• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jaki tester diagnostyczny do PSA?

kilex

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.08.2016
Postów
534
Punktów
85
Miasto
Lublin
Szukam interfejsu do grupy PSA. Dobrze żeby był legalny ale nie chcę wydać milionów cebulionów.
 

kilex

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
12.08.2016
Postów
534
Punktów
85
Miasto
Lublin
Mam autela DS808ts ale chciał bym coś dedykowanego do PSA.
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Ja o niczym lepszym jak Diagbox nie wyczytałem, dlatego go kupiłem. Również zależało mi na legalności.
Te moje podobno odkupione od zamykającego się warsztatu, podobno 100% legal i podobno wersja 2020+. Podałem link gdzie to kupiłem, wersję i jak wygląda VCI - zobacz załączniki. Cena - £1650.
Już usłyszałem że jestem frajer, bo chińskie klony robią to samo, a kosztują £130, ale nie żałuję zakupu, poza tym nie miałem w rękach klona, więc nie mam porównania.
 

Załączniki

  • 1.jpg
    1.jpg
    237,5 KB · Wyświetleń: 68
  • 2.jpg
    2.jpg
    526,6 KB · Wyświetleń: 69

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Ostatnia edycja:

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Dziękuje. Czytam sporo Twoich postów i wiem, że masz dużą wiedze i jesteś bardzo w temacie - w przeciwieństwie do mnie.

Ja prawie nie mam doczynienia z autami poniżej 2010 roku i bardzo staram się żeby tak zostało, także mi i tak nie byłoby to potrzebne. O PSA XS evolution wiedziałem, ale nie mogłem go znaleźć w UK z pewnego źródła, wszystko to były jakieś klony za śmieszne kwoty.
Gościu który sprzedaje klony Lexia (link w temacie o testerach w jednym z moich postów) ogarnął mi ten zestaw, więc tak na prawdę dostałem za tę cenę wszystko na tacy i podstawione przed nos. Również ex. właściciel warsztatu, który to sprzedawał sam do mnie zadzwonił na fb i ze wszystkim doradził, pomógł z rejestracją i wyjaśnił całą tę zabawę z tokenami co i jak. Także patrząc na to, że ja dopiero raczkuję a to jest pierwszy taki zakup na moje konto to jestem bardzo zadowolony. We wrześniu będę miał 25 godzin szkolenia (właśnie dzięki temu kolesiowi z warsztatu), więc może nawet będę w stanie się tym sprzętem nie tylko bawić, ale i coś na prawdę zrobić.

Mieszkam na stałe w UK i stąd nie chciałem bawić się w zakupy w innym kraju. Chciałem kupić tak, żeby w razie czego móc liczyć na pomoc.

Fajnie, że podałeś kogoś zaufanego w Polsce. Dla mnie to niczego nie zmienia, ale wygląda na to, że @kilex kogoś takiego szuka.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Gościu sprzedaje też na ebay na cały świat . W uk zabawa w tokeny jakoś sie spina finansowo bo w Polsce nie . Jeden token 40 euro netto , gdzie podpięcie pod kompa w aso 160 zł . Abonament roczny to 3000 euro .
Druga kwestia to fusia w fiatem i teraz pytanie , czy psa przyjmie głowice fiatowska micropod 2.0 (dość świeżą technologicznie ) czy powstanie całkowicie nowa dla obydwu koncernów . Ja dlatego wstrzymałem sie z zakupem głowicy mdi III .
 
Ostatnia edycja:

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Ja płacę 34 Euro za token. A godzina takiego nazwijmy to ASO to jest od £70 w góre - za vany, bo osobówki nie wiem, zgaduję że podobnie.

Link do pana Andrzeja w takim razie zapiszę. Widzę jest numer telefonu + faktura VAT - to dobry punkt startowy.
 
