• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jakiego gatunku stali używa się do "wstawek" ?

sad_madman

Początkujący
Dołączył
10.05.2015
Postów
19
Punktów
0
Miasto
Sieradz/Łódź
Witam. Mam takie proste pytanie - jakiego gatunku stali używa się do wykonywania ewentualnych wstawek ? Chodzi mi oczywiście o sytuację gdy z jakiegoś powodu nie można użyć reperaturki a daną część należy dorobić samemu ?
 

chudson

SuperMechanior
Dołączył
25.02.2017
Postów
595
Punktów
132
Wiek
37
Miasto
Gorzów Wlkp
taką jaką mają w składzie :D
W sumie to nie zdarzyło mi się pytać o typ. Zawsze zwracałem uwagę na to by była walcowana na zimno i o odpowiedniej grubości czyli 0,8mm najczęściej
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
I po co takie glupie wypowiedzi ? Nie masz nic ciekawego do napisania to nie pisz.

Facet sie pyta, bo pewnie pierwszy raz bedzie robil.
 

dejot43

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
2.10.2015
Postów
4839
Punktów
2144
Miasto
Olsztyn
Wytargaj jakąś starą maskę ze szrotu, będziesz miał już pomalowaną wstawkę ;)
 

Stanisław 1946

Weteran
Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
23.08.2013
Postów
5889
Punktów
967
Wiek
74
Miasto
Szczecin
Reparaturki i wstawki to bardzo szerokie pojęcie. W pierwszej chwili nie zorientowałem się że "sad-madman"
bierze się za prace blacharskie.
I po co takie glupie wypowiedzi ? Nie masz nic ciekawego do napisania to nie pisz
Mister "pawcar" jest bardzo inteligentny i wpadł od razu na to. Ale zaczął od krytyki bo sam nie wiedział dokładnie o co chodzi,
zamiast początkującemu udzielić fachowej porady.
Chyba jednak w Bristolu nie masz zajęcia bo od rana piszesz głupoty.
 

pawcar

SuperMechanior
Dołączył
6.02.2017
Postów
2464
Punktów
708
Miasto
Manchester
A co ma do tego moja inteligencja ? Tym bardziej fakt jak gospodaruje moim czasem ?

Wpadles z postem totalnie z dupy i jeszcze obrazasz innych.

Wez ty sie czlowieku ogarnij. Ja wiem ze najlepsza obrona jest atak, ale hamuj pieta.
 

Piotr_skc

SuperMechanior
Dołączył
9.06.2017
Postów
525
Punktów
47
Wiek
32
Miasto
Skierniewice
Ja wstawke ostatnio robiłem z blachy 3mm

A pytanie z klasy Premium. Czy w hardoxie wywiercil ktoś otwór i jeśli tak to jakim wiertlem?
 

Keseszel

Początkujący
Dołączył
15.05.2021
Postów
6
Punktów
0
Blacha z rozbitków. Blacha z np. Agd. Sprawdzaj grubość.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1028
Punktów
87
Miasto
Nowy Sącz
Problem nie leży w jakości wspawywanej stali,tylko w jakości tej,do której się go wspawuje,bo co z tego,że stal nierdzewka jeśli ta obok będzie korodować,najważniejsze jest odpowiednie zabezpieczenie samego spawu oraz technika spawania,czyli jak największe unikanie przegrzewania.Gdy wymieniałem progi w 190 tce i zjawiłem się u tego samego blacharza po kilku latach,z ciekawości oglądnął spoiny spawów,był zdumiony tym,że struktura się nie zmieniła,mówił mi,że gdy wykonał taki sam zabieg w W123 brata(beczka) już po trzech latach była lipa chociaż wymiany dokonał używając tego samego sprzętu oraz materiałów,spawy zabezpieczył tą samą pastą,to nic,po ok.10 latach spawy w moim aucie były jakby to było robione wczoraj,żadnego negatywnego postępu,wniosek jeden,190 tka była wykonana z lepszej jakości stali niż W 123,powinno być odwrotnie,ale moje auto było z 82 r a beczka jego brata młodsza.Kupiłem sobie kilka dni temu drugie W210 2.9 TD 98 r,polowałem na odpowiedni egzemplarz 3 lata,co jest ciekawe? Spód jak nowy,zero rdzy a podłużnice aż się błyszczą,nie widzę by auto było jakoś specjalnie konserwowane,historia auta,szedł na rynek szwajcarski,pewny przebieg 330 tyś km,9 lat w Polsce,tutaj mało jeżdżony,przechodził w jednej wiosce z rąk do rąk(trzech właścicieli po kolei,tylko sąsiedzi),zima,sól,a spód nie rdzewieje,czyżby na rynek szwajcarski robili egzemplarze z wysokogatunkowej stali?! Drugi natomiast,czyli 2.2d,dwa lata starszy,szedł do Belgii,tutaj od razu widać stal parchatą,po prostu rdzewieje nawet dach.
 

Drugi2

Gaduła
Dołączył
15.07.2020
Postów
91
Porady
1
Punktów
10
190 tka była wykonana z lepszej jakości stali niż W 123,powinno być odwrotnie,ale moje auto było z 82 r a beczka jego brata młodsza

po prostu kiedyś była "troche" lepsza blacha. w fabryce większą władze mieli technolodzy. później do głosu doszli księgowi i się zaczęło.
materiał z chin? spoko, byle cena była odpowiednia. litwa ma wyprzedaż? no to w tym tygodniu zamawiamy 3 statki ;) a że już w transporcie pokryta rudą. no cóż- taniej...
przed malowaniem buda oczyszczana 6 razy w kadziach z kwasami i zasadami? przecież 3 w zupełności wystarcza. wliczając wodę jako ostatni etap.
pokrywanie ocynkiem czy ocynk jako farba? o ile to taniej i szybciej...

kolega używa określenia "blacha z rakiem"- w sensie, że sama z siebie rdzewieje.
 

Ondraszek

SuperMechanior
Dołączył
24.08.2013
Postów
1028
Punktów
87
Miasto
Nowy Sącz
Rdzewieje od środka stal wysokowęglowa(zanieczyszczona węglem),wtedy niewiele pomaga ocynk,więc należy wybierać blachę ze stali niskowęglowej, im mniejsza zawartość węgla tym lepsze własności spawalnicze stali,stale nierdzewne i kwasoodporne zawierają najniższą z możliwych procentowo zawartości węgla,który oczywiście musi się znajdować w stali by zachować jej odpowiednią wytrzymałość,plastyczność,im więcej węgla tym plastycznosć mniejsza,wieksza kruchość i twardosć stali,odpornosc na rozciąganie a mniejsza na sciskanie(wzrasta kruchość,stal pęka np.pod wpływem uderzenia.
 
Do góry Bottom