1. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Dowiedz się więcej.
  2. Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Rejestracja otworzy przed Tobą drogę do zupełnie nowego, dzikiego świata motoryzacji!
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusji.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

    Usuń ogłoszenie

Iveco turbodaily '95 panewki do oceny

Dyskusja w 'Silniki diesel' rozpoczęta przez użytkownika tomi4m10, 9-05 18.

  1. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    Witam, czy te panewki należy zmieniać? nie są porysowane, tylko ten kolor, auto miało remont silnika jakiś czas temu i kompletnie spartaczone, przynajmniej uszczelnienia, wydaje mi się też, że te panewki były za mocno skręcone, bo musiałem użyć z rurą całej mocy, żeby to ruszyć, a powinno być 160 Nm...
    https://ibb.co/cr9CM7
     
    Ostatnio edytowano: 9-05 18
  2. PySIEK

    PySIEK Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    10-11 14
    Postów:
    333
    Docenione treści:
    48
    Miasto:
    Podlaskie
    Adres strony:
    Nalezy
     
  3. Blazey

    Blazey Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-03 16
    Postów:
    103
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Wrocław
    Bezwzględnie. Czy ten "remont" nie polegał czasem na spiłowaniu stóp i obudów, by zużyte panewki ciaśniej trzymały? Skoro masz silnik tak rozebrany, to zabierz wał i blok do szlifierni, niech zrobią dokładne pomiary. Sama wymiana panewek może być leczeniem syfa pudrem.
     
    suse1 lubi to.
  4. Jarzi

    Jarzi Gaduła

    Offline
    Dołączył:
    21-04 17
    Postów:
    2 054
    Docenione treści:
    389
    Miasto:
    Kaczory
    Panewki zlom.
     
  5. suse1

    suse1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    163
    Miasto:
    Olkusz
    brak kompozycji ślizgowej panewki bezwzględnie do wymiany\
    raczej to nie wina siły dokręcania
    albo braki w smarowaniu albo po prostu przebieg olbrzymi
     
  6. toomii76

    toomii76 SuperMechanior

    Offline
    Dołączył:
    2-11 14
    Postów:
    2 989
    Docenione treści:
    1 163
    Miasto:
    turek
    zmierz wał.
     
  7. suse1

    suse1 Bywalec

    Offline
    Dołączył:
    18-01 15
    Postów:
    926
    Docenione treści:
    163
    Miasto:
    Olkusz
    co tam mierzyć ?
    no chyba tylko suwmiarką :D
    albo kapitalka albo pasek od portek zamiast panewek albo złomowisko\
    sorki jest jeszcze motodoktor trzy cztery puszki i jazda .......
     
  8. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    tzn, widzę, że ktoś silnik wyciągał i składał, ale fatalnie raczej, bo dowalił stare uszczelki + silikon, auto dobrze jeździło, ale trochę stało nie ruszane, koło roku, kupiłem je i nie mam wiele info, ja po prostu postanowiłem zrobić uszczelnienie półbloku i zobaczyłem te panewki, korbowodowe są za to ok, byłem na motoszlifie, mówi, że 9na 10 bloków iveco fiat jest rozciągnietych i pewnie trzeba by osiowanie, więc stwierdził, że skoro nie chcę nie ma co mierzyć. Nie jest to drogie auto, postanowiłem, że panewki chociaż robię i zobaczę, coś odłożę, jak się coś będzie działo to remont... moje auto, nie sądzę, że będzie robiło więcej jak pare tyś rocznie.
     
  9. Blazey

    Blazey Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-03 16
    Postów:
    103
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Wrocław
    Bez sensu taka robota. Wstawić nowe, resztę mając w opłakanym stanie. Powiedzenie, że pomóc nie pomoże, ale nie zaszkodzi tutaj może się nie sprawdzić. Wydasz pieniądze na panewki, uszczelnienie, a silnik jak będzie wrakiem, tak będzie wrakiem. To już lepiej go zarżnąć i dopiero wtedy się martwić.
     
  10. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    poczytałem trochę i może nie jest ten blok wcale zdeformowany, bo naturalne zużycie panewek to na dole i lekko w kierunku obrotów silnika, tak jak u mnie, gorzej jak są zużyte nieregularnie, bokami itp, wtedy napewno blok do osiowania. Auto już koło 400 tyś zrobiło na tych panewkach...
     