Ostatnia edycja:

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Być może - nie wiem. Tak jak pisałem wyżej - całą transakcję robiłem przez pośrednika więc jedyne co mi powiedział to że to jest z likwidacji dużego warsztatu, a ja dałem temu wiarę bo co w sumie miałem zrobić. Sam nie czuję się na tyle cyknięty żeby umieć odróżnić oryginalne VCI od klona, nie mówiąc już o tym że nie utargowałbym takiej ceny sam - na pewno nie na etapie "frycowego", bo dalej tutaj jestem.
Odnośnie oplowskiego VCI to mam taką informację, że ta głowica obługuje Ople od 1996, ale czy tak jest na prawdę - tego się może nigdy nie dowiem, bo najstarszy Opel(Vauxhall) z jakim mam styczność ma niecałe 8 lat.
Głowicę A.1281 Z już kupiłem - jest od tego samego gościa, teraz czekam jeszcze na moduł do vanów, bo ten pierwszy coś mu nie działał. Jak wszystko będzie dobrze to przyjedzie jeszcze w tym miesiącu i od razu ogarnie mi pare pytań z GDS2. I jeżeli wszystko się uda to mam spokój na jakiś czas.

No i nie wiem jak @kilex, ale ja wolałbym tego pana Andrzeja gdybym mieszkał w Polsce. Mnie zakupy poza UK zawsze się odbijały czkawką, zawsze, dlatego teraz wolę żeby było drożej w UK, niż taniej gdzie indziej. Później i tak wychodziło, że tanio to w konsekwencji drożej niż drogo za pierwszym razem.
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Już usłyszałem że jestem frajer, bo chińskie klony robią to samo, a kosztują £130, ale nie żałuję zakupu, poza tym nie miałem w rękach klona, więc nie mam porównania.

Wczoraj przyjechal do nas ziomek, ktory mi ogarnial interfejsy i nazwal mnie frajerem, wiec bardzo zalezalo mi zeby mi to udowodnil. No i powiem Wam, ze na przykladzie Diagbox i tej glowicy PSA XS czesciowo mi to faktycznie udowodnil i troche mnie zgasil z pewnymi tematami.
Nie wchodzac za bardzo w szczegoly (poza tym calego know how i tak mi nie zdradzil) kolezka na moich oczach swoja glowica za 1/6 ceny podpial sie najpierw do rocznego a potem dwuletniego auta i za pomoca diagboxa nie zainstalowanego na VM dzialal sobie online na dwoch autach i zrobil wszystko co chcielismy.
Poniewaz jest to otwarte forum i kazdy moze to przeczytac to nie bede sie tutaj rozpisywac jak to jest mozliwe.
To co robil przy nas z J2534 to juz w ogole dla mnie byl matrix. Wcale sie nie zdziwie jak za pare lat w warsztatach do stalego personelu dolaczy pelen etat dla kogos z IT - ze sie posluze takim eufemizmem.
Takze takie otwierajace oczy spotkanie.

Odpowiadajac jeszcze raz na pytanie: Jaki tester diagnostyczny do PSA?

Mialem wczoraj w rekach glowiczke PSA-COM, ale nie sprawdzalem tego w ogole co to jest, a hala kolo nas, ktora robi przede wszystkim mechanike ma Snap-on (dopisze jaki konkretnie jak sie dowiem), ktory wg nich ogarnia grupe PSA bardzo dobrze, ale oczywiscie nie jest serwisowka.
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Do samochodów nowszych (modele które weszły do sprzedaży po 2010 ) obsługujących protokół passtrue nie potrzebujesz już "fabrycznej głowicy" . Wystarczy jakakolwiek głowica z protokołem passtrue i możesz ogarnąć samochód ale trzeba uważać bo nie wszyscy producenci na wszystko pozwalają , np. .:
na przeprogramowanie i diagnostykę pozwala np.: GM, Mercedes, Grupa VAG, Toyota/Lexus , PSA , FCA .
tylko przeprogramowanie np.: Renault i Hyundai
tylko diagnostyka np.: Volvo
Także kupując MDI II kupiłeś głowice bosch mts 6531 która obsługuje Passtrue , DoIP , CAN-FD .
 
