1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

insignia cdti - problem

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika Dawidek126, 12-01 19 o 14:35.

  1. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    witam
    mam na warsztacie insignie 2,0cdti kombi 2009 rok 118kw/160km.
    rok temu robiony "remont sinika" po czym w listopadzie 2018 silnik nie daje się uruchomić, trafia do warsztatu w okolicy gdzie po zdjęciu obudowy wałków rozrządu okazuję się że spadła jedna dzwigienka a rozrząd przeskoczył. Pod koniec listopada głowica została wyjęta i oddana do sprawdzenia... poszły wszystkie zawory ssące z gniazdami , głowica założona, nowe wszystkie popychacze i dzwigienki, nowy rozrząd na blokadach złożony. silnik po uruchomieniu klepie jak w tym linku:

    https://forum-mechanika.pl/threads/insignia-2-0-cdti-trzaski-w-silniku.24254/

    Po dwóch dniach walki podjęta decyzja o wymianie popychaczy... znowu nowe firmy INA.
    nic w pracy silnika się nie zmienia. ewidentnie klepie góra. Podjechałem do warsztatu w który jest auto i to dzwięk według mnie popychacza. Zmierzyłem ciśnienie oleju w obudowie wałków(zamiast zasilania turbiny)
    i na rozgrzanym jest 1,2 bara gdy dodaje gazu powiedzmy 2,5 tys obrotów to wzrasta do 3-3,5 bara.
    Podjęli decyzję żeby znowu zwalić obudowę wałków , wszystkie popychacze twarde (dodam że zawsze przed zakładaniem nowych wyciskali w imadle)... niema nic podejrzanego...
    mam pytanie czy ustawienie rozrządu jest dokładnie takimi samymi blokadami co 1,9cdti czyli dwa "bolce" wkładane prze obudowe wałków w wałki i blokada WK zakładana na koło i otwór pasuje na jedna śrubę od obudowy w bloku??
    a drugie pytanie co to tak klepie??:)
    koło pasowe WK nowe z klinem , koła zębate wałków dokręcone....cisnienie jest a hałas według mnie jest z góry jak popychacz...
    będe wdzięczny za sugestię:)
    pozdrawiam
     
  2. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 352
    Docenione treści:
    1 073
    Miasto:
    WWA
    STETOSKOP-DIAGNOSTYCZNY-WARSZTATOWY-SAMOCHODOWY_[25094]_1200.jpg Kto jak kto, ale jak już mechanik zadaje takie pytania na forum...??? :eek::woot:
     
  3. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    tego już próbowałem i wychodzi że popychacze, skrzynia korbowa "cicha"
    ale popychacze dwa razy wymieniane całym zestawem...

    tak jak pisałem auto jest już u mnie na warsztacie ale wiem co było robione w poprzednim warsztacie bo to w okolicy. nie będe wymieniał 3 raz popychaczy ... bardziej potrzebuję pomocy w typowych usterkach tego konkretnego modelu, może własnie to któraś z nich powoduje to że popychacze tak grają...
    dodam że gdy przywiezli auto do mnie to przy zimnym odpaleniu jest cisza przez 10 sekund a po tym czasie rytmicznie "przybywa stuków "....
    miska była zdejmowana w lipcu 2018 w celu wymiany uszczelki smoka i jest to potwierdzone wpisem w książce serwisowej... jest na to faktura z ASO.
     
  4. WOODOO

    WOODOO SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    25-08 14
    Postów:
    2 352
    Docenione treści:
    1 073
    Miasto:
    WWA
    Przecież -tak w uproszczeniu- popychacze to nic innego jak siłownik hydrauliczny- żeby się wysunąć to potrzebują bodźca w postaci ciśnienia oleju - jak go nie ma to się nie wysuną... to działanie zero- jedynkowe...:D
    Natomiast przyczyny braku ciśnienia mogą być różne... nie ma go, bo pompa nie podaje- lub spieprza gdzieś po drodze nie dochodząc do celu...:meh:
     
    Dawidek126 lubi to.
  5. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    zastanawiam się żeby zwalić obudowę wałków i powyjmować popychacze, następnie dmuchać powietrzem w kanały olejowe żeby zobaczyć czy we wszystkich otworach po popychaczach(gniazdach) pojawia się olej...

    nie wiem jak by musiało się pozatykać żeby popychacze nie dostały oleju a żeby ciśnienie na obudowie było ok:)
    dopiero w poniedziałek będe sprawdzał dalej:)
    pozdrawiam
     
  6. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    849
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    PLE
    Może tłoki walą o głowicę? Uszczelka prawidłowa? Głowicę robił zaufany fachowiec? Może gniazda za mocno wystają?
     
