• Witamy na Forum Mechaników!
    Aktualnie przeglądasz stronę jako gość. lub
    Jako użytkownik uzyskasz pełen dostęp do forum oraz będziesz mógł tworzyć tematy oraz brać udział w dyskusjach.
    Gorąco zachęcamy oraz zapraszamy do rejestracji!

Jeep problem z ABS

Daniel0515

SuperMechanior
Dołączył
29.11.2017
Postów
119
Punktów
14
Wiek
27
Miasto
UK
Witam serdecznie mam ogromny problem z ABS w Jeep Patriot 2008 praktycznie rozłożyłem rece ,ponieważ nigdy nie spotkałem się z takim problemem ,mianowicie.Problem polega na tym ,że zapala się podczas jazdy kontrolka ABS (wraz z trakcja itp) błąd to ABS Pump Supply Low Voltage.Czesciej zapala się kiedy mocno zahamuje (włącza się pompa) oraz potem znowu nacisnę hamulec na postoju (spadek napięcia poprzez światła stop.W wartościach rzeczywistych na ABS napięcie to wynosi na wyłączonym silniku 11.9 na odpalonym 13.9 co ciekawe kiedy wejdę w ECU napięcie to jest ono inne bo 12.4 na wyłączonym oraz 14.4 na wyłączonym silniku natomiast miernik ,lub kontrolka napięcia pokazują wszędzie identyczne napięcie takie jakie pokazuje ECU.Widac spadek napięcia na ABS więc postanowiłem dać swoje 2+ oraz 2- stałe prosto z bateri (napięcie na ABS beż zmian) ,dałem swojego plusa po zaplonie oraz podłączyłem również zasilanie CAN ze sterownika silnika omijając to które dochodziło do pompy ,dalej beż zmian ,oczywiście jest to już druga pompa ABS i ten sam problem.Widac wyraźna różnice w zasilaniu pomiędzy ABS a ECU tylko dlaczego kiedy dając do ABS swoje zasilanie prosto z bateri nic się nie zmienia ?proszę o pomoc (oczywiscie wszystkie masy ,zasilania sprawdzone ,bateria tez została wymieniona)
 

Mesiek

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
14.08.2012
Postów
1844
Punktów
389
Wiek
37
Miasto
PLE
Prawdopodobnie abs ma informacje o napięciu z lini komunikacyjnej a nie z rzeczywistych zasilań. W jakimś aucie się spotkałem z podobnym problemem ecu widziało napięcie 14/xx a pozostałe sterowniki zaniżone. Powodem okazał się złamany przewód komunikacyjny LIN między alternatorem a sterownikiem centralnej elektryki. Sprawdz jakie zasilania widzą inne komponęty nie koniecznie ecu.
Automatyczne połączenie postów:

A może był w ostatnim czasie robiony alternator. Widziałem już przypadki pozakładanych najtańszych zamienników rególatorów napięcia. Fakt że napięcia ładowania było książkowe jak elektronika świrowała bo komunikacja z takim regulatorem była nieprawidłowa.
 

nickel

Zweryfikowany Mechanik
Dołączył
19.02.2015
Postów
2714
Punktów
487
Wiek
56
Miasto
WLKP
A trzeci w bagazniku lezy.
 

Daniel0515

SuperMechanior
Dołączył
29.11.2017
Postów
119
Punktów
14
Wiek
27
Miasto
UK
Wszystkie inne komponenty prawie się pokrywają ,natomiast delikatnie wyżej bo na gateway moduł jest 14,6 na odpalonym 12,5 na zgaszonym.Regulator napięcia w alternatorze wadliwy? Alternator wygląda na stary.Tez pomyślałem, że pompa pozyskuje informacje o napieciu z lini komunikacyjnej ,natomiast czemu tylko ABS ma zatem najniższe napięcie niz resztą?
 
Ostatnia edycja:

Daniel0515

SuperMechanior
Dołączył
29.11.2017
Postów
119
Punktów
14
Wiek
27
Miasto
UK
Autel ,snap-on ,lunch
Automatyczne połączenie postów:

I tylko ABS wywala kod o niskim napięciu.
 
Do góry Bottom