• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

iveco daily 3.0 euro 5 PROBLEM Z TURBO !!

dworak.1989

Początkujący
Dołączył
19.04.2017
Postów
10
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
gubin
Witam mam problem z iveco daily 3.0 euro 5 bi turbo 170 koni , mianowicie problem zaczął się od teoretycznie uszkodzonej turbiny , samochód kopcił jak diabli pił olej litrami , zregenerował turbo auto nadal kopciło piło olej i rzucało olej na wydech , wymieniłem odme wszystko wróciło do normy ale teraz borykam się z wpadaniem auta w tryb awaryjny , auto wpada w awarie miedzy 1600 a 1900 obrotów w momencie kiedy je zamule na biegu i próbuje przyśpieszać w zakresie 1600 a 1900 automatycznie awaria , miedzy 2000 - 3500 wszystko ok auto posiada 2 błedy które się nie kasują i jeden który pojawia się gdy auto wpadnie w awarie dodam że przed całą sytuacją takie rzeczy nie miały miejsca , a więc kody błędów
-P0404 -STAŁY
-P0046 - STAŁY
-P0299 - KASUJE SIĘ , POJAWIA SIĘ GDY AUTO WPADA W AWARIĘ

POMOCY !!

20170419_144226.jpeg
 
Ostatnia edycja:

dworak.1989

Początkujący
Dołączył
19.04.2017
Postów
10
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
gubin
powiem szczerze że nie koniecznie

ale mam pytanie czy wyłącznie EGR i DPF pomoże usunąć problem ?
 

MTM

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.08.2014
Postów
4135
Punktów
874
Miasto
z charakterem
jak to ma euro5 i jeździ po europie to sobie odpuść. Sprawdź ten EGR.
 

dworak.1989

Początkujący
Dołączył
19.04.2017
Postów
10
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
gubin
ok zaczne od sprawdzenie EGR ale teoretycznie gdyby wymiana/naprawa EGR nie zawiele pomogła a mnie już skończyła się cieprpliwość to czy wyłączenie programowe pomoże ?
 

dworak.1989

Początkujący
Dołączył
19.04.2017
Postów
10
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
gubin
u nas w okolicy jest tragedia z warsztatami które zajełyby się takimi przypadkami ... zamówię EGR wymienie i zobacze co będzie się działo najbardziej martwi mnie ten ostatni błąd który pojawia się jak auto wchodzi w awarie , różne opinie już słyszałem że może być układ dolotowy bądź wylotowy nieszczelny że może być przez zapchanego DPF-a (wypalałem już dwa razy) , że może być turbo źle wyregulowane ... nie wiem czego się złapać i gdzie szukać , przed wymianą odmy auto przejechało około 100 km na zregenerowanej turbinie kanały odprowadzające cały czas wypychały olej na turbo a turbo w wydechy czy mogło to zaszkodzić zregenerowanej turbince i czy może być błąd i awaria od tego ? jak egr nie pomoże czego się chwycić ?
 

dworak.1989

Początkujący
Dołączył
19.04.2017
Postów
10
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
gubin
dodam że jak się wkreci juz powyżej 2000 obrotów to leci jak strzała najgorzej jest jak zwolnie i chcę przyśpieszać ze zbyt wysokiego biegu jak np zwolnie i chcę przyśpieszyć od 1500 obrotów to auto się tak jakby "dławi" i wpada w awarie dzieje sie tak miedzy 1600 a 1900 obrotów
 

MTM

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
11.08.2014
Postów
4135
Punktów
874
Miasto
z charakterem
Jedź do jakiegoś warsztatu, zostaw auto, ktoś zrobi diagnozę czymś normalnym nie z krainy ryżu, podejrzy parametry rzeczywiste, oceni, postawi dniagnozę i wymieni co trzeba...
 

dworak.1989

Początkujący
Dołączył
19.04.2017
Postów
10
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
gubin
zawór EGR nowy DPF wywalony , został błąd P0299 i tryb awaryjny... co myślicie o przepływomierzu ?
 

dworak.1989

Początkujący
Dołączył
19.04.2017
Postów
10
Punktów
0
Wiek
36
Miasto
gubin
Egr mialem do wymiany wiec wymienilem dpf byl tak zawalony ze zdecydowalem sie wywalic zostal tylko blad p0299 i teraz myslenczy przeplywka czy regulacja sztangi
 

mechanik.k

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
3.02.2015
Postów
4880
Punktów
1751
Miasto
London
WWW
mechanic-diagnostics-pl-london.mycylex.co.uk
Najczęstsze przyczyny P0046
  • Uszkodzony czujnik ciśnienia
  • Uszkodzony elektromagnes sterujący zwiększaniem turbosprężarki
  • Zwarcie lub otwarcie okablowania w obwodzie elektromagnetycznym do kontroli wzmocnienia
  • Luźne, skorodowane, spalone lub odłączone przewody elektryczne / złączki w obwodzie czujnika ciśnienia
  • Usterka turbosprężarki
  • P0229
  • Obniżenie lub wyciek powietrza dolotowego Nieudana lub uszkodzona turbosprężarka itp.) Uszkodzony czujnik ciśnienia podnoszenia / ładowania Uszkodzony zawór odcinający zaworu obejściowego (VW) Niskie ciśnienie paliwa (Isuzu) Osadzanie solenoidu sterującego dysz turbo (Isuzu) Uszkodzony czujnik ciśnienia wtryskiwacza (ICP) (Ford) Niskie ciśnienie oleju (Ford) Błąd systemu EGR (Ford) Napęd turbosprężarki z regulowaną geometrią (VGT) (Ford) VGT łopatki przyklejają się (Ford)
 
Do góry Bottom