• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

iveco eurocargo tector dymi z odmy na siwo

seacik35

Nowy
Dołączył
18.03.2013
Postów
4
Punktów
0
Wiek
48
Witam. Mam problem z iveco, dymi z odmy na siwo jakby tm przedostawał się płyn. Olej czysty bez oznak płynu, nie bierze oleju, pali równo i prawidłowo, z mocą również ok, spalanie w normie, w momencie gdy autko do mnie przyjechało miało dmuchniętą uszczelkę głowicy. Po naprawie, dumi tak samo jak dymiło przed-jakieś podpowiedzi? Bo ja już rozkładam powoli ręce.
 

seacik35

Nowy
Dołączył
18.03.2013
Postów
4
Punktów
0
Wiek
48
przedmuchy do skrzyni korbowej ... świadczy o znacznym przebiegu .
Zgadzam się z tym że świadczy o dużym przebiegu, jednakże spotkałem się z silnikami w których nie jest to jednoznaczne, mówię tu o rozszczelnieniu tulei. Jeśli silnik o który pytam ma montowane na zimno tuleje wówczas efekt jest taki sam, a silnik wcale nie jest zużyty(wystarczy go uszczelnić). Stąd moje pytanie-jaki model tulei jest zastosowany w silniku Tector
 

spawacz

SuperMechanior
Dołączył
21.04.2013
Postów
250
Punktów
37
Miasto
Tąpkowice (lotnisko Pyrzowice)
Jeżeli wystąpiła by nieszczelność pomiędzy tuleją a blokiem silnika, wtedy masz przedmuchy płynu do oleju i zauważyłbyś czy płynu ubywa a w oleju mleczko jeżeli to nie występuje to tuleje z blokiem szczelne.
Może to jest tak jak z papierosami - jeden więcej dymi drugi mniej ;)

w momencie gdy autko do mnie przyjechało miało dmuchniętą uszczelkę głowicy. Po naprawie, dumi tak samo jak dymiło przed-jakieś podpowiedzi?

A co i jak naprawiałeś ?
Czy tylko wymiana uszczelki ?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

seacik35

Nowy
Dołączył
18.03.2013
Postów
4
Punktów
0
Wiek
48
Jeżeli wystąpiła by nieszczelność pomiędzy tuleją a blokiem silnika, wtedy masz przedmuchy płynu do oleju i zauważyłbyś czy płynu ubywa a w oleju mleczko jeżeli to nie występuje to tuleje z blokiem szczelne.
Może to jest tak jak z papierosami - jeden więcej dymi drugi mniej ;)



A co i jak naprawiałeś ?
Czy tylko wymiana uszczelki ?
Co do papierosów to i ja się zastanawiałem, a co do naprawy to zrobiona była kompletna głowica(planowanie, szczelność, zawory, uszczelniacze), płaszczyzna bloku sprawdzona, polepszyło się więc dodatkowo sprawdzona i uszczelniona sprężarka powietrza(równiż mała poprawa) następnie autko zrobiło około 60km i po tym dystansie już zaczęło strasznie zionąć. Wychodzi na to że góra uszczelniona idealnie, a teraz wręcz w oczach pada dół, który był słaby i najwyrażniej nie wytrzymuje tego obciążenia. Stan wtryskiwaczy wg TEXY ok(jeden przed naprawą był uszkodzony i został wymieniony). Poszukuję teraz dołu tegoż silnika, jeśli ktoś jest w posiadaniu takiego dołu proszę o kontakt.
 
Do góry Bottom