  11. Blazey

    Blazey Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-03 16
    Postów:
    103
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Wrocław
    Ile kosztuje przemierzenie bloku? Ile osiowanie? Więc wolisz oszczędzić pieniądze nawet na pomiar bloku i jeździć później niepewnym silnikiem. Więc podpowiem ci, że pod panewki można podłożyć folię z czekolady. A jak kupisz wyrób czekoladopodobny, to zapłacisz nawet koło 2 zł. Na tyle cię chyba jeszcze stać?
     
  12. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    nie chciał przemierzyć, bo twierdzi, że 9 na 10 jest rozciągnięte, ale wiesz ja nie wierzę wszystkim tak o, szczególnie jeśli chodzi o kasę, osiowanie 1350, szlif wału 350, znajdzie się pewnie jeszcze jakiś korbowód do poprawki...
    inaczej bym się zachował z autem klienta jednak, tu mogę sobie pozwolić.
     
  13. Blazey

    Blazey Uczestnik

    Offline
    Dołączył:
    8-03 16
    Postów:
    103
    Docenione treści:
    13
    Miasto:
    Wrocław
    To jedź do innego, niech pomierzy i zweryfikuje słowa pierwszego. Proste. Chyba, że faktycznie lubisz jeździć miną...
     
  14. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    więc założyłem nowe panewki główne, stare były takie same STD, ale sam skopałem uszczelnienie, bo tam trzeba dać gumowe uszczelki półbloku które twardnieją szybko od temp, chciałem lepiej i zrobiłem grubo na dirkę, jednak dobrze tej dirki nie ściśnie, bo są dystanse, nie byłem pewien czy uszczelni, więc złożyłem auto tylko tak do odpalenia, żeby w razie co szybko rozkręcić, wszystko sprawdziłem, wał leciutko chodzi, rozrząd sprawdzony, wszystkie stopki korbowodów tak jak były, Nm jak trzeba, pali dobrze, pracuje na wolnych ok, ale tak od 1700 rpm w górę na sprzęgle i luzie(to nie od skrzyni) są wibracje których zdaje mi się, że nie było(przy przygazowaniu i odpuszczeniu z 2500 do 1500 czuć nieregularne rzucanie, ale żadnego pukania), sprawdziłem wszystko 3 razy czy coś źle nie przykręcone i myślę, że skoro znów ściągam ten półblok to może faktycznie oddam dół do pomiarów i spytam na motoszlifie o te wibracje, polecacie jakiś zakład w pomorskim i okolicznych województwach?
     
  15. DyziekVW

    DyziekVW Grupa Wsparcia Technicznego

    Offline
    Dołączył:
    12-02 13
    Postów:
    1 583
    Docenione treści:
    356
    Miasto:
    Prudnik Opolskie
    Przypuszczam,że przestawiłeś koło zamachowe względem wału i stąd te wibracje
     
    tomi4m10 lubi to.
  16. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    Ale tam nie ma żadnego znaku, żeby pasowało w jedno miejsce? poza tym to koło, chyba powinno być wyważone?
     
  17. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    poszukałem i faktycznie są cztery wycięcia z przodu koła co 90 st., na wale z przodu jest kropka i wycięcie na przeciwko i teraz pytanie jak to ma być zgrane? bo jeśli mają się któreś z 4 wycięć zgrać z kropką i wycięciem na wale to pasuje chyba i tak w różnych wariantach, no chyba że układ śrub wymusza jedną pozycję i zgranie wału z kołem...

    Z tyłu koła też jest jedna dziurka, ale w osłonach i w bloku nie ma żadnej dziury która by mogła pasować na blokadę koła, więc nie wiem gdzie ta dziurka powinna być? może na dole?

    szukałem też manuala, ale bez skutku.
    https://www.olx.pl/oferta/iveco-dai...-ideal-import-ue-CID5-IDjabqP.html#950fa25ead
     
    Ostatnio edytowano: 17-05 18
  18. tomi4m10

    tomi4m10 Uczestnik

    Online
    Dołączył:
    11-07 12
    Postów:
    409
    Docenione treści:
    27
    Miasto:
    Trojmiasto
    zly trop, kolo pasuje tylko w jednej pozycji.