Ostatnia edycja:

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Tak, tylko ja nie o tym.

Mialem raczej na mysli to, ze te jego sprzeciki to mozna miec lacznie za mniej niz np. jednego oryginalnego KTS-a a jest tym w stanie ogarnac wychodzi tyle samo. Twierdzil ze nawet zablokowane teraz auta (np nowa Skode czy VW) jest juz w stanie calkiem sprawnie ogarnac, tylko zalezy ile mu sie da czasu i jak sie go bardzo zainteresuje. Po tym co widzialem jestem nawet sklonny uwierzyc, ze bylby w stanie.
Wczoraj testowal tylko moje dwa blizniaki z 2019 i roczna C5 Aircross'a i... no niezle jak na to ze to wszystko lewizna, choc konkluzja i tak wyszla z tego taka, ze tak jak my mamy umowy z flotami na serwisowanie ich aut jak rowniez z ludzmi wyposazajacymi warsztaty to sensu w tym nie ma, szczegolnie ze to nie jest jakis garaz przy domu. Mimo wszystko warto znac takich ludzi - tak mi sie zdaje.

Generalnie jak widac duzo sie jeszcze musze uczyc. Nie piszmy juz o tym, bo dzisiaj to sie pod nosem caly dzien z siebie smialem i w sumie dalej sie smieje.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Tylko jak masz do zrobienia starszy samochód tak ja ja dziś miałem Jumper'a z 2000 roku to jego zabaweczka za 1/6 ceny wymięknie . Tu musisz mieć dedykowaną głowicę z tamtych lat . I jeśli ktoś dana markę robi okazjonalnie to inwestycja w dedykowaną głowice mija sie z celem , ale jak robisz tylko 2-3 marki to zakup dedykowanych głowic ma sens .
PS.: Mie przejmuj sie kupiłeś przyszłościową głowicę którą możesz używać do wielu marek .
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Dzieki.
Tak zeby bylo jasne miedzy nami jak rowniez i tymi ktorzy to czytaja: nie zdenerwowal mnie fakt, ze taki kolezka wydajacy ulamek kwoty ktora ja musialem wydac za pomoca alpejskich kombinacji i lewego softu i interfejsu ogarnal samochod. Przeciwnie, ucieszyl mnie fakt ze tak tez mozna, chociaz - przynajmniej na ten moment i piszac o nowych furach- nie jest to debiloodporne i trzeba sie ogarniac, a wiec wyklucza to w moim odczuciu bardzo wiele osob i tak.
Ja z tego korzystac nie musze i mi sie to nie oplaca, bo zbyt duzo moge stracic, ale rynek to nie tylko ja. Poza tym sporo sie ucze a w wolnych chwilach czytam sporo dyrektyw i innych rzeczy, ktore serwuja nam ludzie wyznaczajacy przyszlosc i ja tam wlasnie patrze, a to co sie dzieje z przeszloscia to nie moja bajka.
Jedynie co mnie zdenerwowalo to ze nazwal mnie frajerem, ale jak sie spotkalismy i pogadalismy jak czlowiek z czlowiekiem i kazdy zrozumial gdzie jest i czego chce to zmienil zdanie, wiec pelen luz. Gosciu swoja droga tez nieglupi, bo pojecie o kompach spore (choc o autach slabe), nawet uczy sie jezyka chinskiego zeby sobie polepszyc biznes, wiec niezle jak na malego sprzedawce interfejsow. Takze ogolnie spoko.
Chetnie podziele sie kilkoma rzeczami ze spotkania z nim, ale to tak jw. nie tak na zywca na publicznym forum.

