• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jaki tester diagnostyczny do Kia ?

maniakaut

Początkujący
Dołączył
22.09.2020
Postów
18
Punktów
0
Na tą chwilę i raczej docelowo marka KIA.. chociaż do roczników 2018. Później się zobaczy czy są potrzebne inne marki i świeższe auta.

Na różnych stronach i m.in. tutaj polecano:
Launch x431
Autel AP200
GDS VCI
G-scan

Potrzebuję na ta chwilę amatorsko, dla swojego auta i jak będę kupował kolejne.
Przydałoby się:
- serwisowe wypalanie DPF
- adaptacje: nowych kluczyków, reflektorów ksenonowych, czujników ciśnienia powietrza w oponach;
- info o dawce wtrysku w poszczególnych cylindrach
- możliwość wyłączenia irytującego gongu: nie zapiętych pasów, niedomkniętych drzwi, nie wyjętego kluczyka
- trwała dezaktywacja START/STOP

Obsługa może być w pełni po angielsku, nie zależy mi na języku polskim.

1
Ile kosztuje oficjalnie druga marka dla Autel AP200 ?

2
Autel AP200 da się poszerzyć o większą ilość możliwości wgrywając inne oprogramowanie np modyfikowane, nieoficjalne lub coś w podobie ?

3
Diagbox10 pisał, że trzeba uważać na numery skanerów AP200 i nie należy aktualizować do wersji 1.05
ale nie podał szczegółów.. :(
 
Ostatnia edycja:

Adam Gmail

SuperMechanior
Dołączył
27.10.2013
Postów
222
Punktów
22
Wiek
43
Kolego jak do Kia czy Hyundai to się nawet nie zastanawiaj. Tylko Gscan bo to ten sam producent co robi KDS-a i GDS-a.
- serwisowe wypalanie DPF - ogarnia
- adaptacje: nowych kluczyków, reflektorów ksenonowych, - ogarnia
- adaptacje jak to nazwałeś czujników ciśnienia powietrza w oponach - ogarnia oczywiście te gdzie przyuczenie następuje po OBD.
- info o dawce wtrysku w poszczególnych cylindrach - ogarnia
- możliwość wyłączenia irytującego gongu: nie zapiętych pasów, niedomkniętych drzwi, nie wyjętego kluczyka - nie bo ingerencja często nie jest odgórnie możliwa
- trwała dezaktywacja START/STOP - nie ma takiej opcji. Gdyby to producent legalnego testera zrobił to łamie prawo i miałby spore problemy. A Gscan jest legalny a nie jakiś klon.
- oprócz tego robi o wiele więcej jak testy silnika, pompy paliwa, ABS.....
- ogarnia tez bardzo dobrze inne marki japońskie i nieźle grupę niemieckich aut za wyjątkiem Opla
Na alledrogo znajdziesz na pewno coś w dobrych pieniądzach.
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
878
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
Adaptacja kluczyków bez abonamentu nie zrobisz na pewno .
Launch - 7000 zł - robi wszystko co oryginał oprócz płatnych opcji
GDS lite - 5500 $ - oryginał - robi dosłownie wszystko łącznie z kluczami
g-scan3 - 15000 zł - robi wszystko co oryginał oprócz płatnych opcji
Jeśli nie masz floty samochodów to naprawianie we własnym zakresie nie ma ekonomicznego uzasadnienia .
 
Ostatnia edycja:

Adam Gmail

SuperMechanior
Dołączył
27.10.2013
Postów
222
Punktów
22
Wiek
43
......
g-scan3 - 15000 zł - robi wszystko co oryginał oprócz płatnych opcji....
Chyba jednak płatne tez robi. Zerknij tutaj:
I z tego co widać Pass Thru ma też do innych marek niż kia/Hyundai jak np. VW :
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
878
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
To co pokazałeś to potwierdzenie moich słów. By zrobić płatne opcje musisz zapłacić kia/hyundai czyli dokupić dodatkowy abonament a nie w ramach licencji interfejsu . A do tego co pokazałeś wystarczy byle jaki interfejs za chyba 500 zł który obsługuje protokół pass-thue .

Firma ACTIA produkuje wiele interfejsów na oryginał . Oprócz tego maja swój uniwersalny kombajn , który uwaga nie robi czytaj nie może robić co te oryginały . Dlaczego ?? bo blokuje to umowa handlowa . Żaden legalny uniwersalny kombajn nie dorówna oryginałowi bo nie może .
 
Ostatnia edycja:

maniakaut

Początkujący
Dołączył
22.09.2020
Postów
18
Punktów
0
Koledzy, przepraszam, ale nie przychodzą do mnie powiadomienia o odpowiedziach... sprawdziłem ustawienia domyślne, powinny przychodzić.

Z adaptacją kluczyków daje spokój, dla siebie może w ogóle nie będzie konieczności.

Nie wiem jak jest w Kia, ale w grupie VAG nieoficialnym sprzętem przecież można było zrobić więcej niż VAG z ASO.

Dopisuję jeszcze:
kodowanie sterowników
pomiary z bloku wartości mierzonych
zarządzanie Common Rail
Układy kontroli ciśnienia w oponach (dopasowanie czujników)
Doświetlanie zakrętów - szybkość włączania czy doświetlanie zakrętów
regulacja obrotów biegu jałowego

Dezaktywacja dodatkowego ruchu wycieraczek
Dezaktywacja kontrolki niezapiętych pasów bezpieczeństwa
zmiana natężenia /siły/ układu wspomagania

Ciekawią mnie opcje, których nie można wyłączyć ze względu na prawo... dla siebie i nie szkodząc nikomu chciałbym to zrobić.

Blayders,
możesz coś więcej o tym interfejsie ?

