    Postów:
    96
    Docenione treści:
    9
    Miasto:
    Inowrocław
    Sorry Kolego, ale moja branża to radiokomunikacja i nie rozpoznam Ci tego silnika. Byłe w 3 zaprzyjaźnionych warsztatach i po ich diagnozie zawsze było, że pompowtryski do regeneracji, bo słabo zapalał, a w ASO stwierdzono 3 pompowtrysk, który został dany do regeneracji i zakodowany jeszcze raz i autko chodzi jak złoto.
    Zeszliśmy z tematu, bo sedno dyskusji to diagnoza, na uniwersalnych urządzeniach diagnostycznych wychodziło problemy z ciśnieniem, a na fabrycznym w ASO konkretna diagnoza 3 cylinder.
     

Użytkownicy odwiedzili tę stronę szukając:

  1. strojenie anteny cb cena

    ,
  2. koszt ustawienia radia cb

    ,
  3. strojenie anteny cb Częstochowa koszt

    ,
  4. ile kosztuje swr 221,
  5. na ile starcza antena cb,
  6. ile losztuje kalibraca cbradia