• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Insignia A, Czujnik położenia wału po wymianie rozrządu + trzeszczenie podczas jazdy

Pioter94

Uczestnik
Dołączył
13.01.2020
Postów
32
Punktów
3
Wiek
30
Witam, mam Insignie A z 2009 roku z 1.8 A18XER, instalacją LPG STAG i skrzynią manualną. Auto kupiłem jako uszkodzone ( wypalony zawór ). Auto złożone, od razu wymieniony kompletny rozrząd i zapala się check engine, błąd od czujnika położenia wałka i samochód przy każdym odpaleniu długo kręci. Zakupiono nowy, orginalny czujnik, wsadzono nowy i błąd ten sam, auto dalej długo kręci przy odpalaniu. Dodatkowo podczas jazdy słychać dziwny, trzeszczący dźwięk, który nagrałem. Występuje on "pod obciążeniem", na podnośniku nie udało się go wywołać. Szukałem na forum i znalazłem, że może to być od świec, świece są okej, brak mi pomysłów, a i mechanik nie wie o co chodzi. Odnośnie podobnych dźwięków też niestety nic nie znalazłem w wątkach.
Czy spotkał się ktoś z podobnymi objawami? Z góry dziękuję za pomoc.
 

Dawidek126

SuperMechanior
Dołączył
12.05.2014
Postów
1564
Punktów
293
Miasto
Piaseczno
Jak jesteś pewny rozrządu, sprawdź wiązkę czujnika do ECU pod kątem ciągłości przewodów, jak będzie ok to może sterownik uszkodzony.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3288
Porady
4
Punktów
520

Pioter94

Uczestnik
Dołączył
13.01.2020
Postów
32
Punktów
3
Wiek
30
Problem rozwiązany. Dostałem głowicę o tym samym numerze, ale z Opla Signum, w której różnił się wałek. Wałki przełożone i jest git.
Wiązki sprawdzałem, wtyczkę też.

@heniek1000 Tak, przez gazolinę się wypalił. Wziąłem ją za śmieszną kasę.

Jeszcze mi tylko zostało jechać na szarpaki i znaleźć co mi z tyłu w zawieszeniu puka, bo na podnośniku niby wszystko ok.
 

Pioter94

Uczestnik
Dołączył
13.01.2020
Postów
32
Punktów
3
Wiek
30
Tak czy inaczej dzięki za pomoc :)

Niestety po dwóch dniach ponownie wywaliło check, błędy te same ( czujnik wałka, obwód czujnika ). Auto sporadycznie nie odpali za pierwszym razem. Przestało długo kręcić, pali od strzała. Dźwięk z nagrania dalej występuje. Przy wciśniętym sprzęgle nie ustaje, na luzie nie ustaje. Olej ze skrzyni brak śladów opiłków. Ręce mi opadają.

Czy koła zmiennych faz rozrządu mogą powodować podobne objawy? Zwłaszcza ten hałas podczas jazdy?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3288
Porady
4
Punktów
520
A kto to może wiedzieć. Raczej nie.
...ale najwięcej problemów sprawia układ zapłonowy, szczególnie moduł cewek...

Może przy przekładce, coś było miąchane i dlatego przez chwilę błędu nie było. Wzruszone, ruszone "kablami".
 

Pioter94

Uczestnik
Dołączył
13.01.2020
Postów
32
Punktów
3
Wiek
30
Problem z błędami rozwiązany. Pożyczyłem inną blokadę do rozrządu i po ponownym ustawieniu, inną blokadą jest git. Problem trzeszczenia dalej nierozwiązany.
 
Do góry Bottom