• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jaki interfejs do osobówek.

bystry_b

Początkujący
Dołączył
18.01.2015
Postów
18
Punktów
1
Witam. Temat kilkukrotnie poruszany na tym czy tez innym forum dotyczący sprzętu diagnostycznego do aut osobowych. Poszukuję czegoś uniwersalnego co by odczytywalo błędy, pokazywało parametry bieżące, miało możliwość robienia jakiś kodowań a nie kosztowało worka pieniędzy. Mam kilka interfejsów do konkretnych marek, ds150e który kiedyś był świetny, również foxwell nt650 który ma ciągle aktualizacje ale często nie łączy się z tym co potrzbeuje. Bawiłem się autelem maxidas dm808 który zrobił na mnie fajne wrażenie. Ma funkcje typowych serwisowek, adaptacje itd. Nie chcę kupować tego samego bo jeśli znajomy ma to w potrzebie będziemy się wymieniać. Chyba najrozsadniejszym urzadzeniem jest Launch. Tylko pytanie który?
W necie jest tego mnóstwo. Ludzie tyle nazw wpisują, że chyba sami nie wiedzą co sprzedają. Każdy niby jest x431 ale jedne pro3 mini, thingdiag, x pro, x431 v v4.0. jedne z czerwoną końcówka, drugie z żółtą.
Często również występuje interfejs autel wyglądający jak mydelniczka i do tego tablet z odblokowanymi oprogramowaniem który niby ma z 19 modułów z którymi może się łączyć. Ale czy takie urządzenie będzie miało funkcję jak launch?
Nie zależy mi na pancernej obudowie, na walizce z końcówkami, wtyczkami itd. Kwota jaką dysponuje to okolo 3 tysiecy złotych.
Co z późniejszymi aktualizacjami? Jakie są kwoty, czy opłaca się wykupywać aktualizacje czy lepiej kupić kolejne urządzenie. No chyba że ktoś programowo potrafi ogarnąć to taniej jak producent.
 

Autoelektronika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.09.2015
Postów
4098
Punktów
1174
troche mało siana panie,jezeli rozmawiamy nt czegos z legalu itd to jedynie jakas uzywke gdzies szukać.Pomysl moze nad DS150 bo jak domniemam miales zamiennik ktory zakonczył kariere w 14r a od tej pory wiele sie zmieniło,mam go i chwale sobie.X431 tez mam i jakos nie umieram z zachwytu jak wielu,moze dlatego ze duzo uzywam takich urzadzen i dostrzegam wiele niedoskonalosci.Jak nie potrzebujesz cudów i sprzetu ktory bedzie sie do ciebie zwracał w pelni po polsku to DS albo cos innego z pelnym dobrym tłumaczeniem.Na launchu połamiesz sobie jezyk i mozg,musisz sie z tym liczyć,chyba ze miales 6 w szkole z angielskiego to bierz i uruchom tylko po angielsku.
 

bystry_b

Początkujący
Dołączył
18.01.2015
Postów
18
Punktów
1
6 szkół angielskiego nie skończyłem, ale jestem młodym człowiekiem który umie szukać rozwiązań i pomocy w internecie więc tłumaczenie i interpretacja nie będzie jakaś skomplikowana. Nie mam działalności gospodarczej więc nie potrzebuje sprzętu z legalnego źródła. Zajmuje się elektryką samochodowa bardziej hobbistycznie- rodzina, znajomi, znajomi znajomych. Nie stać mnie na wydanie ogromnej kasy bo za czym zwróci mi się sprzęt to będzie już przestarzały ale bez dobrego kompa teraz mało co się zrobi. Po patrzę na tego ds150e bo tak jak pisałeś mój to chiński klon który skończył żywot na autach z rocznika 2014
 

