• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jak usunąć zabezpieczenie fabryczne SCENIC ?

dkamyk

SuperMechanior
Dołączył
25.07.2011
Postów
162
Punktów
2
Miasto
CHICAGO
Panowie. mam zamiar założyć sobie starter odpalający samochodu z pilota, Renault Scenic 2000r. 1.9 dti. Może wieci jak usunąć fabryczne zabezpieczenie tego samochodu bez większych komplikacji żeby mógł odpalać z pilota. co wogóle jest zabezpieczane w tych samochodach?? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Musisz znalezc w module komfortu sygnal odpowiadajacy za blokade/uzbrajanie alarmu. Podczas odpalania ukladu wlaczajacego silnik musi on jednoczesnie odblokowywac zamki oraz wylaczac alarm.
Wiec generalnie twoj uklad podlaczasz do alarmu i jednoczesnie do dodatkowego przekaznika z opozniaczem czasowym okolo 5 sekund. I od tego oto rpzekaznika kolejny przekaznik ze steropwaniem impulsowym zeby ponownie zamknac zamki, ale juz kierujesz sygnal rownolegly do przycisku zamykania od srodka.


Uklad dosyc prosty, ale wymaga pomiarow na aucie zeby wiedziec jak co podpiac.
 

dkamyk

SuperMechanior
Dołączył
25.07.2011
Postów
162
Punktów
2
Miasto
CHICAGO
Nie wim czy dobrze zrozumiałem twoją wypowiedz o tych przekaźnikach, jeśli chodzi o sam sprzęt do startera to mam gotowy kupiony w USA. potrzebuje tylko wyłączyć zabezpieczenie bo wiadomo że bez kluczyka w stacyjce nie zapali odpalając z pilota. tak najlepiej to wogóe bym go wyeliminował. Może wiecie co on blokuje podczas jak jest włączony i jak obejść tą blokadę.
 
P

PogotowieSamochodoweUK

IMMO, alarm, zamki.
Zeby odpalic musi byc sekwencja wylaczenia otworzenia/wylaczenia alarmu i nastepnie deaktywacja immo.

Ale teraz odpalasz i auto jest otwarte.... wiec pasowalo by je zamknac ponownie od srodka mechanicznie guzikiem ktory nie zalacza alarmu;)

Wg mnie musi to wygladac nastempujaco by bylo bezpiecznie komfortowo i profesjonalnie:
1. Wciskasz guzik na urzadzeniu.
2.Urzadzenie wysyla sygnal do odpalania.
3.Sygnal ten jest kierowany do alarmu by go dezaktywowac i otworzyc zamki i rownoczesnie do przekaznika z opozniaczem.
4.Dopiero przekaznik z opozniaczem odpala auto.
5.Silnik odpala i w tym samym momencie kierowany jest kolejny sygnal na inny przekaznik z opozniaczem.
6.Przekaznik z opozniaczem NR2 zwiera wlacznik do zamykania drzwi i rygluje dzrzwi na wypadek gdybys odpalal zdalnie na ulicy.
7.Auto pracuje lecz zamki zamkniete i musisz ponownie otworzyc kluczem/karta lub pilotem zeby wsiasc i jechac.

Dlaczego tak? Dlatego ze bez wysinania oryginalnego alarmu bedzie ciezko zrobic tak zeby nie otwierac drzwi na te 2-4 sekundy.
Zamykanie w 90% aut jest polaczone z uzbrajaniem alarmu.
 

