Witam,
w jaki sposób można sprawdzić gdzie na odcinku wydechowym przepuszcza ciśnienie od turbo?
Silnik 1,8 turbo Golf IV, w ścianie grodziowej jest turbosprężarka i od jakiegoś czasu przy ostrym przyspieszaniu słychać dziwne "jarmolenie" jakby coś wpadło w wirnik, ale ponoć jest to klasyczny efekt, pękniecia kolektora, lub wydmuchanej uszczelki itp.
Tylko sporo z tym zabawy, rozpinania wszystkiego itd, to jak to sprawdzić? Mam zadymiarkę warsztatową ok 0,6 bara ale elementy żeliwne nie będą pokazywac nieszczelności a jedynie wg mnie rurki gumowe itd.
Z resztą jak się dostać ciśnieniem do tych elementów wydechowych? Od przodu turbina to zamyka, z tyłu nie wiem czy to ciśnienie da radę przedostać się od końcowego wydechu aż to katalizatora i turbiny do góry itd.
Mam nam mysli te miejsca:

w jaki sposób można sprawdzić gdzie na odcinku wydechowym przepuszcza ciśnienie od turbo?
Silnik 1,8 turbo Golf IV, w ścianie grodziowej jest turbosprężarka i od jakiegoś czasu przy ostrym przyspieszaniu słychać dziwne "jarmolenie" jakby coś wpadło w wirnik, ale ponoć jest to klasyczny efekt, pękniecia kolektora, lub wydmuchanej uszczelki itp.
Tylko sporo z tym zabawy, rozpinania wszystkiego itd, to jak to sprawdzić? Mam zadymiarkę warsztatową ok 0,6 bara ale elementy żeliwne nie będą pokazywac nieszczelności a jedynie wg mnie rurki gumowe itd.
Z resztą jak się dostać ciśnieniem do tych elementów wydechowych? Od przodu turbina to zamyka, z tyłu nie wiem czy to ciśnienie da radę przedostać się od końcowego wydechu aż to katalizatora i turbiny do góry itd.
Mam nam mysli te miejsca:

