• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Insignia B B20DTH 2.0 CDTI Chwilowy stukot wtryskiwaczy po postoju

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
Witajcie,

Ręce mi już opadają więc szukam pomocy wszędzie. Pacjent to insignia B z 2017 roku z silnikiem 2.0l B20DTH.
Obajwy
Stukot podczas obciążenia silnika ( podczas przyspieszania) w momencie gdy przkładowo zostawie samochód po jeździe czy to krótkiej czy to długiej. . Stukot ten nie pojawia się od razu na zimnym silniku jak np po nocy wsiadam i nim jade. -wtedy słyszę tylko jego twardszą pracę. Natomiast najczęsciej pojawia się on jeździe i pozostawieniu samochodu na np 15 minut na postoju. Wystarczy chwilowo mocniej wcisnąć gaz i przejechać 200m dalej i wszystko wraca do normy. Wtryski były oddane do czyszcenia i nadania nowych kodów. Dodatkowo z innych powodów kupiłem kompelt nowych. Przyszły cieplejsze dni a ja znowu zacząłem słyszeć charakterystyczny stukot pojawiający sie w określonych losowych okolicznościach. Patrzą w parametry rzeczywiste MAP,MAF sensora,sondy Lambda czy częstotliwosci wypalania DPF (srednia w kompterze 560km) przy jeździe po miescie nie mam czego się za bardzo chwycić. Wymieniałem filtry paliwa, olej itd... Monitorowałem temperatury w MAF, czujnika cieczy i nie widzę żadnych nieprawidłowości.
Zastanawiałem sie nad popychaczami zaworowymi ale one to by grały zwłaszcza na zimnym po nocy...
Czy ktoś ma jakis pomysł ? Czujnik MAP senor ma jeszcze wbudowany czujnik temperatury ale niestety nie mam interfejsu który potrafi go odczytać. Nawet nie wiem czy jest do niego podejście. Sprawdzałem jego reakcje na temp na podstawie oporności ale nie mam nigdzie jego danych aby odnieść czy wskazania są prawidłowe.
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
2339
Punktów
465
Miasto
PLE
Podgląd ciśnienia paliwa w chwili występowania anomalii
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
chce wydać mądrze i usunąć ustrkę
Klekania i stukania nikt Ci nie usunie na forum, nawet heniek.
Jak opiłków nie ma w filtrze oleju, spalanie w normie. Oleju nie żre litra na 1000km. To czego chcieć więcej od życia. Jeździć obserwować.

Jolkę podpytaj o fachowca jakiegoś niech Ci poleci...zaraz Ci wybiją z głowy skutecznie raz na zawsze stuki.
Wymiana zaworów na wstępie tak na początek po luz na sworzniu tłoka....klient chce klient ma.
Wydasz dychę i nadal będzie "stukało".
Rozgrzewka już widzę była....
Wtryski były oddane do czyszcenia i nadania nowych kodów. Dodatkowo z innych powodów kupiłem kompelt nowych

Nie odbierz mnie przyjacielu źle. Sarkazm, czy ironia z mojej strony jest podyktowana zachowaniem równowagi.
Po prostu dobrze radzę i dlatego z urzędu i automatu upoważniam się do ironii.
Dyszkę na priva możesz blikiem podrzucić ;)
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1402
Porady
1
Punktów
337
Wiek
31
Podrzuć Tec 2000 i zwróć uwagę czy się poprawiło , jeśli wtryski są nowe , ciśnienie paliwa prawidłowe to zmierz kompresję .
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
Właśnie miałem o Tecu2000 pisać na drugim wątku. Psikuta wyjął mi to z ust...podejrzana sprawa...
Grunt, że ludzie sami zaczynają reklamować...przekaz podprogowy się sprawdził ;)

A wiesz, że po Tecu2000 może mu przestać klekotać...może tak być...50zł nie majątek jak na horyzoncie mamy 5tys/zł
 

Psikuta1994

SuperMechanior
Dołączył
21.05.2020
Postów
1402
Porady
1
Punktów
337
Wiek
31
Nie mówię że Tec to zło , czasem warto zastosować chemię o ile robi się to z głową.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
zmierz kompresję
( chyba już mierzyli, jak przy wtryskach gmerali...o obowiązkowym zalaniu Teca2000 do cylindrów przy takiej operacji nawet nie wspominam ) ;)
Automatyczne połączenie postów:

Wiadomo, że jak masz scorupę to Ci nie puści...ale jak jest maź to elegancko wszystko rozpuszcza...
A do cylindrów na noc to podstawa. Tylko Tec do diesla do wtryskiwaczy ma najlepszą kartę charakterystyki - właśnie do cylindra wlewasz nawet benzynie.

Forte Valve Cleaner też jest dobry, ale trzy razy droższy.
Automatyczne połączenie postów:

Chemia do diesla. Jak to pompy "zażyna" to masakra. Potem to się stabilizuje, ale dostają pompy w dupę.
A dpfy nie?

Nie ma złotego środka.
 
Ostatnia edycja:

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
Płukanki, czyściki wtrysków już były ;) to nie to ;)
 

VoyteQ

Początkujący
Dołączył
8.04.2024
Postów
11
Punktów
1
Skąd wiadomo że to wtryskiwacze ?
EGR sprawdź
patrzyłem po wykresie EGR ale nie widzę nic szczególnego. Powinienem zwrócić na coś uwagę ?

Co śmieszne poznałem osobę której ten sam objaw pojawił się w ostatnim czasie. Osoba ta jest pewna ze pojawiło sie to dopiero teraz i to po wymianie oleju. Co śmieszne ja również mam wrażenie że to wszystko stało się po serwisie filtrowo olejowym wraz płukanką silnika.
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
Może u Wiśni ten olej wymieniłeś i dlatego taki efekt.
 

Ursusraketa

SuperMechanior
Dołączył
20.09.2018
Postów
435
Punktów
97
Spróbuj odłączyć lub zaślepić EGR dla próby nie patrz na wykresiki
 

heniek1000

SuperMechanior
Dołączył
15.11.2017
Postów
3261
Porady
4
Punktów
449
Gdyby CI płacili za trolling to byłbyś bogatym człowiekiem :) pewnie winny jest zły moment dokręcenia korka oleju. Jutro dokręcę na dodatkowej dźwigni :)
Skąd wiesz, że nie płacą.
Głupiś żeś jak but, albo jeszcze głupszy. Nic nie rozumiesz co się do Ciebie pisze.

Z wdzięczności, to już nie powiem co powinieneś mi lizać.
Co za ludzie co za świat...BEZ ODBIORU.
 

wojtis94

SuperMechanior
Dołączył
13.08.2014
Postów
752
Porady
1
Punktów
150
Miasto
Warminsko maz.
Tez o tym pomyślałem tam trzeba pilnować łańcuszka między walkami, może już się rozjeżdża
 

matus1014

SuperMechanior
Dołączył
14.02.2019
Postów
877
Punktów
165
Wiek
27
patrzyłem po wykresie EGR ale nie widzę nic szczególnego. Powinienem zwrócić na coś uwagę ?

Co śmieszne poznałem osobę której ten sam objaw pojawił się w ostatnim czasie. Osoba ta jest pewna ze pojawiło sie to dopiero teraz i to po wymianie oleju. Co śmieszne ja również mam wrażenie że to wszystko stało się po serwisie filtrowo olejowym wraz płukanką silnika.
Wtryski leją albo zaworownia.
 
Do góry Bottom