Co do zakupu urządzenia chciałbym zmieścić się w ok 500-800 pln, pod własne potrzeby i ewent dla zrobienia czegoś u znajomych. Raczej nie opłaca się wydawać więcej.

Stanisław 1946,
jak się masz w Nowym Roku ?
:)
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
878
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
kodowanie sterowników - nie wiem jak w najnowszych ale w starych nie ma czegoś takiego jak zmiana konfiguracja po prostu masz jakieś poziomy wyposażenia i z nimi powiązane BCM'y . Co najwyżej możesz włączać wyłączać funkcje typu "follolw me home"
pomiary z bloku wartości mierzonych - launch to ma
zarządzanie Common Rail - ???? wyjaśnij co masz na myśli
Układy kontroli ciśnienia w oponach (dopasowanie czujników) - launch to robi
Doświetlanie zakrętów - szybkość włączania czy doświetlanie zakrętów - raczej tego nie zmienisz
regulacja obrotów biegu jałowego - od dawna tym zarządza ecu i bez grzebania mapy nic nie zrobisz

Dezaktywacja dodatkowego ruchu wycieraczek - marzenie
Dezaktywacja kontrolki niezapiętych pasów bezpieczeństwa - wykonalne
zmiana natężenia /siły/ układu wspomagania - zależne od wyposażenia samochodu

Sprawdzania ciśnienia w kołach nie wyłączysz w samochodach wyprodukowanych po listopadzie 2014 .

Za 500-800 zł to ty nic nie kupisz co najwyżej elm'a .
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2258
Punktów
666
Miasto
Manchester
Jedyna opcja to launch plus tablet od ruskich badz bliskiego wschodu :D
 

maniakaut

Początkujący
Dołączył
22.09.2020
Postów
18
Punktów
0
@blayders

co rozumiesz przez najnowsze? od którego roku ?
"Zarządzanie commonrail" > zmiana jakiś parametrów, korekty dawki wtrysku, podglądanie parametrów, wszystko co może być potrzebne...
regulacja obrotów biegu jałowego:
dodam nowy temat, ale jak nabęde jakikolwiek interfejs, żeby podejrzeć prędkość i podst parametry

a dezaktywacja "gongu" ?? to bardziej uciążliwe :)

co do sprawdzania ciśnienia...
data rozpoczęcia gwarancji na auto 2014.03.28
wg:
https://www.ilcats.ru data produkcji to 2014.03.13
ale założyłem nowy wątek:

Tylko ELM ? co oprócz tego ? Czy może lepiej dołożyć do Autel AP200 ?



@pawcar

a nie można skonfigurować samemu tabletu/smartfona z Launch ? Chodzi i jakiekolwiek urządzenie z Android czy musi mieć jakieś konkretne opcje ? Choćby tylko pod jedną markę.
 

Faja

Bywalec
Dołączył
17.08.2015
Postów
54
Punktów
3
Miasto
Puławy
Ja dodam że osławiony G-scan nie połączył mi się ze skrzynią w kia sorento 2005 a launch tak. Za to w subaru G-scan pozwolił na regulację biegu jałowego a w launchu nie znalazłem takiej funkcji. Tak więc warto mieć kilka testerów. A jeżeli stawiasz na markę KIA to może warto zainteresować się testerem GDS. A i jeszcze jest darmowy program cascade, który potrafi mile zaskoczyć.
 

maniakaut

Początkujący
Dołączył
22.09.2020
Postów
18
Punktów
0
Dzięki. Nie zmieszczę się w pułapie z GDS :) Co do Cascade możesz podać oryginalną witrynę ? Mało wyników w google, a jak są to antyvirus blokuje.
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
878
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
KIA to nie grupa vag do 2012 gdzie vas'em można było podbić dawkę startową bez ingerencji w mapę sterownika .
Nowe czyli 2015 w wzwyż bo te samochody w większości są jeszcze na 7-letniej gwarancji wiec nie pojawiają się na warsztacie .
Do 2015 na pewno nie dało się wyłączyć gongu nie zapiętych pasów - brak diagnostyki licznika .

Jak chcesz się bawić w pirackie programy to musisz usunąć wszystkie programy antywirusowe .
 

maniakaut

Początkujący
Dołączył
22.09.2020
Postów
18
Punktów
0
Rozumiem dzięki ! W końcu jakiś konkret.
To autoryzowana Kia jeszcze nie jeździ z problemami na zewnątrz do nie autoryzowanych stacji ?
W VAG było to popularne :)

To w ogóle z licznikiem nie można się połączyć czy jest jakieś hasło ? Autoryzowanym testerem też nie da rady ?

Co do anty-vira jasne :)
 

blayders

Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
10.10.2018
Postów
878
Punktów
182
Miasto
Podkarpacie
By mieć 7 lat lub 150 tys km gwarancji musisz co rok jeździć na przekłady - sam mam kia .
Najmłodsza kia jaką miałem na warsztacie była z 2015 i nie było diagnostyki licznika , ale co ciekawe po obd można zmienić wskazania licznika :)
 

maniakaut

Początkujący
Dołączył
22.09.2020
Postów
18
Punktów
0
Ok, co do "problemów na zewnątrz" miałem na myśli pracowników ASO, którzy sobie nie radzą.

Napisz jeszcze proszę: " Tylko ELM ? czy jeszcze coś ciekawego oprócz tego ? Czy może lepiej dołożyć do Autel AP200 ?"
 

Stanisław 1946

Weteran
Grupa Wsparcia Technicznego
Dołączył
23.08.2013
Postów
5811
Punktów
956
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Może w "kijach" zacznij od wymiany klocków hamulcowych nie potrzeba
żadnego sprzętu ,tylko trochę oleju w głowie.
 
Do góry Bottom