• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Insignia B błąd P12A6 - nie startuje pompa paliwa

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
178
Punktów
3
Miasto
Radomsko
Witam
od 2 tyg. nie mogę sobie poradzić z oplem insignia b z 2017r. Auto zgasło podczas jazdy. Jeszcze parę razy zapalił, ale po 2 dniach postoju gdy ostygł juz nie odpalił. Wywala cały czas błąd sterownika pompy paliwa A12A6 - Moduł sterujący pompa paliwa, obwód włączania - wydajność.
Pompa paliwa jest sprawna na 100% - sprawdzona
Moduł sterujący pompom paliwa ma nr 13519371 - podmieniłem na 2 inne z allegro - na wszystkich 3 modułach ten sam błąd wyskakuje: A12A6
Sprawdzałem wiązkę pod bakiem, polaczenie sterownika we wtyczce, polaczenie wiązek tą pod bakiem z główna która idzie do bagażnika - wszystko wygląda ok. Wyciągałem ECU zeby sprawdzić wtyczki - tez ładne, zero korozji czy jakiegoś nalotu.
Czy ktoś ma jakiś pomysł - ktory pin/kabel to obwód włączający? NA ślepo odłączyłem kabel zielono fioletowy ktory idzie do sterownika pompy i do głównej wiązki - na nim nie pojawia sie żadne napięcie przy rozruch i na zapłonie. Po jego odłączeniu tez nie pojawił sie żaden inny błąd - wiec to może jest ten obwód sterujący, ale podanie na niego 12 V nie uruchomiło pompy a jedynie wywołało błąd A12A6 po wcześniejszym jego skasowaniu(auto wtedy miało włączony zapłon)
Będę wdzięczny za wszelka pomoc
 

WOODOO

SuperMechanior
Dołączył
25.08.2014
Postów
6430
Porady
2
Punktów
2874
Weź już może oddaj to auto albo właścicielowi, albo do jakiegoś elektromechanika, bo to twoje męczenie tematu i zakładanie co chwila nowego wątku już zaczyna byś śmieszno - męczące...:D
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
178
Punktów
3
Miasto
Radomsko
Dla ciebie smiszno meczące a dla mnie proszenie sie skończone sukcesem, bo w końcu mam schemat
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
178
Punktów
3
Miasto
Radomsko
nie prawda, wymieniłem 2 sztuki. Auto ze schematem uruchomiłem w godzinę, uszkodzony byl kabel sterujący modułem pompy - gdzieś w wiązce
 

slawek1

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
20.01.2012
Postów
831
Porady
1
Punktów
289
Wiek
46
Miasto
Świdnica
Musiał od kogoś wyżebrać schemat bo autodata za droga
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
178
Punktów
3
Miasto
Radomsko
Jak bym miał schemat i motał się z nim 2 tyg. to bym musiał naprawdę nie miec pojęcia o kabelkach
 

dawidd1

SuperMechanior
Dołączył
15.04.2015
Postów
178
Punktów
3
Miasto
Radomsko
Gdybym na tym zarabiał to bym pewnie kupił, a ze nie zarabiam to korzystam z uprzejmości tych którzy chcą ja okazać
 
Do góry Bottom