PS. Mysle ze nie odbierzesz mojego zdania jako kontrowersyjne @blayders Ciebie tutaj na forum odbieram wlasnie w ten sposob, ze znasz rynek w ktorym dzialasz i i tak wiesz co trafi do Ciebie, a jezeli juz Cie cos martwi to raczej to co wlasnie przyniesie przyszlosc, a jezeli chodzi o terazniejszosc to starasz sie wyprzedzac ruchy.

PS2. Jedynie co z tego spotkania moge napisac publicznie, to ze oryginalna glowica PSA XS od klona który przywiozl ten koles rozni sie z zewnatrz tym ze napis Peugeot w oryginale jest niebieski a u niego byl czerwony - czyli niczym bo to naklejka, ktora kazdy moze zmienic. Reszta kropka w kropke, dopoki sie nie rozkreci to nie ma opcji. Tak wynika z moich obserwacji, ale jak ktos ma inne to sie chetnie dowiem i pobawie w "znajdz 5 roznic".

PS3. Sory za brak polskich znakow, poprawie sie jak kiedys wyjde z pracy.
 
Ostatnia edycja:

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
Poczekaj jak wszyscy wprowadzą SGW to w tedy się zacznie :)
Najważniejsza różnicą klonu i oryginału to procesor główny oraz numer seryjny - to w środku . Z zewnątrz to waląca po oczach jakość wykonania kabli .
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
To juz sie dzieje, przeciez sam musialem robic autoryzacje.
Ja sie tego nie boje i wchodze w to na powaznie, natomiast trzymam kciuki za takich ludzi jak ten ziomek, zeby koncerny nie mogly spac spokojnie i zeby sie dalej bawili w kotka i myszke jak bawia sie dotad.
Poza tym hala obok nas robi wszystkie auta, ktore do nich trafiaja - rocznik i stan nie maja znaczenia. Nie ma tam mysle dwoch tygodni, zeby nie przyjechalo cos po domowej naprawie. Skutki tego sa oczywiscie rozne, ale konkluzja dalej ta sama: jak dzieje sie cos do czego nie wystarcza youtube, fora i tanie sprzety nie prowadza jak po sznurku to wtedy fura trafia na warsztat, a zatem i kasa trafia na warsztat.
My na szczescie mamy innych klientow - jak wspomnialem floty i jak wspomnialem vany (chyba ze we flocie zaplacze sie od czasu do czasu cos przypadkiem), takze mam ten komfort ze moge skupic sie na naprawianiu aut, a nie naprawianiu ludzi o czym swoja droga nie mam pojecia.
 

blayders

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
10.10.2018
Postów
1741
Punktów
360
Miasto
Podkarpacie
SGW a w szczególności oprogramowanie w chmurze skutecznie takich ziomków będzie zablokowało , wiem bo uczestniczę w takich "pracach" . To jest tylko kwestia czasu kiedy dojdziemy do etapu gdy bawienie się w kotka i myszkę stanie się nie opłacalne .
PS.: Po cichu mam nadzieje że PSA przejmie rozwiązania zabezpieczające od FCA (w tym roku była fuzja tych koncernów) i takie ziomki będą musiały bulić za abonament co spowoduje że będą musiały wyrównać stawki do moich .
 

lalek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
5.03.2013
Postów
379
Porady
1
Punktów
87
Miasto
UK
Na ile sie orientowalem (raczej slabo) to dla mnie juz sie w tej chwili nie oplaca.
W Polsce to juz wspomniales kiedys, ze szalu nie ma i autoryzowane warsztaty juz maja asa w rekawie, a kiedy wejdzie mocniej zdalna diagnostyka (On-board) to beda miec kolejnego. Poczekamy, umowa wygasa za 2 lata, z konferencji ktorej sluchalem wynika ze jej renegocjacja jest pewna. Nie znamy tylko jej warunkow, a ja za malo dalej wiem zeby miec wyrobiona opinie.
Fajnie, ze uczestniczysz w "pracach" - gdybys mogl wyrazic sie jasniej o czym piszesz to moze bym sie zainteresowal i czegos dowiedzial.
 
Do góry Bottom