dkamyk

SuperMechanior
Dołączył
25.07.2011
Postów
162
Punktów
2
Miasto
CHICAGO
A może można go jakoś wywalić z samochodu, mi jest nie potrzebny. jakieś informacje na co działa ten imo. w scenicu?? może dam rade go ominoć kabelkami:):)
 

arni_poznań

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
29.11.2010
Postów
16267
Punktów
3314
Wiek
42
Miasto
PZ
weź wyjmij pastylke z kluczyka i ją przytaśmuj do pętli wokół stacyjki :p
 

hamer

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
26.05.2012
Postów
1444
Punktów
185
Miasto
starachowice
u mnie gostki to usówają ale to ich tajemnica z tego co wyniuchałem to trzeba w kompie pogrzebać na youtube widziałem
 

inodiag

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
16.12.2012
Postów
2386
Punktów
308
Miasto
Dąbrowa Biskupia
tego to się na żadnym forum nie dowiesz, chyba że jesteś profesjonalistą i inni to widza ...
trzeba mieć programator, i pozmieniać we wsadzie bsi, czasami potrzebny jest emulator.
za takie coś bierze się od 400-1000zł i nikt raczej Ci tego na tacy nie poda...
przyklej transponder i po sprawie.
a tak w ogóle to jak coś zrobiła fabryka to moim zdaniem nie powinno się przerabiać, zazwyczaj źle to się kończy....
jest takie powiedzenie: przeróbka z wariata na głupka...
oczywiście nie mam zamiaru nikogo obrażać :)
 
P

PogotowieSamochodoweUK

No w polsce to fakt, nic za darmo i dlatego kazdy kazdemu tak samo robi;)
 

renorom

Nowy
Dołączył
19.12.2012
Postów
3
Punktów
0
Miasto
Łódź
witam kolegów,mam problem z wyłączeniem alarmu a tym samym odpaleniem auta.Jest to Scenic model 97 1,6 8v
 

dkamyk

SuperMechanior
Dołączył
25.07.2011
Postów
162
Punktów
2
Miasto
CHICAGO
witam kolegów,mam problem z wyłączeniem alarmu a tym samym odpaleniem auta.Jest to Scenic model 97 1,6 8v

Kolego u ciebie chyba nie ma imo, tylko jest sam centralny zamek, tak gdzieś czytałem.
To co kolega arni_warbus napisał ma sens, myślałem o tym tylko myślałem żeby zdjąć tą obwudkę wkoo stacyjki i zamontować w niej dodatkowy kluczyk ale co do tego kolegi to może będzię lepiej. tylko jak z tą pastylką zrobić
 

renorom

Nowy
Dołączył
19.12.2012
Postów
3
Punktów
0
Miasto
Łódź
Dostałem się do auta przez kufer ,bo mogłem tylko te drzwi otworzyć kluczykiem bo mają inny zamek niż pozostałe ale silnik zakręci i zaraz gaśnie .Wyłącznik drzwi i alarmu (czujnik) ma nad lusterkiem wstecznym
 

renorom

Nowy
Dołączył
19.12.2012
Postów
3
Punktów
0
Miasto
Łódź
Odkąd kupiłem ten wynalazek mam ciągłe kłopoty z jego otwieraniem.Przyszło mi wrócić do epoki malucha ,choć przed tym złomem miałem Nissana X-Traila 2006 .wtedy nie wiedziałem co znacza kłopoty z pojazdem .Był tylko kłopot z kasa na benzynę a ten śmieć jest w gazie

dzięki Ci kolego inodiag jak i innym ,którzy się tu odezwali na moje pytanie
 
P

PogotowieSamochodoweUK

Ja transponder kleilem w taki sposob w punto bo dzieciak przyjechal i odpalal przykladajac inny kluczyk ulamany do stacyjki zeby odpalic. Podkleilem to silikonem do misek i siedzi tam od pol roku;)
 

TOPAS 05

Nowy
Dołączył
20.12.2012
Postów
3
Punktów
0
Miasto
Chełm
Cześć jeżeli pośiadasz CDIF 2 to jesteś w stanie wyłączyć imo programowo i wtedy centralny nieuzbraja tobie alarmu , w przeciwnym razie trzeba wyciąć tyrystor z kompa który rozbraja imo lecz tak jak pisali koledzy to wyższa zkoła jazdy.
 
Do góry Bottom