  7. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    głowica robiona tam gdzie ja zawszę robię więc raczej ok.
    a te ustawienie rozrządu to identyczne blokady jak w 1,9 cdti?? bo takich użyli do ustawienia w warsztacie...
    mam numery częsci i po sprawdzeniu wiem że uszczelka głowicy i popychacze z dzwigienkami są prawidłowe...
    dodam że na zimno odpala i przez 10 sekund jest ok.... potem dochodzi to postukiwanie... cisnienie oleju było mierzone na obudowie wałków i jest ok
     
  8. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    849
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    PLE
    Już kiedyś pisaliśmy na forum. NOWYCH POPYCHACZY SIĘ NIE WYCISKA !!!
     
    Dawidek126 i pawel2406 lubią to.
  9. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 534
    Docenione treści:
    775
    Miasto:
    łódź
    więc to nie popychacze !!!!!!
     
    Dawidek126 lubi to.
  10. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    849
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    PLE
    Sprawdź uszczelki smoka. To może być powodem niskiego ciśnienia oleju.
     
  11. pawel2406

    pawel2406 Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    9-08 18
    Postów:
    1 534
    Docenione treści:
    775
    Miasto:
    łódź
    tak dawidek szukaj gdzie indziej gdyby było odwrotnie przez 10 s stukał to ;) ale tak nie :)bardzo
     
  12. Mesiek

    Mesiek Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    14-08 12
    Postów:
    849
    Docenione treści:
    169
    Miasto:
    PLE
    Druga kwestia to czemu się rozrząd posypał? Ustalona przyczyna? Mieliśmy kiedyś podobny przypadek dwa warsztaty ustawiały rozrząd na blokady a on klepał, a na wale klin ścięty.
     
  13. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    klin był scięty ale poszło nowe koło... do końca nie wiem czemu przeskoczył rozrząd.... w warsztacie zdjeli obudowę i zauważyli że dzwigienka spadł do tego przeskoczył pasek a klin był ścięty... co pierwsze się poddało to nie wiem:)

    na gorąco za każdym razem jak uruchamiam to tłucze...

    nikt nie odpisał czy to taki sam zestaw blokad co do 1,9 cdti??
     
  14. toomii76

    toomii76 toomi

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    4 395
    Docenione treści:
    2 410
    Miasto:
    turek
    Takie same. Lizak i dwa trzpienie że sprężyną w środku.
     
    Dawidek126 lubi to.
  15. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    nie mam pewności czy przy dokręcaniu koła pasowego nie zerwali klina... ale z drugiej strony chyba rozrząd jest wyeliminowany bo przecież na zimno pracuje ok przez 10 sekund.... a tak pracowałby zle zawsze
     
  16. XMARIO

    XMARIO Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    638
    Docenione treści:
    641
    Miasto:
    Mazowieckie
    Jak pali na strzała to rozrząd jest ok. Teraz tylko podmienić popychacze i słuchać czy z tej samej strony cyka.
    Nic kurna jego mać prostszego.
     
    logan124 lubi to.
  17. Dawidek126

    Dawidek126 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    12-05 14
    Postów:
    746
    Docenione treści:
    125
    Miasto:
    Piaseczno
    dwa razy poszły nowe komplety popychaczy w innym warsztacie i nic się nie zmieniło... z resztą wracając do popychaczy to ja zawsze wyciskam...
     
  18. XMARIO

    XMARIO Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    25-10 18
    Postów:
    638
    Docenione treści:
    641
    Miasto:
    Mazowieckie
    Ja w takich przypadkach mówię-Nie ma co pieer//lić, zaczynam od początku.
     
    logan124 lubi to.
  19. jurek1313

    jurek1313 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    2-02 17
    Postów:
    1 104
    Docenione treści:
    77
    Miasto:
    wólka
    Czy popychacze robią sie mietkie ? gniazda popychaczy nie uszkodzone ? krzywki ? jaki wałek - rurka ?
     
  20. Stanisław 1946

    Stanisław 1946 Weteran Grupa Wsparcia Technicznego

    Online
    Dołączył:
    23-08 13
    Postów:
    4 454
    Docenione treści:
    671
    Miasto:
    Szczecin
    Może wałek jest luźny na mostku, popychacze też jak za niskie ciśnienie.