bystry_b

Początkujący
Dołączył
18.01.2015
Postów
18
Punktów
1
Nie podchodzę do tego w taki sposób by było to urządzenie do zabawy ponieważ nie chciałbym wydać pieniędzy na coś co mnie na pierwszych trzech samochodach rozczaruje tak jak to było z foxwellem. Szukam urządzenia które będzie w tych pieniądzach najbardziej warte uwagi. Mechaniki nie robię więc mój chinski ds150e często miał komunikację z wieloma modułami takimi jak poduchy, komfort itd. Najniższe modele autela czy launcha mają dostęp do silnika, DPF, przepustnice i jakieś jak dla mnie mało potrzebne funkcje. Potrzebuje czegoś co połączy się z typowo elektrycznymi modułami takimi jak moduł komfortu, szyby, zamki, licznik, ABS, poduchy. Czy coś dla mnie się znajdzie?

Patrzyłem w IC w dziale wyposażenia warsztaty na DS150e ale urządzenie to 3500zl plus do tego oprogramowanie kolejne tyle. A co po roku? Trzeba wykupić abonament czy tylko jak się chce to aktualizacje?
 

bystry_b

Początkujący
Dołączył
18.01.2015
Postów
18
Punktów
1
Dzięki za zainteresowanie tematem. Niestety w różnych źródłach szukałem ale cena kompletnego DSa ( urządzenie, oprogramowanie, licencja) to ponad 10 tysięcy.
A jeszcze jedno pytanie choć może mało profesjonalne. Gdybym zakupił samo oprogramowanie czy po instalacji na komputerze wykrylo by moje chińskie urządzenie i działało by w pełni? Podejrzewam że nie ale może ktoś coś podobnego próbował
 
Ostatnia edycja:

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
1897
Punktów
391
Wiek
37
Miasto
PLE
Dzięki za zainteresowanie tematem. Niestety w różnych źródłach szukałem ale cena kompletnego DSa ( urządzenie, oprogramowanie, licencja) to ponad 10 tysięcy.
A jeszcze jedno pytanie choć może mało profesjonalne. Gdybym zakupił samo oprogramowanie czy po instalacji na komputerze wykrylo by moje chińskie urządzenie i działało by w pełni? Podejrzewam że nie ale może ktoś coś podobnego próbował
Nie
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1002
Punktów
196
Miasto
Podkarpacie
No to ratuje cię tylko kupienie używki np . launch x431 pro v3.0 najlepiej z polskiej dystrybucji myślę że spokojnie do wycharczenia w kwocie do 3000 zł i pewnie z oprogramowaniem z 2020 roku . Może ktoś teraz będzie wymieniał na najnowszego x431 EURO PRO 5 . Nie będziesz miał iveco dostawczych , ale spokojnie przez najbliższe 10 lat za 2000 zł dokupisz roczna aktualizacje .
 

Autoelektronika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.09.2015
Postów
4098
Punktów
1174
Dzięki za zainteresowanie tematem. Niestety w różnych źródłach szukałem ale cena kompletnego DSa ( urządzenie, oprogramowanie, licencja) to ponad 10 tysięcy.
A jeszcze jedno pytanie choć może mało profesjonalne. Gdybym zakupił samo oprogramowanie czy po instalacji na komputerze wykrylo by moje chińskie urządzenie i działało by w pełni? Podejrzewam że nie ale może ktoś coś podobnego próbował

Nie da rady zakupić/pobrac samego oprogramowania. Trzeba mieć urządzenie i podać SN. Przy pobieraniu na stronie prosi o podanie również ID klucza sprzętowego i dopiero wtedy serwer Delphi zezwala i udostępnia soft jak dane się zgadzaja(następuje weryfikacja) . I dlatego tez chińczyk zakończył swoją karierę w bardzo prosty sposób. Również vcds zaczyna poczynać kroki w tym kierunku od ostatniej aktualizacji, kto używa to zauważył że ostatnia instalka wyglądała zupełnie inaczej. Pozdrawiam i dołóż parę groszy i coś wyrwiesz, ewentualnie czekaj i szukaj cierpliwie w sieci, może gdzieś ktoś będzie się pozbywać jakiej używki za pół ceny.
 

