• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jak sprawdzić szczelność kolektora i uszczelek 1,8 turbo

TakiSam89

Nowy
Dołączył
21.09.2025
Postów
2
Punktów
0
Witam,
w jaki sposób można sprawdzić gdzie na odcinku wydechowym przepuszcza ciśnienie od turbo?
Silnik 1,8 turbo Golf IV, w ścianie grodziowej jest turbosprężarka i od jakiegoś czasu przy ostrym przyspieszaniu słychać dziwne "jarmolenie" jakby coś wpadło w wirnik, ale ponoć jest to klasyczny efekt, pękniecia kolektora, lub wydmuchanej uszczelki itp.
Tylko sporo z tym zabawy, rozpinania wszystkiego itd, to jak to sprawdzić? Mam zadymiarkę warsztatową ok 0,6 bara ale elementy żeliwne nie będą pokazywac nieszczelności a jedynie wg mnie rurki gumowe itd.
Z resztą jak się dostać ciśnieniem do tych elementów wydechowych? Od przodu turbina to zamyka, z tyłu nie wiem czy to ciśnienie da radę przedostać się od końcowego wydechu aż to katalizatora i turbiny do góry itd.
Mam nam mysli te miejsca:

kolektorek.jpg
 

Drugi2

SuperMechanior
Dołączył
15.07.2020
Postów
4809
Porady
5
Punktów
1508
Mam zadymiarkę warsztatową ok 0,6 bara ale elementy żeliwne nie będą pokazywac nieszczelności a jedynie wg mnie rurki gumowe itd.
jak jest otwór to dym będzie wylatywał. niezależnie czy w gumie, żeliwie, plastiku czy nawet w plastelinie. dziura to dziura:)


Z resztą jak się dostać ciśnieniem do tych elementów wydechowych? Od przodu turbina to zamyka, z tyłu nie wiem czy to ciśnienie da radę przedostać się od końcowego wydechu aż to katalizatora i turbiny do góry itd.

turbina nic nie zamyka. widziałeś turbinę w środku? to takie dwa wiatraczki na wspólnej ośce. dym przeleci.
podepnij się tam gdzie wepchnąłeś szmatę.

1758478752079.png
prześledź zielone strzałki
 

TakiSam89

Nowy
Dołączył
21.09.2025
Postów
2
Punktów
0
No właśnie tylko jak tam się wpiąć? To jest normalnie zamknięte, skręcone itd, jak się wepnę od strony filtra powietrza to sprawdze dolot a nie wydech.
Nie wiem czy od tyłu od wydechu coś to da jak się podepnę, bo czy ten dym jest w stanie przez całą dlugość do katalizatora i dalej dojść i się przedostać?

To jest ten problem że kupowac kolektor na zapas to bezsensu, z drugiej strony jak go nie będzie a się okaże że aktualny ma pęknięcie, to skłądanie tego z powrotem to bezsens i co wszystko tak będzie stąło i czekało?

Do kitu to jest, tego nie ma jak sprawdzić po prostu, bo wg mnie dym to się nadaje do gumowych/plastikowych części.
 
Do góry Bottom