bystry_b

Początkujący
Dołączył
18.01.2015
Postów
18
Punktów
1
Użytkownicy znają ceny swoich urządzeń i mało kto odda za pół darmo.
Przeglądając urządzenia mniej znanych producentów natknąłem się na AUTOXSCAN RS900 PRO. Cena normalna, z opisu wynika że potrafi wykrywać moduły jak Delphi. Może ktoś z użytkowników ma takie urządzenie i podzieli się opinią. Ewentualnie wezmę coś droższego na raty.
Gdybym jednak zdecydował się wydać więcej pieniędzy to jakie urządzenie polecił byś, ponieważ wcześniej pisałeś że pracujesz na interfejsach różnych producentow
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1002
Punktów
196
Miasto
Podkarpacie
Dostałeś już odpowiedz .
Od 2017 roku producenci wprowadzają SGW . Ponoć do 2025 wszyscy producenci będą to mieć a w tedy żegnaj diagnostyka komputerowa bez opłacenia bardzo drogiego abonamentu .
Launch x431 pro v3.0 - diagnozujesz wszystko oprócz modeli które maja sgw . Jak wygaśnie abonament to dalej robisz diagnozy .
Launch x431 EURO PRO 5 - obsługuje SGW ( każdy koncern wymaga dopłaty do standardowego abonamentu 850 zł , na ten moment jest obsługa sgw dla : kia/hunday , vag , fca(fiat) , Mercedes , renault . W tym roku będzie jeszcze bmw ) . Po skończeniu abonamentu (nie przedłużeniu) masz funkcjonalność starego launcha .
 

Vicia

SuperMechanior
Dołączył
26.12.2018
Postów
2608
Porady
1
Punktów
627
Wiek
34
Miasto
Centrum Kraju
Noi tak powinno być ... Skończy się diagnoza po szopach i cuda wianki jak ostatnio co to tylko skasował błędy a auto nie chciało później palić bo coś tam coś tam ..jeżeli ktoś o tym poważnie myśli i powiedzmy suma 25-30 tysięcy na coś co diagnozuje auta nie stanowi powodu do płaczu to wiadomo że to mu się zwróci ..a nie do zabawy, do zabawy to jest grzechotka ...

Albo inaczej tak jak by jechać do burdelu(agencja towarzyska) i popatrzeć ...za dobrą zabawę też trzeba solidnie zapłacić;)
 

Autoelektronika

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
30.09.2015
Postów
4098
Punktów
1174
Użytkownicy znają ceny swoich urządzeń i mało kto odda za pół darmo.
w to nie watpie

Noi tak powinno być ... Skończy się diagnoza po szopach i cuda wianki jak ostatnio co to tylko skasował błędy a auto nie chciało później palić bo coś tam coś tam ..jeżeli ktoś o tym poważnie myśli i powiedzmy suma 25-30 tysięcy na coś co diagnozuje auta nie stanowi powodu do płaczu to wiadomo że to mu się zwróci ..a nie do zabawy, do zabawy to jest grzechotka ...

Albo inaczej tak jak by jechać do burdelu(agencja towarzyska) i popatrzeć ...za dobrą zabawę też trzeba solidnie zapłacić;)
cos w tym jest heh.Kto z was ma vcdsa z legalnej dystrybucji to widział co było przy ostatniej aktualce;),szkoda ze tak pozno ale lepiej pozno niz wcale i mam nadzieje ze tak bedzie za kazdym razem.
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Odnośnie vcds to stary kabel robi tylko samochody do roku modelowego 2018 . Reszta lata już na nowym kablu od nich. Stary kabel żółte złamali, więc mają teraz tylko pro wersje HEX NET a sam kabel przejściowy V2 jest dostępny z ograniczonymi nr vin...

Szopo partacze i reszta dalej będą się łączyć, kwestia przejściówek i wpinania się bezpośrednio w can.
Kwestia żeby tylko ominąć wejście do getway'a. Jest już tego pełno przecież na rynku...


Launch'a też przecież złamali, więc kwestią czasu jest włączenie marek online... też sobie jakoś poradzą.

Fakt Delphi :d nawet ten 2017 dużo już nie pomoże...
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
Do koncernu fiat jest to :


Minusem jest fakt, że za każdym razem trzeba się wpinać tą kostką w Getway'a. Chyba, że właściciel zamontuje to na stałe...
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1002
Punktów
196
Miasto
Podkarpacie
SGW bypass działa z samochodami FCA do 2020 roku (oddzielny moduł sgw w którego miejsce wpinasz bypass) . Od 2021 SGW jest zintegrowane z BCM także GAME OVER .
A po co Chińczycy mieli by łamać lancha jak go produkują ?? Tylko polaczki sprowadzają wersje na rynek azjatycki (czarna obudowa zamiast czerwonej ) bo wychodzi taniej , tak zwany dziki import .
By Chińczycy mogli zhakować program to muszą mieć pliki źródłowe a ich nie ma !!!
W starych samochodach diagnostyka polegała ze spinasz w obd kabelek który jest podpięty (poprzez usb , bluetooth , wifi ) do laptopa na którym jest zainstalowane oprogramowanie . W przypadku SGW do obd wpinasz kostkę która łączy się z przypisanym łączem internetowym(w mercedesie masz wbudowana kartę e-sim ) sygnał idzie do serwera np. FCA , ty na komputerze logujesz się na stronę internetową i robisz czary mary z samochodem zdalnie . Nie ma fizycznego połączenia miedzy twoim komputerem/laptopem a samochodem .
pawcar - producenci zintegrowali już sgw z bcm , jak ktoś i to będzie chciał obejść do zintegrują z ECU i gówno sobie zrobisz wpinając się bezpośrednio w magistralę can .
Puki SGW miał tylko fiat to były próby walki z tym . W tym momencie Lanuch , texa , snap-on dogadują się z kolejnymi koncernami które wprowadzają SGW by w mniejszych pieniądzach dać użytkownikom swoich interfejsów możliwość diagnostyki bo bez tego takie kombajny nie miały by sensu zakupu . Wystarczył by interfejs obsługujący protokół passthru opłacenie dostępem u np. fca i robisz diagnostykę .
 

Diagbox10

-*-*-
Dołączył
5.04.2018
Postów
6348
Punktów
1091
Miasto
trasa lublin siedlce
Siegaja posrańcy biednym do kieszeni. Branze ktore kosza hajs nadal sa ok tzn rolnictwo transport i budownictwo.
Automatyczne połączenie postów:

Napewno nie zarobia diagnosci tylko firmy. Chore to jest wszystko. Dzisiejsze auta to rzeczywiscie skarb. Wykonane z gownolitu. Firmy produkujace sprzet budowlany trzymaja sie od lat sprawdzonych rozwiazan. Nikt nie ryzykuje na super nowosci . Traktory kombajny koparki ladowarki maja swoj pokladowy system diagnostyczny. Kalibracje robia przez kompa. Silniki sa konstrukcjami sprzed 20 lat. Kazdego klienta ktory narzeka na swoj stary samochod ucze ze to sa smieszne grosze w porownaniu z naprawami nowych aut. Firma launch i tak bedzie chyba najtansza.
Automatyczne połączenie postów:

Np pewnej firmy ciezarowej ciagniki sa na zapisy juz na drugi rok, i pewnej robiacej kombajny to nawet nie przyjmuja zapisow bo nienadazaja z produkcja. A tu z gowna nalepia szajsu i blagaja zeby kupic. A teraz chca zarabiac na diagnostyce bo nie zarabiaja na sprzedazy szajsu. Trwalosc jest do kitu.
 
Ostatnia edycja:
Do góry Bottom